У рамках імплементації основних положень Закону України «Про вищу освіту» щодо формування індивідуального навчального плану здобувача вищої освіти за рахунок вільного вибору дисциплін відбулася процедура ознайомлення здобувачів 1 курсу спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія» з каталогом дисциплін вільного вибору. Нагадаємо, що загальний обсяг вибіркових дисциплін має складати не менше 25% від загального обсягу кредитів ЄКТС.
Для цієї освітньої програми практика вибору дисциплін не є новою. Спираючись на вже набутий досвід, зазначимо, що у вибіркових дисциплінах зацікавлені всі учасники освітнього процесу. Здобувачі отримують змогу підвищувати свої HardSkills опановуючи окремі курси. У свою чергу, викладачі на вибіркових дисциплінах працюють із більш умотивованими студентами.
Питання організації вибіркових дисциплін було розглянуте гаранткою освітньої програми «Хімічна технологія» першого (бакалаврського) рівня освіти Оленою Подобій і членом робочої групи освітньої програми Тетяною Бойчук.
Свої пропозиції щодо дисциплін вільного вибору, враховуючи специфіку підготовки здобувачів за спеціальністю 161 «Хімічні технології та інженерія», представили кафедри:технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів, харчової хімії, фізики та інші. Всі запропоновані дисципліни розміщені в Каталозі дисциплін для вільного вибору на сайті університету для ознайомлення.
Для здобувачів 1 курсу викладачами були організовані презентації курсів, які вони можуть обрати на 2022-2023 навчальний рік. Представники кафедр у різноманітній формі мали можливість представити свої курси і мотивувати здобувачів до їх вибору та опанування дисциплін професійного спрямування, які дозволять здобувачам поглиблювати свої професійні компетентності та отримати навики з фармацевтичної хімії, хімії гетероциклів, методів аналізу і визначення показників якості сировини та готової продукції, природи і походження сировини тощо.
Онлайн-зустрічі відбувались у невимушеній атмосфері. Розробники ознайомили здобувачів із метою, завданнями, основними тематиками вибіркових дисциплін. Кожний викладач намагався спонукати студентів до спілкування, презентації були цікаві та надзвичайно змістовні.
Студенти, обравши дисципліни, в яких вони самі найбільш зацікавлені, беруть активну участь у формуванні індивідуальної освітньої траєкторії. А викладачі, маючи вже певний досвід, готові змагатися за здобувачів постійно вдосконалюючи зміст і тематики дисциплін, що пропонуються для вільного вибору.