Цікавою подією сьогоднішнього дня стала зустріч другокурсників і третьокурсників Навчально-наукового інституту харчових технологій та Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І. С. Гулого з фахівцями підприємства EAT EASY, організована відділом працевлаштування НУХТ за підтримки кафедри біотехнології продуктів бродіння і виноробства. Компанію ТОВ «ІТ ІЗІ» (EAT EASY) представляли головний технолог і HR-менеджер – випускники нашого університету.
EAT EASY, LIMITED LIABILYTY COMPANY – виробник безалкогольної продукції, брендовим безалкогольним напоєм якого є комбуча. Напій сьогодні можна знайти на полицях багатьох мереж супермаркетів і магазинів, він користується попитом серед різних верств населення оскільки має корисні властивості – покращує травлення (бо містить пробіотики), підтримує імунітет та має антиоксидантну дію.
На початку знайомства з підприємством розглянули історію походження комбучі, і з’ясували, що Комбуча (часто пишуть «камбуча») – це ферментований напій на основі солодкого чаю, який готують із допомогою симбіотичної культури бактерій і дріжджів, відомої як SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeast). Чайний гриб – це не гриб у класичному розумінні, а симбіоз оцтовокислих бактерій і дріжджів, які формують желеподібну плівку (SCOBY). Чайний гриб, відомий також як комбуча або SCOBY, має не повністю підтверджене, але дуже цікаве походження, яке простежується щонайменше на кілька тисячоліть назад. За однією з версій, комбуча отримала свою назву від японського лікаря Комбу, який нібито привіз напій до Японії для лікування імператора. До Європи чайний гриб потрапив на початку XX століття, зокрема до Німеччини та Франції. ТОВ «EAT EASY» є одним із перших, хто налагодив технологічну лінію з виробництва комбучі в Україні.
Як виготовляється комбуча розповів головний технолог Назар Косіковський – спочатку заварюють чорний або зелений чай і додають цукор. У охолоджений чай додають SCOBY. Напій ферментується від кількох днів до двох тижнів при кімнатній температурі. Потім його можна охолодити, додати фрукти або спеції і розлити по пляшках.
Перевагою підприємства є темпи постійного нарощування потужностей і розширення ринків збуту готової продукції. Наразі реалізується проєкт нового підприємства з виробництва української комбучі у Чехії, а в подальшому – у інших європейських країнах.
Здобувачів освіти зацікавила технологія брендового напою, і деякі з них уже готові відвідати безпосередньо виробництво з подальшим проходженням практики і працевлаштуванням.
Після презентації підприємства студенти мали можливість продегустувати комбучу. Лінійка напою була представлена від менш екстрактивних до більш екстрактивних. Серед них – комбуча «класична», комбуча «яблуко та груша», новинки – комбуча «гранат» і комбуча «грейпфрут». І це тільки частка, адже всього на підприємстві вже розроблено і впроваджено 18 видів комбучі!
Під час дегустації здобувачі освіти змогли поспілкуватися у вільному форматі з виробничниками, які презентували напій, детальніше розібратися у його технології та обговорити подальші етапи співпраці.