Н У Х Т

Зустрічаємо магістрантів-2022!

04 жовтня 2022

Зустрічаємо магістрантів-2022!

Цьогоріч на кафедру технології оздоровчих продуктів прийшло нове покоління магістрантів – семеро осіб на денну форму навчання і троє на заочну.

Специфічним був не лише вступ до магістратури – фаховий екзамен онлайн, вимушені перерви під час повітряної тривоги, відсутність випробування з англійської мови. Специфічним є і якісний склад вступників, – наприклад, Марія Шорнікова закінчила бакалаврат у 2016 році, інші здобувачі – у 2018-2022 роках. Щоб надати такій різнорідній команді належний рівень підготовки з освітньо-професійної програми «Технології харчових продуктів оздоровчого та профілактичного призначення», викладацькому складові кафедри потрібно гнучко, професійно, з використанням нових методик навчання підійти до навчального процесу в цій групі, забезпечити активне засвоєння знань, умінь, навичок здобувачами.

Досвід викладацької роботи показує, що забезпечити активність студентів можна, викликавши у них пізнавальний інтерес, зацікавленість; показавши перспективи набуття таких знань у майбутній професійній діяльності. Тобто, здобувачі повинні відчути потребу навчатись, а потреба, як відомо, реалізується в мотивації. Саме вона має заохочувати студентів до аудиторної і самостійної роботи. Це особливо важливо для цього першого курсу магістрантів, які за кілька років відвикли від системного набуття знань, певною мірою втратили орієнтири в тому, що сьогодні є найважливішим для галузей харчової промисловості та які якості фахівців найбільше цінуються роботодавцями. Мабуть, потрібно заново навчатись і того, як найефективніше здійснювати комунікацію.

Виконання майбутньої магістерської роботи потребує передусім теоретичних знань із сучасних харчових технологій, інновацій, нових методів оцінювання безпеки продукції та інших необхідних складників. Тому рекомендації з організації навчального процесу для магістрантів І курсу доцільно розглянути на прикладі лекційних занять у вигляді декількох етапів.

Насамперед, необхідно зацікавити здобувачів тематикою лекцій, загальним напрямом дисципліни, інформацією про найбільш актуальні досягнення у певній галузі. Реалізація цього етапу здійсненна лише в тому разі, коли сам викладач повністю компетентний у даному питанні, може і повинен використати власні наукові розробки, пов’язати їх із темою лекційного матеріалу. До речі, така вимога простежується в матеріалах до акредитації, зокрема у відомості самооцінювання освітньої програми. Завдяки такому підходові на лекції створюється ділова атмосфера, позитивний психологічний настрій, творча взаємодія викладача і здобувачів. Навіть ті студенти, які кілька років були відірвані від аудиторій, повинні відчути свою спроможність опанувати новий матеріал, узяти участь у його обговоренні, дискусії тощо.

Наступний етап полягає в поданні та засвоєнні лекційного матеріалу, і тут важливим складником є його оптимальна інформаційна насиченість. У чому вона полягає? Матеріал має бути достатнім, аби здобувачі згадали ті знання, якими вони збагатились при навчанні у бакалавраті, і разом із тим необхідно показати поступ у розвитку тієї проблеми, яка обговорюється на лекцій, але без переобтяження. Новий матеріал засвоюється поступово. Коли студент у нього заглиблюється, у нього з’являється запитання, і це необхідно постійно заохочувати. Ось таку оптимальну інформаційну насиченість викладач має сформувати ретельним добором навчальної інформації, чітко формулюючи основні орієнтири, до яких мають прагнути здобувачі. Уже на перших заняттях вони обов’язково повірять у себе, у свої можливості за допомоги викладача розширити горизонти своїх знань, стати кваліфікованими фахівцями, досягти своєї мети.

Запропонований підхід дає можливість лекторові з часом застосовувати такі прийоми активізації пізнавальної діяльності магістрантів, як введення впродовж лекції елементів бесіди, діалогу зі студентами, залучення їх до формулювання висновків до лекційного матеріалу тощо. Зворотній зв’язок зі студентами дуже важливий – лектор задоволений тим, що його матеріал зацікавив студента, а студент має амбіційну можливість показати себе причетним до вирішення важливих проблем.

Заняття у магістрантів І курсу починаються 10 жовтня. Кафедра технології оздоровчих продуктів готова до цього, викладачі і студенти – одна команда, яка вирішує важливе завдання: забезпечити громадян України здоровим харчуванням!

Успішного вам навчання, наші юні колеги!

We wish you success in your studies, our young colleagues! 

Опублікований: 04-10-2022
Читайте також:
Профорієнтаційна зустріч: розповідь про спеціальності майбутнього

Профорієнтаційна команда факультету біотехнології та екологічного контролю продовжує розповідати про наш університет все більшій кількості школярів. Днями у київській школі №70 побували асистентка кафедри біотехнології і мікробіології Ірина Ковшар, студент другого курсу спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» Максим Клименко та студент др...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Профорієнтаційна зустріч: розповідь про спеціальності майбутнього 02 жовтня 2023

Живи та працюй в Україні

Продовжуючи профорієнтаційну роботу, Кам'янець-Подільський коледж харчової промисловості НУХТ 14 листопада узяв участь у Ярмарку професій, який працював на базі Ярмолинецької гімназії №1, де були представлені 23 навчальних заклади Хмельницької області. Основне гасло профорієнтаційної зустрічі – «Живи та працюй в Україні». Із презентацією нашого к...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Живи та працюй в Україні 15 листопада 2018

Чи працює технологія  виконання бажань – дошка візуалізації перевірили здобувачі освітньої програми «Менеджмент персоналу»

Усе, про що людина здатна помислити, реально для неї. І один із способів втілення мрій в життя – дошка візуалізації (мотивації). Це простір, повністю присвячений прагненням людини. У ньому містяться ілюстрації, що відображають основні цілі, наміри і завдання. Майбутні менеджери персоналу під керівництвом професорки Олени Драган вирішили на особисто...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Чи працює технологія виконання бажань – дошка візуалізації перевірили здобувачі освітньої програми «Менеджмент персоналу» 15 вересня 2021

Від цікавої молекули до «Біомонополії»: як магістранти опановують новітні біотехнології

Кінець семестру – час не лише для підсумків, а й для того, аби поділитися «рецептами» того, як зробити навчання цікавим марафоном з новими відкриттями та «крутими фішками» у прямому сенсі цього слова. Як приклад інтеграції активних методів навчання у підготовку магістрантів-біотехнологів, можна згадати креативні завдання з дисципліни «Новітні напря...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Від цікавої молекули до «Біомонополії»: як магістранти опановують новітні біотехнології 26 грудня 2023