Н У Х Т

На засадах інтермедіальності побудований принципово новий підручник викладачів кафедри іноземних мов професійного спрямування

30 серпня 2019

На засадах інтермедіальності побудований принципово новий підручник викладачів кафедри іноземних мов професійного спрямування

До 135-річчя університету викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування Олена Галинська і Наталія Науменко підготували та опублікували вперше підручник із нової дисципліни – «Іноземна мова: практичні навички наукової комунікації», яку до навчальних планів підготовки магістрів включено лише з 1 вересня 2018 року.

Необхідність упровадження цієї дисципліни та видання відповідного підручника зумовлено кількома актуальними чинниками. Передусім, у розвитку європейської освіти гостро постали питання потреби удосконалення принципів наукового спілкування та академічної доброчесності. Тому викладачі кафедри під час викладання дисципліни, а потім – і компонування зовсім нового підручника окреслюють способи добору та опрацювання іншомовного наукового матеріалу в різних галузях; принципи підготовки та презентації наукових розробок (у тому числі на міжнародних конференціях); обговорюють різновиди плагіату та принципи його недопущення; ведуть практичну підготовку й беруть активну участь в обговоренні питань і формулюванні завдань через сприяння активному формуванню академічної культури та академічної доброчесності здобувача вищої освіти, здобуттю навичок і умінь, важливих як для успішного навчання в університеті, так і майбутньої професійної діяльності.

Про те, що автори підручника впродовж 2018/2019 навчального року поступово досягли зазначених дидактичних цілей, свідчить успішне виконання студентами творчих завдань у межах дистанційного навчання, активна участь у наукових заходах (зокрема, англомовні доповіді на щорічній науковій конференції молодих учених, аспірантів і студентів НУХТ) та публікація статей (одноосібних і у співавторстві з викладачами), присвячених проблемам наукової комунікації.

Даний підручник істотно відрізняється від аналогічних методичних видань. У ньому вперше введено розділи: «Наукова комунікація, академічна культура та академічна доброчесність», «Плагіат і його різновиди як явища академічної нечесності», «Практичні навички підготовки та написання наукових текстів», «Правила цитування та оформлення посилань на літературу: національні та міжнародні стандарти», «Науковометричні бази періодичних видань», «Студентське наукове портфоліо: укладання та презентація».

Використання наочних матеріалів, інтерактивний характер лекційних занять, виконання групових проектів, участь у рольових іграх, дискусіях, організація публічних виступів дозволили авторам підручника узагальнити всі зазначені чинники в розділах підручника, а також доцільно підібраних додатках, де наведено важливі комунікативні конструкції, зразки документів.

Вдавшись до актуальних на сьогодні прийомів інтермедіальності (сполучення в конкретному повідомленні різних мовних і позамовних засобів викладу наукового матеріалу), Олена Галинська та Наталія Науменко виконали важливе дидактичне завдання: втілити отримані упродовж року теоретичні та практичні наробки у формі друкованого видання – підручника.

За задумом авторів, здобувачі освітнього ступеня «магістр», працюючи з підручником, засвоюватимуть особливості підготовки й написання наукових текстів у галузі харчових технологій згідно з алгоритмом: задум – бачення проблеми – пропозиція вирішення проблеми (гіпотеза) – означення предмету й інструментарію (методології) дослідження – розроблення аргументації (на основі критичного опрацювання джерел) – побудова тексту; культуру його оформлення із застосуванням інформаційних технологій.

Завдяки роботі з підручником такого ґатунку у здобувачів створиться чітка мотивація на оволодіння іноземною мовою наукового спілкування як запорукою успішного працевлаштування. Підручник може бути корисним для всіх, хто вивчає іноземну мову, зокрема здобувачам освітнього ступеня «магістр», аспірантам і докторантам, під час підготовки та виголошення наукових доповідей, оформлення презентацій, написання кваліфікаційних робіт, статей, тез, установлення контактів із зарубіжними науковими партнерами, підготовки до складання іспитів із іноземної мови на рівень В2.

 

Опублікований: 30-08-2019
Читайте також:
Знайомство з випусковою кафедрою Навчально-наукового інституту харчових технологій

Колектив Навчально-наукового інституту харчових технологій продовжує знайомити майбутніх вступників із освітніми програмами випускових кафедр. Відповідальний за профорієнтаційну роботу інституту, доцент Ігор Страшинський презентував слухачам Підготовчого відділення НУХТ лабораторну базу та матеріальне забезпечення навчального процесу кафедри технол...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Знайомство з випусковою кафедрою Навчально-наукового інституту харчових технологій 03 квітня 2024

На кафедрі готельно-ресторанної справи стартували захисти дипломних магістерських проектів

На кафедрі готельно-ресторанної справи стартували захисти дипломних магістерських проектів студентів денної форми навчання спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа», освітньої програми «Готельна і ресторанна справа». Магістрантів із цією знаковою подією привітали декан факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу Віктор Доценко і ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

На кафедрі готельно-ресторанної справи стартували захисти дипломних магістерських проектів 13 лютого 2019

Ще чотири успішні акредитації освітніх програм університету!

25 квітня відбулося планове засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, на якому розглядалися акредитаційні справи і виносилися рішення щодо надання акредитацій освітнім програмам закладів вищої освіти. У рамках засідання розглядалися акредитаційні справи і освітньо-професійних програм нашого університету. За результатам...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Ще чотири успішні акредитації освітніх програм університету! 03 травня 2023

Гурток «Інтелектуал» кафедри маркетингу працює над власним брендом

Щоб здобути популярність будь-який суб’єкт маркетингу працює над власним брендом. То чому б студентському гуртку кафедри маркетингу не мати свого фірмового блоку? Ще кілька років тому здобувачі разом із викладачами попрацювали із неймінгом, і у гуртка з’явилось ім’я «Інтелектуал». А нещодавно маркетологи-інтелектуали почали роботу над створенням ло...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Гурток «Інтелектуал» кафедри маркетингу працює над власним брендом 28 листопада 2022