Незважаючи на складність і залежність онлайн-навчання від різних форс-мажорних обставин, професорсько-викладацький колектив кафедри харчової хімії докладає всі зусилля для того, щоб зміст і наповненість лекцій, практичних і лабораторних занять були не менш цікавими, ніж при проведенні в аудиторіях.
21 жовтня 2020 року відбулося надзвичайно насичене відкрите лекційне онлайн-заняття з дисципліни «Органічна хімія» для здобувачів першого курсу Навчально-наукового інституту харчових технологій, спеціальності 161 «Хімічна технологія».
Тема лекції, яку прочитала завідувачка кафедри, професорка Світлана Бондаренко, – «Стереохімія алканів та їх похідних». Крім колег-викладачів і здобувачів на лекції була присутня директорка Навчально-наукового інституту харчових технологій Оксана Кочубей-Литвиненко.
Треба зазначити, що матеріал лекції є досить складним і потребує уважного вивчення, але завдяки змістовній, динамічній мультимедійній презентації, студенти мали змогу детально розглянути всі тонкощі, відміни ізомерних і стереоізомерних органічних структур. Світлана Бондаренко роз’яснила, в яких випадках зміна стереохімічних структур впливає на фізичні та хімічні властивості органічних сполук, сучасні методи їх ідентифікації.
Лекторка детально розглянула проєкційні зображення молекул за Ньюменом, вплив конформації на енергетичні властивості, на спектральні характеристики алканів, форми конформерів. Енантомерія, зокрема явище хіральності й ахіральності молекул, була чудово роз’яснена за допомогою презентації, з’ясована номенклатура енантіомерів за Каном-Інгольдом-Прелогом. Слід зазначити, що під час лекції студенти активно брали участь в обговоренні, давали відповіді на задані професоркою питання.
Наприкінці лекції викладачка навела приклади впливу стереохімічної побудови сполук на їх біологічну та хімічну активність, зміну органолептичних і фізичних властивостей.
Лекція професорки була надзвичайно цікавою, насиченою та корисною не тільки для студентів, але й для присутніх викладачів. Колеги схвально висловились щодо методичної і наукової побудови лекції, а дехто вирішив перейняти у свою педагогічну практику елементи презентації, методи пояснення представленого матеріалу.
Тож, бажаємо лектору здоров’я, успіхів у науковій і педагогічній діяльності!