Н У Х Т

Що важче, навчатися або навчати?

05 квітня 2024

Що важче, навчатися або навчати?

Відповідь на непросте питання – важче навчатися чи навчати можуть дати ті, хто одночасно виконує обидві ці функції. Таким досвідом можуть поділитися наші здобувачі освітньо-наукового ступеня «доктор філософії», які протягом першого року навчання проходять педагогічну практику.

Зокрема, на кафедрі біотехнології і мікробіології є майбутня докторка філософії, яка свою педагогічну практику розпочала значно раніше за інших, оскільки з вересня 2023 року Ірина Ковшар є асистентом кафедри. У першому семестрі Ірина вела лабораторні роботи для третього курсу біотехнологів з дисципліни «Генетика», а також для другого курсу з дисципліни «Загальна мікробіологія та вірусологія. Модуль 1. Мікроорганізми, як біологічні агенти».

Наразі, в розрізі педагогічної практики Ірина Ковшар веде лабораторні роботи для здобувачів третього курсу бакалаврату з дисципліни «Технологія мікробного синтезу лікарських засобів». На одному із занять вона розповідала майбутнім бакалаврам про ферменти – що таке ферменти, з чого вони складаються, навіщо вони потрібні, які показники важливі для визначення цих біологічно активних речовин, які існують одиниці активності, методи та принципи їх вимірювання, класифікація ферментів, які чинники впливають на їх активність тощо. Звісно, за одне заняття неможливо охопити абсолютно всю частину курсу, яка стосується ензимів, а тому викладачка розпочинала з азів. Паралельно викладенню матеріалу, аспірантка задавала уточнюючі питання для оцінювання сприйняття та опанування одержаної інформації. Після теоретичної частини та пояснення практичної частини, здобувачі приступили до виконання лабораторної роботи, в ході якої мали опанувати навички виконання методів визначення амілолітичної та протеолітичної активності ферментів, а також методу визначення загальної кількості білків.

Не лише аспірантка, а й здобувачі-бакалаври відзначили, наскільки важко подавати теоретичний матеріал для опанування основ, що стосуються практичної частини. Вони звернули увагу, яких це потребує великих зусиль і постійних пояснень, концентрації на логічності викладення матеріалу, здатності відповідати на питання, що можуть стосуватися теми.

То що ж складніше, навчатися чи навчати? На думку аспірантки і те, й інше. Неможливо одразу навчитися тому, чого до цього не знав. Дуже важко опанувати абсолютно новий матеріал, з яким до цього не стикався, або стикався частково. Важко досконало пам’ятати абсолютно все, про що було сказано раніше. Через це ми все життя навчаємось! Але, навчати також непросто. Подати матеріал таким чином, щоб він був абсолютно простим для розуміння для всіх – важко, а іноді просто неможливо. Мати залізну витримку, радіти, коли здобувачі бажають знати більше та бути підтримкою в потрібний час, і це лише мінімум того, що відчуває викладач. Як неможливо одразу знати абсолютно все, так і неможливо одразу навчитися навчати. Безсумнівно, ці два процеси йдуть пліч-о-пліч один із одним, через що не можна викинути хоча б одну змінну з цієї кооперації.

Зазначимо, що Ірина Ковшар проводить свою педагогічну практику в очному форматі. Порівняно з дистанційним, це одночасно і легше, оскільки є контакт із аудиторією для кращого сприйняття інформації, але з іншого боку, це й складніше, оскільки потрібно від початку та до кінця контролювати весь процес лабораторного заняття. Аспірантка вважає це крутим досвідом, адже така робота зі здобувачами дозволяє прокачати як soft skills, так і hard skills. На думку Ірини, найкращим моментом у педагогічній практиці є той, коли бачиш, як здобувачі тягнуться до знань і дійсно сумлінно опановують матеріал. Тож, побажаємо наснаги нашим здобувачам освіти у навчанні, оскільки, як зауважує аспірантка, це також важка праця, яка потребує багато часу та витримки!

Опублікований: 05-04-2024
Читайте також:
На кафедрі експертизи харчових продуктів відбулися захисти магістерських кваліфікаційних робіт зі спеціальності «Якість, стандартизація та сертифікація»

На кафедрі експертизи харчових продуктів відбулися захисти магістерських кваліфікаційних робіт зі спеціальності «Якість, стандартизація та сертифікація». Оцінювала магістерські роботи екзаменаційна комісія у складі завідувача кафедри товарознавства, управління безпечністю та якістю Київського національного торговельно-економічного університету, д....

ЧИТАТИ ДАЛІ

На кафедрі експертизи харчових продуктів відбулися захисти магістерських кваліфікаційних робіт зі спеціальності «Якість, стандартизація та сертифікація» 27 лютого 2017

Корисне з приємним поєднала завідувач кафедри іноземних мов професійного спрямування у ЗСШ №111 ім. С.А.Ковпака

Із ЗСШ №111 ім. С.А.Ковпака, що в Дарницькому районі м. Києва, вже тривалий час існує як тісна співпраця кафедри іноземних мов професійного спрямування нашого університету, так і  гарні  взаємостосунки. Завдяки директору школи Валентині Юрченко в.о. завідувача кафедри Олену Галинську привітно зустрічають у навчальному закладі. Завжди є можливість ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Корисне з приємним поєднала завідувач кафедри іноземних мов професійного спрямування у ЗСШ №111 ім. С.А.Ковпака 13 листопада 2018

ERASMUS+ дарує широкі можливості: стажування викладачки кафедри технології хлібопекарських і кондитерських виробів у Польщі

Доцентка кафедри технології хлібопекарських і кондитерських виробів Анастасія Шевченко пройшла стажування за програмою академічної мобільності викладачів ERASMUS+ в Uniwersytet Rzeszowski (м. Жешув, Польща). Метою академічної мобільності був обмін досвідом щодо методів викладання, питань інтернаціоналізації вищої освіти та культурної інтеграції на...

ЧИТАТИ ДАЛІ

ERASMUS+ дарує широкі можливості: стажування викладачки кафедри технології хлібопекарських і кондитерських виробів у Польщі 28 грудня 2023

Сімейними рецептами великодньої випічки поділилися здобувачі й викладачі кафедри технології хлібопекарських і кондитерських виробів

Напередодні Великодня кожна господиня випікає святкові паски за рецептами, традиційними та унікальними у кожній родині. На кафедрі технології хлібопекарських і кондитерських виробів наставниці академічних груп запропонували поділитися  рецептами та фотографіями виробів, які здобувачі груп готували вдома. До заходу долучилися викладачі кафедри та зд...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Сімейними рецептами великодньої випічки поділилися здобувачі й викладачі кафедри технології хлібопекарських і кондитерських виробів 06 травня 2021