Н У Х Т

Приємне й повсякденне: відбулося планове засідання вченої ради університету

28 листопада 2024

Приємне й повсякденне: відбулося планове засідання вченої ради університету

28 листопада 2024 року у залі засідань відбулося планове засідання вченої ради університету.

Розпочали з приємного – ректор Олександр Шевченко вручив нагрудний знак «За особливі заслуги перед Національним університетом харчових технологій» та подяку керівнику відділу дидактики компанії «Фесто» Євгенію Риженку за вагомий внесок у розвиток та покращення навчального процесу. Пан Євген давно плідно співпрацює з нашим університетом, а нещодавно за його сприяння матеріально-технічна база Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С.Гулого поповнилася комплектом навчальних станцій MPS.

Також ректор привітав колектив університету з вагомим здобутком – входженням НУХТ до першого рейтингу міждисциплінарних наукових досліджень від Times Higher Education та Schmidt Science Fellows. У рейтингу – всього одинадцять українських ЗВО, з них тільки три – столичні заклади вищої освіти, і серед них наш університет.

Далі перейшли до розгляду питань порядку денного.

Результати вибору здобувачами вищої освіти дисциплін вільного вибору у 2024-2025 н. р. проаналізувала начальниця навчального відділу Тетяна Янюк. Вона зазначила, що здобувачі освіти могли обирати дисципліни з різних каталогів і переліків: із загальноуніверситетського каталогу вибіркових дисциплін, який для бакалаврів включає 29 дисциплін, для магістрантів – 10 дисциплін і 9 дисциплін для докторів філософії; із загальноінститутських/факультетських каталогів і каталогів галузей знань або спеціальностей; із переліків і блоків вибіркових дисциплін освітніх програм. Так, загальна кількість дисциплін, запропонована для вибору здобувачам у весняному семестрі становила 472, в осінньому семестрі – 581, з яких здобувачами денної форми навчання обрано 252 і 261 дисципліну відповідно. Після аналізу результатів усіх етапів вибору дисциплін були створені збірні групи здобувачів – міжфакультетські/інститутські та загальноуніверситетські лекційні потоки й складений розклад навчальних занять за обраними дисциплінами.

Заслухавши й обговоривши доповідь, вчена рада ухвалила низку рішень щодо формування каталогів вибіркових дисциплін на наступний навчальний рік, а також доручила директорам інститутів, деканам факультетів, гарантам освітніх програм і завідувачам кафедр провести зустрічі зі здобувачами вищої освіти з метою ознайомлення їх із можливостями і порядком вибору дисциплін в університеті та визнання в університеті результатів неформального навчання здобувачів освіти та умови зарахування цих результатів як дисциплін за вибором.

Директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету Олена Подобій представила підсумки моніторингу кадрового забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти за освітніми програмами за даними ЄДЕБО. Було зазначено, що забезпечення відповідності науково-педагогічних працівників освітнім компонентам, які вони викладають, а також наявність у них досягнень у професійній діяльності відповідно пп. 37 і 38 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, є актуальною стратегічною задачею університету. Тому необхідно вести постійний контроль за дотриманням Ліцензійних умов науково-педагогічними працівниками та наявністю у викладачів не менше 4 пунктів досягнень у професійній діяльності за останні п’ять років і забезпечувати своєчасність подання достовірної оновленої інформації для внесення до ЄДЕБО двічі на рік.

Обговоривши це питання, вчена рада ухвалила ряд доручень директорам інститутів, деканам факультетів, завідувачам кафедр, гарантам освітніх програм і членам конкурсної комісії по відбору претендентів на заміщення вакантних посад.

Ґрунтовний аналіз результатів опитування здобувачів освіти щодо якості освітніх програм містився у доповіді першого проректора Володимира Ярового. Здобувачі оцінювали рівень викладання за окремими дисциплінами, чіткість і структурованість навчального матеріалу, рівень використання сучасних досягнень науки і світової практики під час викладання, методичне забезпечення і наповнення дистанційної платформи, достатність кількості відведених годин на лекції, лабораторні/практичні заняття, зрозумілість і чіткість критеріїв оцінювання, дотримання викладачами розкладу занять та їхнього таймінгу тощо.

