12 грудня викладачі кафедри технології оздоровчих продуктів прослухали лекцію професора Інституту освіти Відкритого університету Великобританії Майка Шарплза на тему «Генеративний штучний інтелект і освіта: можливості та виклики».
Лекція привернула значну увагу, оскільки питання використання штучного інтелекту (ШІ) в освіті стають дедалі актуальнішими в умовах цифровізації навчальних процесів.
Професор Шарплз детально розглянув ключові виклики, які генеративний ШІ ставить перед вищою освітою. Одним із основних аспектів було питання виявлення завдань, виконаних за допомогою ШІ. Це викликає важливі етичні та методологічні питання, зокрема, як відрізнити роботи, створені студентами, від тих, що були зроблені з використанням генеративних моделей. Водночас професор наголосив на необхідності розроблення політик і рекомендацій щодо доцільного використання ШІ у викладанні та оцінюванні. У контексті цих змін потрібно враховувати не тільки технічні, але й педагогічні аспекти, щоб гарантувати ефективність та етичність упровадження таких інструментів.
Особливу увагу було приділено створенню програм ШІ-грамотності для студентів і викладачів, адже лише за умови належної підготовки можна забезпечити правильне та відповідальне використання новітніх технологій у навчанні. Професор Шарплз підкреслив важливість постійного навчання і адаптації як студентів, так і викладачів до змін, спричинених швидким розвитком ШІ.
На лекції прозвучали кілька важливих запитань від учасників заходу. Одне з них стосувалося того, чи може в майбутньому штучний інтелект замінити викладача. Це питання викликало жваву дискусію про роль людини в освітньому процесі і те, як ШІ може стати інструментом, а не заміною для викладачів. Інше важливе питання стосувалося фейкової інформації в Інтернеті, на основі якої навчається штучний інтелект. Це порушує проблему надійності та достовірності даних, що використовуються в навчальних моделях, і потребує розроблення відповідних механізмів перевірки та корекції таких даних.
Участь у цій лекції була надзвичайно важливою для викладачів кафедри, адже вона дала змогу глибше зрозуміти потенціал і виклики використання генеративного ШІ в освітньому процесі, а також ознайомитися з найкращими світовими практиками в цій галузі. Це дозволить викладачам не лише оновити підходи до навчання, але й зробити їх більш сучасними та ефективними, зважаючи на нові технології.
Наші учасники щиро вдячні організаторам цієї надзвичайно цікавої та корисної лекції, яка стала важливим кроком у розвитку їх знань про штучний інтелект і його вплив на освіту, що є надзвичайно важливим для подальшого прогресу у навчальному процесі.