У нашому університеті навчання в умовах воєнного стану відбувається не лише у студентів, а й у викладачів. Нещодавно старша викладачка кафедри біотехнології і мікробіології Олена Гудзенко завершила проходження міжнародного стажування для педагогічних і науково-педагогічних працівників «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід».
Розробленням програми стажування опікувалися фахівці фундації «Зустріч» (Польща) спільно з кафедрою Польсько-Українських Студій Ягеллонського університету (Польща), Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (Україна) та громадською організацією «Соборність» (Україна).
Викладачка отримала неоціненний досвід. Вона зазначає, це стажування їй запам’ятається на все життя, адже розпочалося воно всього за тиждень до повномасштабного вторгнення. Але не зважаючи на це, ні розробники, ні учасники програми вирішили не припиняти навчання, хоча це давалося нелегко, адже багато хто знаходився не зовсім у безпечних умовах. Олена Гудзенко каже, що коли було дуже складно і страшно, вона брала приклад з одного з розробників програми професора кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, гостьового професора Ягеллонського університету Миколи Журби і заспокоювала себе тим, що у нього набагато складніші умови.
Міжнародне стажування складалося з лекцій, майстер-класів, тренінгів, роботи в малих групах із репрезентацією результатів, ділових ігор, міні-опитувань, рефлексією роботи кожного дня, виконання індивідуальних завдань, а також передбачало мультимедійні презентації, роздатковий матеріал, консультації, тестування.
Якісно організована проєктна діяльність у закладах вищої, післядипломної, загальної середньої освіти відкриває нові можливості щодо покращення інфраструктури та впровадження новітніх технологій в освітній процес, тому міжнародне стажування «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» насамперед спрямоване на активізацію цієї роботи, набуття слухачами необхідних компетентностей та отримання практичного досвіду написання власних проєктів.
Міжнародне стажування як активна форма навчання дало можливість опанувати необхідні знання, уміння та навички через різноманітні заходи та вправи. У роботі широко використовувалися різні інструменти проєктного менеджменту: SMART-аналіз, SWOT-аналіз, діаграма Ганта тощо.
Наша викладачка щиро вдячна всім організаторам за той досвід та знання, які мала змогу отримати.