Кожний рік навчання студентів 1 курсу магістратури починається з вибору тематики магістерської роботи та написання обґрунтування. Кожний рік студенти думають, що саме їх курсу найскладніше і вимоги до них найсуворіші. А цього навчального року, зважаючи на карантинні заходи, вступ відбувся пізніше і всю програму магістранти мали пройти лише за два з половиною місяці. Тож на вибір тематики магістерської роботи здобувачам 1 курсу магістратури кафедри біотехнології і мікробіології відвели лише тиждень.
Перечитуючи фахову літературу, вони ділилися між собою тим, що не можуть знайти цікаву тематику, якій було б присвячено багато наукових праць. Проте, студенти не опускали руки, вишукували нові напрями біотехнологічних розробок, зверталися до викладачів, і зрештою всі визначилися з тематикою майбутньої магістерської роботи.
Але це був тільки початок семестру. Перший місяць виявився складним – навчання відбувалося і дистанційно, і в університеті. Постійні зміни збивали з пантелику, не було зрозуміло, що, коли і в якому вигляді здавати. Аж після повного переходу на дистанційне навчання, магістранти трохи заспокоїлися й розібралися в обраній тематиці.
Як зізнаються самі здобувачі, найбільш важким етапом роботи над обґрунтуванням став аналіз наукових праць. Вони цілими днями перечитували статті, опубліковані за останні роки. З’ясувалося, що велика частина літератури не відповідає їх вимогам, тобто не містить всієї необхідної інформації, яка дозволила б проаналізувати роботу та порівняти її з іншими. А вітчизняних наукових праць по більшості тем взагалі не виявилось. Для подолання цієї перешкоди нам дуже допомогли навички, здобуті під час навчання у бакалавраті.
Магістранти зазначають, що прийшлося їм нелегко – багато занять, багато матеріалу і ще більше питань. Відстаючи по одному предмету, вони наздоганяли його та відставали по іншому. При цьому деякі студенти встигали і навчатися, і науковою роботою займатися. Викладачі ж допомагали усім впоратися за короткий час, вказували на помилки та приділяли максимум своєї уваги. Тож, незважаючи на карантин і дистанційне навчання, першокурсники-магістранти змогли вкластися у кінцеві терміни здачі самостійних робіт і представити високий рівень знань!