Н У Х Т

Протягом 2018-го МОН планує підготувати законодавчу базу для дуального навчання

30 січня 2018

Протягом 2018-го МОН планує підготувати законодавчу базу для дуального навчання

Щоб повноцінно впровадити дуальне навчання в Україні, потрібно серйозно змінити законодавство – відповідні новації МОН готуватиме впродовж 2018 року. Про це повідомив перший заступник міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець під час прес-конференції, присвяченої дуальній освіті в Україні.

«Одна з найважчих проблем української вищої освіти – це відірваність від ринку праці. Ми зараз, наприклад, випускаємо багато інженерів, але наші підприємства мають проблему підбору кадрів, вони не можуть взяти випускника з дипломом магістра – він просто не готовий до роботи. Цю проблему треба вирішувати, і саме дуальне навчання є тією моделлю, яка найкраще придатна для цього. Але вона потребує дуже серйозної законодавчої роботи. Тому що все, що ми робимо зараз зі впровадження дуального навчання, це лише експеримент. Однак, гадаю, що відповідно до Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти, яку схвалила Колегія МОН, протягом 2018 року ми виконаємо основну роботу з правового забезпечення процесу», – зазначив Володимир Ковтунець.

Він підкреслив, що зміна законодавства під дуальну освіту потрібна була не лише в Україні. Зокрема, МОН зараз вивчає досвід 7 країн, в яких успішно працює дуальне навчання, і кожна з цих країн мала значно змінити своє законодавство.

Водночас перший заступник наголосив, що впровадження дуальної освіти – це також величезний обсяг роботи для вишів. Їм потрібно мати пул підприємств, які готові не просто брати студентів на роботу, а навчати їх - організовувати на робочому місці навчальний процес.

«Суть дуальної освіти полягає в тому, що студент з якогось моменту частину навчання проводить на робочому місці. Це не практика, а саме навчання, яке студент проходить працюючи. Це повноцінне виконання обов’язків, отримання заробітної плати і паралельне здобуття знань», – пояснив Володимир Ковтунець.

Таке навчання передбачає і повне використання кредитно-модульної системи, і формулювання результатів навчання, і визначення критеріїв оцінювання. Результати навчання так само впливатимуть на отримання студентом стипендії або можливість його відрахування.

Зауважимо, що наш університет вже розпочав напрацьовувати відповідні домовленості з підприємствами щодо запровадження дуальної освіти, за спеціальностями, у фахівцях з яких вони відчувають потребу. Деякі, приміром, корпорація «Оболонь», й самі виступають з подібною ініціативою.

Опублікований: 30-01-2018
Читайте також:
Справжній виклик для науковця: магістранти працюють над науковою частиною своєї кваліфікаційної роботи

Магістрантка групи ПФБ-1-1м Анастасія Охмакевич, що навчається за освітньою програмою «Промислова та фармацевтична біотехнологія», працює над магістерською роботою, тема якої – «Біологічна активність поверхнево-активних речовин, синтезованих Rhodococcus erythropolis ІМВ Ac-5017 за наявності дріжджів роду Saccharomyces». Таким чином, в одному фермен...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Справжній виклик для науковця: магістранти працюють над науковою частиною своєї кваліфікаційної роботи 22 листопада 2023

Новий ресурс для навчання, досліджень і професійного розвитку

Науково-технічна бібліотека університету повідомляє, що з грудня 2024 року спільнота НУХТ має доступ до сучасного оnline-сервісу «Будстандарт». Цей ресурс дозволяє швидко знаходити актуальну інформацію про нормативні документи за галузевими напрямами (харчова промисловість, будівництво, охорона праці, пожежна безпека, екологія тощо). Щоб отримати ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Новий ресурс для навчання, досліджень і професійного розвитку 02 січня 2025

Високим рівнем здобутих професійних компетентностей відзначаються магістранти кафедри технології консервування

На кафедрі технології  консервування стартували захисти дипломних магістерських проектів студентів денної та заочної форм навчання освітніх програм «Технології зберігання, консервування та переробки плодів і овочів» та «Технології харчових концентрованих продуктів на основі фруктово-овочевої сировини, чаю, кави та прянощів». Магістрантів із цією з...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Високим рівнем здобутих професійних компетентностей відзначаються магістранти кафедри технології консервування 20 лютого 2019

Наукова підтримка процесу реалізації освітніх програм спеціальності «Харчові технології»

Проблемна науково-дослідна лабораторія (ПНДЛ) та Центр колективного користування науковим обладнанням (ЦККНО) «Лабораторія біобезпеки, якості харчової продукції та безпеки харчування» як структурні підрозділи Науково-дослідної частини НУХТ задіяні у поглибленій науковій і науково-технічній підготовці фахівців за пріоритетними напрямами розвитку нау...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Наукова підтримка процесу реалізації освітніх програм спеціальності «Харчові технології» 08 травня 2024