Н У Х Т

Що важче, навчатися або навчати?

05 квітня 2024

Що важче, навчатися або навчати?

Відповідь на непросте питання – важче навчатися чи навчати можуть дати ті, хто одночасно виконує обидві ці функції. Таким досвідом можуть поділитися наші здобувачі освітньо-наукового ступеня «доктор філософії», які протягом першого року навчання проходять педагогічну практику.

Зокрема, на кафедрі біотехнології і мікробіології є майбутня докторка філософії, яка свою педагогічну практику розпочала значно раніше за інших, оскільки з вересня 2023 року Ірина Ковшар є асистентом кафедри. У першому семестрі Ірина вела лабораторні роботи для третього курсу біотехнологів з дисципліни «Генетика», а також для другого курсу з дисципліни «Загальна мікробіологія та вірусологія. Модуль 1. Мікроорганізми, як біологічні агенти».

Наразі, в розрізі педагогічної практики Ірина Ковшар веде лабораторні роботи для здобувачів третього курсу бакалаврату з дисципліни «Технологія мікробного синтезу лікарських засобів». На одному із занять вона розповідала майбутнім бакалаврам про ферменти – що таке ферменти, з чого вони складаються, навіщо вони потрібні, які показники важливі для визначення цих біологічно активних речовин, які існують одиниці активності, методи та принципи їх вимірювання, класифікація ферментів, які чинники впливають на їх активність тощо. Звісно, за одне заняття неможливо охопити абсолютно всю частину курсу, яка стосується ензимів, а тому викладачка розпочинала з азів. Паралельно викладенню матеріалу, аспірантка задавала уточнюючі питання для оцінювання сприйняття та опанування одержаної інформації. Після теоретичної частини та пояснення практичної частини, здобувачі приступили до виконання лабораторної роботи, в ході якої мали опанувати навички виконання методів визначення амілолітичної та протеолітичної активності ферментів, а також методу визначення загальної кількості білків.

Не лише аспірантка, а й здобувачі-бакалаври відзначили, наскільки важко подавати теоретичний матеріал для опанування основ, що стосуються практичної частини. Вони звернули увагу, яких це потребує великих зусиль і постійних пояснень, концентрації на логічності викладення матеріалу, здатності відповідати на питання, що можуть стосуватися теми.

То що ж складніше, навчатися чи навчати? На думку аспірантки і те, й інше. Неможливо одразу навчитися тому, чого до цього не знав. Дуже важко опанувати абсолютно новий матеріал, з яким до цього не стикався, або стикався частково. Важко досконало пам’ятати абсолютно все, про що було сказано раніше. Через це ми все життя навчаємось! Але, навчати також непросто. Подати матеріал таким чином, щоб він був абсолютно простим для розуміння для всіх – важко, а іноді просто неможливо. Мати залізну витримку, радіти, коли здобувачі бажають знати більше та бути підтримкою в потрібний час, і це лише мінімум того, що відчуває викладач. Як неможливо одразу знати абсолютно все, так і неможливо одразу навчитися навчати. Безсумнівно, ці два процеси йдуть пліч-о-пліч один із одним, через що не можна викинути хоча б одну змінну з цієї кооперації.

Зазначимо, що Ірина Ковшар проводить свою педагогічну практику в очному форматі. Порівняно з дистанційним, це одночасно і легше, оскільки є контакт із аудиторією для кращого сприйняття інформації, але з іншого боку, це й складніше, оскільки потрібно від початку та до кінця контролювати весь процес лабораторного заняття. Аспірантка вважає це крутим досвідом, адже така робота зі здобувачами дозволяє прокачати як soft skills, так і hard skills. На думку Ірини, найкращим моментом у педагогічній практиці є той, коли бачиш, як здобувачі тягнуться до знань і дійсно сумлінно опановують матеріал. Тож, побажаємо наснаги нашим здобувачам освіти у навчанні, оскільки, як зауважує аспірантка, це також важка праця, яка потребує багато часу та витримки!

Опублікований: 05-04-2024
Читайте також:
Перемога у Міжнародному конкурсі «Black Sea Science-2024»!

Наприкінці березня відбувся другий етап Міжнародного конкурсу студентських наукових робіт «Black Sea Science-2024» за напрямком «Харчова наука і технології», який проводиться на базі Одеського національного технологічного університету під егідою Black Sea Universities Network та ISEKI-Food Association. До фіналу конкурсу з роботою «Prediction of a...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Перемога у Міжнародному конкурсі «Black Sea Science-2024»! 03 квітня 2024

Продовжуємо знайомити майбутніх вступників зі спеціальностями та освітніми програмами університету

13 березня відбулася профорієнтаційна зустріч доцента кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів Володимира Бахмача з учнями 9-11 класів ліцею №293 з поглибленим вивченням природничих наук, під час якої він детально розповів про усі переваги вступу та отримання освіти у НУХТ, і зокрема за освітніми програм...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Продовжуємо знайомити майбутніх вступників зі спеціальностями та освітніми програмами університету 14 березня 2024

Кайдзен на SMART-лекторії кафедри мехатроніки та пакувальної техніки

Керівник групи менеджменту виробництва Дмитро Полатайло представив на SMART-лекторії кафедри мехатроніки та пакувальної техніки ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця». У події взяли участь понад 50 учасників – викладачі і здобувачі вищої освіти освітньо-професійної програми «Прикладна механіка» (спеціальність 131 «Прикладна механіка») та освітньо-про...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Кайдзен на SMART-лекторії кафедри мехатроніки та пакувальної техніки 30 жовтня 2023

Міністерство освіти і науки України висловило подяку ректорові університету

У МОН затвердили підсумки заключних етапів Всеукраїнських олімпіад і конкурсів фахової майстерності 2017/2018 навчального року серед студентів закладів освіти, що здійснюють підготовку молодшого спеціаліста. Приємно, що серед переможців Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності «Ресторанне обслуговування», яка, до речі, цього року проводилася в Ук...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Міністерство освіти і науки України висловило подяку ректорові університету 26 липня 2018