Цікаві лабораторні роботи, хоч і у дистанційному форматі, тривають на кафедрі біотехнології і мікробіології. Викладачі роблять усе можливе, аби максимально наблизити здобувачів освіти до відчуття реального знаходження в лабораторіях університету. Зокрема, другокурсники на лабораторній роботі «Аналіз об’єктів навколишнього середовища» з дисципліни «Мікроорганізми як біологічні об'єкти» з допомогою доцентки Оксани Скроцької та асистентки Валерії Потапенко досліджували повітря, воду та ґрунт як місце перебування мікроорганізмів, аналізуючи їх за допомогою мікробіологічних методів. На початку цього семестру студенти власноруч закопували скельця на подвір’ї університету, задля подальшого їх мікроскопіювання для дослідження мікробіоти ґрунту. Із переходом на дистанційне навчання відкопати та дослідити закопані скельця вони не змогли, проте, все ж таки дослідили мікровсесвіт довкілля у режимі оnline.
У ході роботи здійснювали мікробіологічний аналіз ґрунту, взятого з квіткового вазону в університеті, води з-під крану та повітря в лабораторії кафедри, коридорі та деканаті факультету біотехнології та екологічного контролю на наявність бактерій, грибів і дріжджів. Також для порівняння проаналізували повітря під час ремонту в університеті.
Викладачки в онлайн-форматі представили відео з покроковим описом кожного етапу досліджень і презентацію з результатами лабораторної роботи.
Здобувачі освіти обговорили як правильно відбирати зразки повітря, щоб отримати достовірні результати, побачили, які поживні середовища використовуються для визначення мікроорганізмів: м'ясо-пептонний агар для бактерій, сусло-агар для дріжджів і грибів, середовище ЕНДО для бактерій групи кишкової палички. Зацікавив їх і мікробіологічний інструмент шпатель Дригальського, який до цього вони ще не використовували.
З аналізу результатів цієї лабораторної роботи був зроблений висновок, що водопровідна вода, відібрана в університеті, досить хлорована, оскільки бактерії групи кишкової палички не виявили, а мікрофлора ґрунту з квіткового вазону в лабораторії не така «багата», враховуючи, що росту дріжджів і міцеліальних грибів не відбулося. Цікавим було й те, що під час проведення мікробіологічного аналізу повітря методом седиментації в деканаті в результаті отримали невелику кількість мікроорганізмів, що свідчить про його невелику забрудненість.
У ході роботи студенти закріпили свої знання аналізом даних і навчилися візуально розрізняти за культуральними ознаками колонії мікроорганізмів, що виросли на різних середовищах. Вони вдячні своїм викладачам за те, що роблять їх дистанційне навчання більш цікавим, інформативним і зрозумілим і з нетерпінням чекають, коли зможуть викопати свої скельця й знов триматимуть мікробіологічну петлю у руках.