Н У Х Т

Березневе засідання вченої ради університету

30 березня 2023

Березневе засідання вченої ради університету

30 березня у залі засідань відбулося планове засідання вченої ради університету. Члени ради дуже раді були нарешті зустрітися у звичному, очному форматі. Колег тепло привітав ректор Олександр Шевченко. Він наголосив, що попри усі складнощі воєнного стану університет продовжує стабільно працювати й виконувати свою головну місію – готувати висококваліфікованих, конкурентоспроможних фахівців, що відновлюватимуть і розбудовуватимуть нашу Україну. Протягом місяця, що минув між засіданнями вченої ради, в університеті відбулося багато подій, серед них – урочисті вручення дипломів випускникам освітнього ступеня «Магістр», наш традиційний кар’єрний івент «NUFT Carer Chance 2023», проєкти освітніх програм у редакціях 2023 року проходять активне громадське обговорення, наші здобувачі продовжують радувати високими здобутками і у навчанні, і у науковій роботі, і у спорті. Ми міцно і впевнено тримаємо освітній і науковий фронт, і так буде й надалі!

Традиційно члени ради привітали колег, що відсвяткували дні народження між засіданнями, та перейшли до розгляду питань порядку денного.  

Про наукову та інноваційну діяльність, підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в університеті доповів проректор з наукової роботи Сергій Токарчук.

Доповідач зазначив, що у важких умовах сьогодення колективи кафедр і наукові структурні підрозділи продовжують свою діяльність та співпрацю з підприємствами та виробництвом, науковими установами Національної і галузевих академій наук. У 2022 р. у Проблемній науково-дослідній лабораторії виконувалися сім науково-дослідних робіт за рахунок коштів державного бюджету. Також виконувалися 19 госпдоговірних робіт і два міжнародних наукових проєкти. За результатом конкурсного відбору в 2023 році розпочалось виконання двох прикладних наукових досліджень.

У 2022 році строком на три роки утворено 6 спеціалізованих вчених рад із присудження наукового ступеня доктора наук за 10 спеціальностями. Здійснюється підготовка докторів філософії у аспірантурі за 10 спеціальностями та докторантурі за 7 спеціальностями. Відбулося п’ять захистів наукових робіт з присудження наукового ступеня доктора філософії (PhD), при чому дві роботи були захищені достроково.

За результатами наукових досліджень співробітниками та науковцями університету опубліковано понад 1200 публікацій, серед яких 288 – у закордонних виданнях, 104 – у виданнях наукометричної бази Scopus, 62 – наукометричної бази Web of Science. Підготовлено та опубліковано 78 монографій і розділів монографій як в Україні, так і у країнах ЄС і світу. Видано 37 підручників і навчальних посібників.

Університет є засновником та співзасновником п’яти наукових періодичних видань. Науковий англомовний журнал «Ukrainian Food Journal» у 2022 році був включений до наукометричної бази Scopus.

Продовжують свою діяльність Рада молодих вчених та наукове студентське товариство, які активно залучають до наукової роботи талановитих здобувачів освіти. Нашими молодими ученими у 2022 році була подана до друку 201 публікація, чотири молодих вчених університету є експертами у Експертній раді МОН. До участі у конкурсі наукових робіт для молодих учених у 2022 році було подано два проєкти. 1218 здобувачів вищої освіти залучалися до наукової роботи та виконання НДДКР. За співавторства здобувачів опубліковано 116 публікацій.

Також проректор вказав на проблеми, вирішення яких дозволить значно підвищити рівень наукової роботи та якість підготовки кадрів вищої кваліфікації в університеті.

Вчена рада активно обговорила представлену доповідь і ухвалила низку доручень проректору з наукової роботи, завідувачам випускових кафедр, завідувачу Проблемної науково-дослідної лабораторії Андрію Мариніну, керівникам наукових тем, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, та  завідувачці відділу міжнародних зв’язків Ірині Воловик.

