Н У Х Т

Зустрічаємо магістрантів-2022!

04 жовтня 2022

Зустрічаємо магістрантів-2022!

Цьогоріч на кафедру технології оздоровчих продуктів прийшло нове покоління магістрантів – семеро осіб на денну форму навчання і троє на заочну.

Специфічним був не лише вступ до магістратури – фаховий екзамен онлайн, вимушені перерви під час повітряної тривоги, відсутність випробування з англійської мови. Специфічним є і якісний склад вступників, – наприклад, Марія Шорнікова закінчила бакалаврат у 2016 році, інші здобувачі – у 2018-2022 роках. Щоб надати такій різнорідній команді належний рівень підготовки з освітньо-професійної програми «Технології харчових продуктів оздоровчого та профілактичного призначення», викладацькому складові кафедри потрібно гнучко, професійно, з використанням нових методик навчання підійти до навчального процесу в цій групі, забезпечити активне засвоєння знань, умінь, навичок здобувачами.

Досвід викладацької роботи показує, що забезпечити активність студентів можна, викликавши у них пізнавальний інтерес, зацікавленість; показавши перспективи набуття таких знань у майбутній професійній діяльності. Тобто, здобувачі повинні відчути потребу навчатись, а потреба, як відомо, реалізується в мотивації. Саме вона має заохочувати студентів до аудиторної і самостійної роботи. Це особливо важливо для цього першого курсу магістрантів, які за кілька років відвикли від системного набуття знань, певною мірою втратили орієнтири в тому, що сьогодні є найважливішим для галузей харчової промисловості та які якості фахівців найбільше цінуються роботодавцями. Мабуть, потрібно заново навчатись і того, як найефективніше здійснювати комунікацію.

Виконання майбутньої магістерської роботи потребує передусім теоретичних знань із сучасних харчових технологій, інновацій, нових методів оцінювання безпеки продукції та інших необхідних складників. Тому рекомендації з організації навчального процесу для магістрантів І курсу доцільно розглянути на прикладі лекційних занять у вигляді декількох етапів.

Насамперед, необхідно зацікавити здобувачів тематикою лекцій, загальним напрямом дисципліни, інформацією про найбільш актуальні досягнення у певній галузі. Реалізація цього етапу здійсненна лише в тому разі, коли сам викладач повністю компетентний у даному питанні, може і повинен використати власні наукові розробки, пов’язати їх із темою лекційного матеріалу. До речі, така вимога простежується в матеріалах до акредитації, зокрема у відомості самооцінювання освітньої програми. Завдяки такому підходові на лекції створюється ділова атмосфера, позитивний психологічний настрій, творча взаємодія викладача і здобувачів. Навіть ті студенти, які кілька років були відірвані від аудиторій, повинні відчути свою спроможність опанувати новий матеріал, узяти участь у його обговоренні, дискусії тощо.

Наступний етап полягає в поданні та засвоєнні лекційного матеріалу, і тут важливим складником є його оптимальна інформаційна насиченість. У чому вона полягає? Матеріал має бути достатнім, аби здобувачі згадали ті знання, якими вони збагатились при навчанні у бакалавраті, і разом із тим необхідно показати поступ у розвитку тієї проблеми, яка обговорюється на лекцій, але без переобтяження. Новий матеріал засвоюється поступово. Коли студент у нього заглиблюється, у нього з’являється запитання, і це необхідно постійно заохочувати. Ось таку оптимальну інформаційну насиченість викладач має сформувати ретельним добором навчальної інформації, чітко формулюючи основні орієнтири, до яких мають прагнути здобувачі. Уже на перших заняттях вони обов’язково повірять у себе, у свої можливості за допомоги викладача розширити горизонти своїх знань, стати кваліфікованими фахівцями, досягти своєї мети.

Запропонований підхід дає можливість лекторові з часом застосовувати такі прийоми активізації пізнавальної діяльності магістрантів, як введення впродовж лекції елементів бесіди, діалогу зі студентами, залучення їх до формулювання висновків до лекційного матеріалу тощо. Зворотній зв’язок зі студентами дуже важливий – лектор задоволений тим, що його матеріал зацікавив студента, а студент має амбіційну можливість показати себе причетним до вирішення важливих проблем.

Заняття у магістрантів І курсу починаються 10 жовтня. Кафедра технології оздоровчих продуктів готова до цього, викладачі і студенти – одна команда, яка вирішує важливе завдання: забезпечити громадян України здоровим харчуванням!

Успішного вам навчання, наші юні колеги!

We wish you success in your studies, our young colleagues! 

Опублікований: 04-10-2022
Читайте також:
Лекція-дискусія від фахівця-практика з фармаконагляду

30 вересня для магістрантів освітньо-професійної програми «Промислова та фармацевтична біотехнологія» в рамках вивчення дисципліни «Системи менеджменту якості у виробництві» відбулася гостьова лекція-дискусія за участі уповноваженої особи з фармаконагляду фармацевтичної компанії «Артеріум» Римми Батталової. Пані Римма вже неодноразово приймала запр...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Лекція-дискусія від фахівця-практика з фармаконагляду 04 жовтня 2024

Високий рівень підготовки випускників спеціальності «Хімічні технології та інженерія» засвідчили присутні на захистах роботодавці

На кафедрі технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів Навчально-наукового інституту харчових технологій НУХТ відбулися захисти кваліфікаційних магістерських робіт за спеціальністю 161 «Хімічні технології та інженерія». Екзаменаційну комісію очолювала к.х.н., доцент кафедри аналітичної хімії Київського національно...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Високий рівень підготовки випускників спеціальності «Хімічні технології та інженерія» засвідчили присутні на захистах роботодавці 20 лютого 2019

Триває прийом заявок на Всеукраїнський фестиваль інновацій

МОН почало прийом заявок на участь у Всеукраїнському фестивалі інновацій – подати їх можна буде до 18:00 31 березня 2018 року. Сам же захід відбудеться 15-17 травня 2018 року. Для участі потрібно подати інформацію за визначеною формою та коротку презентацію про проект (не більше 10 слайдів у форматі .ppt розміром до 10 Мб) в електронному вигляді н...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Триває прийом заявок на Всеукраїнський фестиваль інновацій 18 січня 2018

Вчаться весело учасники Movie Club

Вивчати іноземну мову, дивлячись фільм! Що може бути краще? Вивчення мови буде ефективним тоді, коли воно буде цікавим як для викладачів, так і для студентів. Реалізувати цю мету допомагає створений в минулому році при кафедрі іноземних мов професійного спрямування Movie Club. Фільми поєднують у собі задоволення та навчання, розповідаючи історію, ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Вчаться весело учасники Movie Club 07 листопада 2019