Доповідач наголосив, що опитування – один із дієвих інструментів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності університету. Тож виникає потреба у злагодженій роботі структурних підрозділів університету, викликана необхідністю використання цих результатів при оновленні робочих програм дисциплін, процедурі перегляду освітніх програм всіх рівнів і покращенні матеріально-технічної бази кафедр.

За результатами розгляду цього питання вчена рада прийняла кілька ухвал щодо врахування результатів опитувань здобувачів і випускників університету для оновлення змісту дисциплін та удосконалення методів їх викладання.

Проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи Лариса Арсеньєва розповіла про плани по взаємодії з органами студентського самоврядування й Радою молодих вчених з питань моніторингу та забезпечення якості вищої освіти. Вона представила членів новообраної студентської ради університету й надала слово її голові Ярославу Вдовенку. Очільник студентського самоврядування ознайомив з найближчими запланованими студрадою заходами – розписування пряників для дітей, позбавлених батьківського піклування, та відвідування наших захисників, що знаходяться на лікуванні та реабілітації у шпиталі, та запросив усіх бажаючих долучатися до участі у них.

Наприкінці традиційно розглянули низку поточних питань. Зокрема надали дозвіл на проходження закордонних стажувань і практик здобувачам освіти факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу імені проф. В.Ф. Доценка у Республіці Болгарія та магістранту Навчально-наукового інституту харчових технологій у Німеччині. А також підтримали клопотання колективу кафедри технології м’яса і м’ясних продуктів щодо призначення доцента кафедри Олега Галенка гарантом нової магістерської освітньо-наукової програми, що розробляється на кафедрі.

На цьому порядок денний був вичерпаний, і голова вченої ради, ректор Олександр Шевченко закрив засідання, подякувавши колегам за плідну роботу й побажавши здоров’я, терпіння, наснаги і успішної сесії. Тримаємо стрій і працюємо далі!

Опублікований: 28-11-2024
Читайте також:
Біотехнологічні студії: пригодницький квест коридорами знань

Другий день Біотехнологічних студій був не менш насиченим, ніж перший. Спочатку учасники проєкту завітали до Корпорації «Артеріум». А у другій половині дня повернулись до університету, де у навчальній лабораторії кафедри біотехнології і мікробіології досліджували ферментативну активність пресованих дріжджів із використанням мікрогазометру, а також ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Біотехнологічні студії: пригодницький квест коридорами знань 28 березня 2024

Умови прийому до закладів вищої освіти на 2019 рік набули чинності

Умови прийому до закладів вищої освіти на 2019 рік пройшли остаточне затвердження та набули чинності – відповідний наказ МОН був зареєстрований в Мін’юсті та розміщений на сайті Міністерства. Мінімальні прохідні бали 150 та 130 для окремих спеціальностей, творчі конкурси до подання заяв, компактніші терміни вступної кампанії – ці та інші новації ч...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Умови прийому до закладів вищої освіти на 2019 рік набули чинності 09 січня 2019

Презентація найгостинніших спеціальностей від факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу

28 березня випускові кафедри факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу гостинно зустрічали учнів шкіл м. Києва і Київської області, щоб презентувати їм найгостинніші спеціальності – 241 «Готельно-ресторанна справа», 242 «Туризм» і 181 «Харчові технології». Цього дня завітали до навчального підрозділу також іноземці-слухачі підготовчи...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Презентація найгостинніших спеціальностей від факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу 30 березня 2019

Магістранти-біотехнологи на карантині, або написання обґрунтування

Кожний рік навчання студентів 1 курсу магістратури починається з вибору тематики магістерської роботи та написання обґрунтування. Кожний рік студенти думають, що саме їх курсу найскладніше і вимоги до них найсуворіші. А цього навчального року, зважаючи на карантинні заходи, вступ відбувся пізніше і всю програму магістранти мали пройти лише за два з...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Магістранти-біотехнологи на карантині, або написання обґрунтування 26 січня 2021