Доцентка кафедри екологічної безпеки та охорони праці Аліна Сірик пройшла міжнародне стажування для педагогічних і науково-педагогічних працівників «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід», програма якого розроблена фундацією «Зустріч» (Польща) спільно з кафедрою Польсько-Українських Студій Ягеллонського університету (Польща), Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти (Україна) та громадською організацією «Соборність» (Україна).
Якісно організована проєктна діяльність у закладах вищої, післядипломної, загальної середньої освіти відкриває нові можливості щодо покращення інфраструктури та впровадження новітніх технологій в освітній процес, тому міжнародне стажування «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» насамперед було спрямоване на активізацію цієї роботи, набуття слухачами необхідних компетентностей та отримання практичного досвіду написання власних проєктів.
Метою стажування було сформувати у слухачів загальне уявлення щодо проєктного менеджменту та практичні навички розроблення власних освітніх проєктів. Очікувані результати стажування – набуття навиків пошуку грантів в інформаційному середовищі, їх аналіз і класифікація; розроблення власної документації; структуроване та цілісне уявлення щодо організації проєктного менеджменту в закладі освіти.
Програма стажування, що передбачала 180 академічних годин/6 кредитів ЄКТС, виконана нашою викладачкою в повному обсязі: 6 модулів базової частини (лекції, семінари, тренінги, тести, групові та індивідуальні завдання) й 1 модуль індивідуального завдання за результатами плідної співпраці з колегами з інших ЗВО України (розроблення власного освітнього проєкту) з подальшим захистом.
Активна форма навчання та ефективна організація заходу надала можливість опанувати необхідні знання, уміння та навички через різноманітні матеріали, завдання та вправи, підготовлені організаторами та лектором Миколою Журбою. У роботі широко використовувалися інструменти проєктного менеджменту: SMART-аналіз, SWOT-аналіз, діаграма Ганта тощо.
Такі види міжнародної співпраці сприяють розумінню та виявленню сучасних трендів у вищій освіті, дозволяють освоїти шляхи удосконалення методичних і теоретичних засад організації наукової, проєктної та фандрейзингової діяльності науково-педагогічних працівників у ЗВО.