Минулого тижня відбулася відкрита лекція з дисципліни «Мікробіологія», яку прочитав для студентів спеціальності «Хімічні технології та інженерія» доцент, досвідчений викладач кафедри біотехнології і мікробіології Олександр Воронцов.
Наразі всі викладачі, з огляду на епідемічний стан в нашій країні, як ніколи, зацікавлені в покращенні організації навчального процесу в період дистанційного навчання, тому фахівець став ініціатором свого роду аналізу власної викладацької діяльності і запропонував здобувачам відповісти на декілька простих запитань. І ось що отримав лектор у результаті проведеного опитування.
Аналіз відповідей показав, що фактична присутність здобувачів становила 74% при заявленій чисельності у 92%, що вказує на недостатність мотивації у значної кількості слухачів і неможливості контролювати явку. При тому 35% вважають ZOOM ефективним методом викладання. За аудиторне навчання висловилося 40%. Цікаво що 10% фактично відсутніх голосували за ZOOM. Усі присутні одностайно схвалили ілюстрування лекційного матеріалу презентацією, але 11% вважають, що слайди інформаційно перевантажені.
Можна зробити висновки, що організація викладання дисципліни на платформі ZOOM в цілому себе виправдала. Супроводження лекції ілюстративним матеріалом є обов’язковим.
Необхідно проводити постійну корекцію презентацій відповідно до готовності здобувачів конкретного потоку сприймати інформацію різного ступеню складності. Для чого дієвим є анонімне опитування та впровадження реферативних завдань по типу «Мікробіологія очами здобувачів-технологів», що дозволить спрямувати вектор викладання в більш цікавий для здобувачів бік та, можливо, допоможе ще більше мотивувати їх щодо вивчення дисципліни.