Що таке ферментер, як розрахувати його геометричний об’єм та вибрати з переліку стандартних, які саме характеристики ферментера слід обрати, аби досягти найкращого результату культивування, як не пропустити жодний із лімітуючих факторів в аеробних процесах мікробного синтезу – вирішенню цих питань була присвячена відкрита лекція доцента кафедри біотехнології і мікробіології Юрія Карлаша для студентів 4 курсу, які вивчають дисципліну «Основи проєктування біотехнологічних виробництв».
У презентації лектора були представлені різноманітні конструкції ферментаційного обладнання. Деталізовано вибір аеруючих і перемішуючих пристроїв для потреб конкретних технологій. Викладач у доступній формі розповів про те, як виконати всі необхідні розрахунки, не пропустивши жодного критерію. Виявляється, це дуже непросте питання – вибір ферментаційного обладнання для аеробних процесів мікробного синтезу. Але значний досвід викладацької і практичної виробничої діяльності лектора дозволив навіть складні технологічні задачі пояснити зрозумілою для здобувачів мовою.
Крім того, присутні ознайомились із інноваційною одноразовою ферментаційною апаратурою, яка нині широко застосовується як при культивуванні мікроорганізмів, так і для культивування клітин рослин і тварин. А для кращого розуміння принципу дії одноразової ферментаційної апаратури лектором був продемонстрований і прокоментований відеофрагмент, присвячений особливостям конструкції одноразового ферментера фірми «Thermo Scientific» та деталізації роботи з ним, зокрема його встановленню, підключенню та безпосередньому проведенню технологічного процесу культивування.
Запрошені на відкриту лекцію викладачі кафедри біотехнології і мікробіології відзначили тісний контакт із аудиторією, який лектору вдалося налагодити, навіть користуючись інтернет-зв’язком. На заняттях з таких дисциплін як «Основи проєктування біотехнологічних виробництв», студенти отримують фундаментальні знання для майбутнього професійного становлення кожного біотехнолога, і дуже пощастило всім, хто може навчатись у Юрія Карлаша, адже він, без перебільшення, є одним із не багатьох висококваліфікованих фахівців-практиків у цій галузі. Саме завдяки таким викладачам випускники кафедри здатні повністю самостійно спроєктувати економічно рентабельне, ефективне біотехнологічне підприємство.
Усі колеги, присутні на занятті, зазначили, що лекція була пізнавальною не лише для студентів, а й для викладачів. Тож можна стверджувати, що у всіх гостей і учасників заняття залишилося загальне позитивне враження від неї.