27-28 червня в університеті з метою формування культури якості та підготовки до проведення акредитацій освітніх програм у 2022-2023 н. р. відбулися тренінги для гарантів. Організатори івентів – фахівці Центру моніторингу якості і координації освітньої діяльності НУХТ. Спікерами виступили гаранти освітніх програм, що пройшли акредитацію за новими вимогами у 2020-2022 роках. Модерували тренінги експерти Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Олена Подобій та Ігор Житнецький.
Учасників тренінгів привітав перший проректор Володимир Яровий. Він зазначив, що акредитація освітніх програм – наріжний камінь, на якому будується діяльність закладу вищої освіти. Наш університет уже має достатню кількість успішних прикладів акредитації освітньо-професійних і освітньо-наукових програм за новими вимогами й дуже приємно, що ті, хто вже мають цей досвід, охоче діляться ним з колегами. Перший проректор побажав учасникам тренінгів успішної роботи і у подальшому успішних і легких акредитацій.
Відкрила тренінги директорка Центру моніторингу якості і координації освітньої діяльності НУХТ Олена Подобій. Вона також привітала учасників й проінформувала, що у цьому навчальному році успішно пройшли акредитацію 16 освітніх програм університету і одна з них – освітньо-наукова програма підготовки докторів філософії за спеціальністю «Біотехнологія» вперше в університеті акредитована з визначенням «зразкова». Також дві програми отримали умовну акредитацію на рік, через військову агресію проти нашої країни, що унеможливила роботу експертів НАЗЯВО. Фахівчиня привітала гарантів і всіх причетних із успішним проходженням акредитацій й подякувала за готовність поділитися своїм досвідом, оскільки дуже велика кількість освітньо-професійних і освітньо-наукових програм у наступному навчальному році включена до плану проходження акредитацій й роботу з їх підготовки необхідно починати вже зараз. І робити це краще, звичайно ж, врахувавши досвід колег.
Особливості підготовки акредитаційної справи висвітлив начальник відділу ліцензування та акредитації Володимир Смольницький.
Далі детально розбирали всі критерії і підкритерії оцінювання експертами НАЗЯВО освітньо-професійних програм. Своїм досвідом і лайфхаками охоче ділилися: по критерію 1 «Проєктування та цілі освітньої програми» Юлія Камбулова і Андрій Форсюк, по критерію 2 «Структура та зміст освітньої програми» Лариса Арсеньєва і Тетяна Янюк, по критерію 3 «Доступ до освітньої програми та визнання результатів навчання» Світлана Розумей і Сергій Балюта, по критерію 4 «Навчання і викладання за освітньою програмою» Віта Цирульнікова і Володимир Бойко, по критерію 5 «Контрольні заходи, оцінювання здобувачів вищої освіти та академічна доброчесність» Ірина Антоненко і Олександра Нєміріч, по критерію 6 «Людські ресурси» Лариса Арсеньєва і Олена Білик, по критерію 7 «Освітнє середовище та матеріальні ресурси» Костянтин Васильківський і Андрій Форсюк, по критерію 8 «Внутрішнє забезпечення якості освітньої програми» Світлана Бурлуцька і Ольга Пєтухова, по критерію 9 «Прозорість і публічність» Наталія Федотова і Вячеслав Іващук, по критерію 10 «Навчання через дослідження» Тетяна Пирог і Олександр Гавва.
Спікери підготували для розгляду і обговорення критичні моменти в межах критерію та підкритеріїв, основні проблемні питання та помилки, які виникали на етапі формування відомостей самооцінювання, завантаження в систему акредитації, підготовки відповідей на запит експертної групи НАЗЯВО, підготовки фокус-груп і спілкування з експертами, подальшого проходження акредитаційної справи, реагування на рекомендації та зауваження експертної групи, Галузевої експертної ради (ГЕР) та НАЗЯВО, їх виконання.
Учасники тренінгів отримали корисні практичні поради і відповіді на свої питання. Багато що з почутого від колег взяли собі на замітку й спікери, адже робота над покращенням якості освітніх послуг і, зокрема освітніх програм – процес постійний і безперервний. Сподіваємося, тепер усім значно легше буде готуватися до акредитацій.