Конфлікт – те, з чим людині доводиться стикатися доволі часто. Тому, важливо вміти правильно поводитися в конфліктних ситуаціях і безпечно з них виходити.
Як залишатися ефективним комунікатором навіть у конфліктній ситуації та що треба знати, аби ви керували конфліктом, а не конфлікт вами дізналися здобувачі вищої освіти факультету біотехнології та екологічного контролю. Для майбутніх біотехнологів у межах вивчення дисципліни «Ділова комунікативність» відбувся тренінг від керівниці навчальних проєктів компанії «Триглав Інтернешнл» Тетяни Ковтонюк. Зустріч стосувалася правильної комунікації у конфліктних ситуаціях. Це вже другий тренінг з комунікацій, який проводить Тетяна Ковтонюк для здобувачів, організований у співпраці НУХТ, фармацевтичної компанії «Артеріум» та її партнерів, серед яких і «Триглав Інтернешнл».
Першим і доволі несподіваним тезисом, висловленим спікеркою був такий: «конфлікт – це не завжди щось погане». За її словами, конфлікти можуть відкривати нові можливості, допомагають виявляти і вирішувати проблеми та впроваджувати прогресивні новації. Тож конфліктів не треба боятися, ними потрібно грамотно керувати аби отримати з конфлікту максимальну вигоду. Але і починати конфлікт без зайвої необхідності не варто, адже більшість конфліктів виникають за відсутності реальних протиріч. Таке трапляється через емоційне напруження, стрес, а також конфліктогенну поведінку, до якої відносяться слова-конфліктогени. Тож конфліктогенних слів і дій варто уникати, щоб не провокувати непотрібних конфліктів і не доводити вже наявні до насилля. Більше того, ні в якому разі не можна відповідати конфліктогеном на конфліктоген, натомість варто вміти виводити ситуацію з піке перефразуванням категоричних тезисів, говорити спокійно і стримано.
Та й загалом в конфлікті не варто давати волю емоціям, адже конфлікт – як морська хвиля. Віддатися течії негативних емоцій, образ – затягне у вир агресії, в якому конфлікт керуватиме вами. Пливти проти хвилі, виправдовуватись – теж провальний номер. Хвиля конфлікту змете і такого комунікатора. Комунікація у конфліктних ситуаціях – як серфінг. Ключове тут не швидше, вище, сильніше, а баланс. Найважливіше вміння серфінгіста – балансувати на гребені хвилі. Найважливіше вміння комунікатора – балансувати на гребені конфлікту. Де треба – перейти в наступ, натиснути на опонента, аби добитися свого, де треба – відступити, піти на компроміс, знайти взаємовигідне рішення, а де треба – розрядити обстановку, перевести розмову в інше русло, залучити до комунікації медіатора. А для цього конфлікт вести треба з розумом, тримати емоції під контролем, щоб тримати під контролем ситуацію, аналізувати слабкі та сильні сторони опонента, знати його інтерес у цій ситуації та аналізувати варіанти її вирішення, враховуючи інтереси обох сторін. А головне – відділяти проблему від людей і відповідно не переходити на особистості замість вирішення проблеми.
Тепер із холодною головою та комунікативними навичками студентам-біотехнологам більше не страшні жодні конфлікти.