У рамках співпраці кафедри економіки і права з міжнародним агроіндустріальним холдингом «МХП» 25 березня 2021 р. відбулася гостьова лекція «Структура внутрішніх комунікацій «МХП». Корпоративна культура» для здобувачів вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
Спікерка, керівниця відділу внутрішніх комунікацій Інна Захарчук розпочала з ознайомлення слухачів із теорією спіральної динаміки Клера Грейвза. Згідно з нею виокремлюють 8 типів мислення як окремої особистості, так і соціальної культури будь-якого масштабу: від сім’ї до конгломерату зі сотнею тисяч співробітників. Кожному типу мислення відповідає певний колір: бежева – культура кам’яного століття (прийняття рішень на підставі природних інстинктів і рефлексів); фіолетова – культура приналежності (кругова порука, родинні зв’язки з мінімальною організацією процесів); червона – культура сили (авторитарна влада одного керівника, відповідальність і штатний розпис співробітників, які не відповідають їх реальній ролі в команді); синя – культура правил (відрізняється наявністю місії компанії, нескінченого зводу правил, звітів, чіткого розпорядку і регламенту); помаранчева – культура успіху (складна організаційна структура, яка змінюється залежно від ситуації, кожна команда відповідає за поставлені завдання і автономно приймає рішення в рамках своїх компетенцій, управління децентралізоване, а завдання ефективно делегуються); зелена – культура взаємин (панує взаєморозуміння, відкритий діалог і ідеологічна спрямованість, відсутнє начальство і субординація, притаманна некомерційним організаціям); жовта – культура творчості (компанії майбутнього, які відкриваються представниками молодого покоління, основні цінності – свобода і незалежність, культура відсутня, ініціатор ідеї може тимчасово стати керівником проєкту); бірюзова – культура єднання людства з пріоритетами щодо піклування про навколишнє середовище, простоти життя та поваги до людини будь-якого рівня. За визначенням Інни компанія «МХП» знаходиться на помаранчевому рівні, хоча в компанії є керівники з іншими типами мислення.
Фахівчиня звернула увагу, що корпоративна культура є у будь-якій компанії, і вона відповідає на питання: «А як у нас прийнято: проводити зустрічі, ставитися до помилок, зустрічати новачків, будувати командну взаємодію?». Головна мета корпоративної культури – допомогти співробітникам знайти почуття причетності, дати відчуття командного духу.
До зустрічі з рекрутером про корпоративну культуру можна дізнатися з інформації, представленої у соціальних мережах компанії, ЗМІ, на порталах про роботу в компанії, соціальних мережах власника, СЕО та топменеджменту компанії.
На зустрічі з керівником корпоративна культура стане зрозумілішою через запитання до нього: «Який для вас ідеальний керівник?», «Як ви розумієте, що ваш підлеглий ефективний?», «Який тип лідерства вам близький?», «Як ви мотивуєте свою команду?», «Як ви реагуєте, коли розумієте, що все йде не так?», «Що для вас помилка?», «Опишіть ідеального кандидата на запропоновану посаду».
Цікаво було дізнатися, що у компанії «МХП» святкування її дня народження припадає на липень, і в цей день щорічно організовується онлайн-зустріч зі СЕО, на якій кожний співробітник може почути відповідь на своє запитання. Крім того, у компанії є традиція відвідувати кіноклуб, де були переглянуті і розібрані на кейси «Межа ризику»(2011), «Стратегія Оппенгеймера» (2016), «Два дні, одна ніч» (2014). Для покращення внутрішніх комунікацій було рекомендовано прочитати книгу «Ненасильницьке спілкування – мова життя» М. Розенберга (2003), однойменний метод якого який був визнаний автором бестселера Ф.Лалу «Відкриваючи організації майбутнього» (2016) найбільш глибокою і ефективною практикою, що сприяє формуванню командного духу і здоровим стосункам у організації.
Керівниця відділу внутрішніх комунікацій «МХП» поділилася інформацією, що основним критерієм оцінювання її діяльності є рівень ознайомлення співробітників із інформацією про здоров’я і безпеку під час пандемії, цілі і проєкти компанії, а також задоволення 2/3 співробітників умовами праці.
Доведенням правил внутрішньої комунікації у «МХП» займається мультяшна Курочка, яка ознайомлює/нагадує працівникам у жартівливій формі про спеціальну відведену Call-room для телефонних переговорів, про зручний гардероб із привітливими працівницями, які всіх співробітників знають у обличчя.
Заключна гостьова лекція «Організація аудиту в «МХП»: практика і стажування», відбудеться у Zoom 1 квітня 2021 р. о 13:00, Ідентифікатор – 779 4400401, пароль – 1111.