Далі розглянули інформаційне забезпечення освітньо-наукової діяльності університету в умовах сьогодення. Грунтовну інформацію з цього питання представила директорка Науково-технічної бібліотеки університету Наталія Левченко.

Доповідачка проінформувала, що робота бібліотеки спрямована на подальший розвиток інформаційно-бібліотечного сервісу, здійснення переходу до нового формату діяльності в т.ч. шляхом надання інформаційних послуг віддалено.

Нині науково-технічна бібліотека накопичує традиційні та електронні ресурси та є бібліотекою гібридного типу, традиційною та електронною одночасно. Бібліотечний фонд складає понад 1 мільйон 150 тисяч прим. літератури, з них 47 тисяч складає фонд електронних видань.

В умовах сьогодення колектив бібліотеки адаптувався та запропонував нові послуги, які надаються користувачеві віртуально: електронну доставку документів – на початку кожного навчального семестру усім зареєстрованим користувачам (здобувачам) на персональну електронну пошту відправляються електронні матеріали по кожній дисципліні освітньої програми, що вивчаються ними в поточному семестрі. До підбірки входять матеріали з Електронного каталогу, Електронної бібліотеки, Інституційного репозитарію бібліотеки. Довідково-інформаційна допомога здобувачам здійснюється також при написанні ними кваліфікаційної роботи, зокрема тематичний підбір повнотекстової літератури з різних джерел і баз даних, а також формування та редагування списків літератури згідно з державними стандартами.

У серпні 2022 р. науково-технічна бібліотека отримала доступ до Міжнародного міжбібліотечного абонементу RapidILL, який є одним з продуктів Clarivate.

Науково-технічна бібліотека забезпечує організацію та доступ до світових баз даних Science Direct, Bentham Science, Research4Life, Rapid ILL, Web of Science, Scopus, а також, здійснює інформаційну підтримку наукової спільноти університету по наукометричних базах даних Web of Science, Scopus (реєстрація користувачів для віддаленого доступу до баз даних; упорядкування авторських профілів; допомога у пошуку наукометричної та бібліографічної інформації).

Окремим аспектом діяльності науково-технічної бібліотеки є сприяння інформаційному супроводу, зокрема інформаційно-аналітичної діяльності науковців університету, через інформаційно-аналітичну систему «Публікаційна карта НУХТ». У цьому контексті здійснюється пошук, збір, впорядкування, аналітико-синтетичне перероблення, збереження, поширення та висвітлення публікаційної активності наукової спільноти університету.

Важливо, що віддалені послуги бібліотеки користуються попитом і користувачі активно долучаються до нових можливостей.

Крім того, фахівці бібліотеки університету є активними і безпосередніми учасниками при акредитації освітніх програм.

Заслухавши й обговоривши доповідь, вчена рада відзначила потужну роботу колективу бібліотеки й ухвалила доручити фахівцям підрозділу забезпечити подальше вдосконалення інформаційної підтримки самостійної роботи здобувачів (в т.ч. дистанційного навчання) через Електронний каталог, Електронну бібліотеку, Інституційний репозитарій, відкриті повнотекстові бази даних, тріал-доступи; до 1 вересня 2023 р. перевести Електронну бібліотеку, Публікаційну карту НУХТ, вебсайт бібліотеки на програмне забезпечення WordPress PHP 8.2; включити до плану роботи бібліотеки на 2023 рік випуск науково-допоміжних бібліографічних покажчиків за галузями знань і спеціальностями для інформаційної підтримки освітньо-наукового процесу та акредитації освітніх програм.

Результати загальноуніверситетського моніторингу якості освітніх програм проаналізувала директорка Центру моніторингу якості і координації освітньої діяльності університету Олена Подобій.

Вона представила аналітичні матеріали, опрацьовані на підставі узагальнених SWOT-аналізів поданих директорами інститутів, деканами факультетів та узагальнених Науково-методичною радою університету.

