Сьогодні на кафедрі технології ресторанної і аюрведичної продукції відбулась відкрита лекція «Зернові та бобові. Їх використання в аюрведі», яку прочитала професорка Наталія Фролова з дисципліни «Технології аюрведичної харчової продукції».
На початку заняття викладачка продемонструвала здобувачам освіти завдання для самостійного опрацювання додаткового матеріалу, літературу та питання для самоконтролю, розміщені на дистанційній платформі дисципліни. Далі перед поданням основного матеріалу лекції здобувачі для закріплення отриманих знань дали відповіді на запитання за темою попереднього лекційного заняття.
Професорка розпочала з нагадування про основні принципи здорового способу життя та харчування по аюрведі, які базуються на постулатах, що організм – це комплексна система, в якій кожний елемент впливає на інший, другий, що хвороби краще попередити, ніж лікувати. Отже, потрібно не забувати стежити за своїм харчуванням!
Усе, що ми їмо, говоримо, думаємо впливає на рівновагу. Три доші. Доша – є базовим поняттям в аюрведичній медицині. Саме приналежність до тієї чи іншої доші визначає схему харчування. Вважається, що кожна людина складається з п’яти елементів, однак пропорції цих елементів є індивідуальними. Хтось «отримав» більше вогню, тож його доша – Піта, хтось – води та землі, у такому випадку домінує Капха, хтось – ефіру та повітря, що означає першість доші Вата.
Надзвичайно необхідними для кожної доші в аюрведичному харчуванні є злаки та бобові. До повноцінних злаків, які складають основу харчування відносяться рис, пшениця, ячмінь, кукурудза, овес, жито, квіноа, амарант, тощо. У аюрведичних стравах їх використовують для корекції та урізноманітнення аюрведичних раціонів для людей різних конституцій.
Презентація лекторки була наповнена ілюстраціями, які дали змогу не тільки краще сприймати поданий матеріал, але будуть корисними здобувачам і під час виконання практичних і лабораторних занять, і у подальшій фаховій діяльності.
Присутні викладачі відзначили високий рівень викладацької майстерності лекторки, її вміння налагодити контакт із аудиторією, спонукати здобувачів до активної участі у занятті та мотивувати їх до вивчення дисципліни.