На підставі проведеного локального моніторингу, експертного рішення НМК Навчально-наукового інституту харчових технологій і факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу імені проф. В.Ф. Доценка та рішення НМР університету вчена рада ухвалила закрити магістерські освітньо-професійні програми «Технології цукру та полісахаридів», «Технології питної води та водопідготовки харчових виробництв», «Технології аювердичних харчових продуктів» зі спеціальності 181 Харчові технології; затвердити нові назви магістерських освітньо-професійних програм «Промислова та фармацевтична біотехнологія» (спеціальність 162 Біотехнології та біоінженерія), «Технології цукрів, полісахаридів і підготовки води у промислових та крафтових виробництвах» (спеціальність 181 Харчові технології), «Екологія, екоменеджмент та екоаудит» (спеціальність 101 Екологія) та «Туризм і рекреація» (спеціальність 242 Туризм та рекреація).

Про виконання плану заходів по забезпеченню якості підготовки фахівців і розвитку наукової діяльності у Навчально-науковому інженерно-технічному інституті ім. акад. І.С. Гулого та на факультеті біотехнології та екологічного контролю доповіли керівники підрозділів – директор інституту Сергій Блаженко і деканка факультету Наталія Грегірчак.  

Доповідачі ґрунтовно проаналізували діяльність своїх підрозділів по всіх аспектах – контингенту здобувачів освіти, кадровому, методичному забезпеченню, освітній і науковій діяльності, міжнародній співпраці, співробітництву зі стейкхолдерами, профорієнтацій роботі. Окремо зупинилися на акредитаціях освітньо-професійних і освітньо-наукових програм, використанні в освітньому процесі активних методів навчання, неформальної/інформальної освіти, залученні фахівців-практиків як вітчизняних, так і закордонних до гостьових лекцій.

Після обговорення заслуханих доповідей, вчена рада ухвалила низку доручень керівникам і колективам інституту та факультету, що стосуються продовження існуючих і впровадження нових позитивних практик в усіх аспектах діяльності.

Трудовий колектив Відокремленого структурного підрозділу «Волинський фаховий коледж НУХТ» звернувся до університету з клопотанням підтримати його звернення до Луцької міської ради. З історією питання й текстом звернення присутніх ознайомив перший проректор Володимир Яровий.

Колективові коледжу стало відомо про ініціювання очільником Департаменту економічної політики звернення до прем’єр-міністра України та міністра освіти і науки України про перешкоджання розвитку туризму та руйнування міжнародного іміджу міста Луцька та України, яке пропонується для розгляду депутатам Луцької міської ради на черговій сесії. У ньому пропонується перемістити коледж із приміщень на вул. Кафедральній, 6, які він займає від 1966 року, оскільки «робота навчального закладу в історичній будівлі підриває авторитет України перед міжнародними партнерами, які допомагали реставрувати пам’ятку» та зазначається, що працівники нашого коледжу буцімто не пускають людей до приміщення музею, де ведуться ремонтні роботи.

Колектив Волинського коледжу НУХТ обурений і стурбований змістом такого звернення, адже ним фактично пропонується під час війни ініціювати закриття закладу фахової передвищої освіти, який є одним із найбільших закладів фахової передвищої освіти Волинської області, в ньому працюють 158 педагогічних працівників і технічного персоналу, а також навчаються 2001 здобувач освіти, у частини з яких батьки та рідні захищають незалежність України в лавах ЗСУ.

Свої аргументи проти переміщення навчального закладу колектив коледжу виклав у зверненні до міськради з проханням зняти з порядку денного сесії Луцької міської ради розгляд звернення про перешкоджання розвитку туризму та руйнування міжнародного іміджу міста Луцька та України. Заслухавши наведені аргументи, вчена рада дійшла згоди, що ініціювання виселення коледжу із займаних приміщень в умовах війни є недопустимим, недоцільним і необґрунтованим, спрямованим на перешкоджання розвитку фахової передвищої та професійної освіти на Волині. Крім того, подібне звернення Луцької міської ради, з огляду на багаторічну висококваліфіковану працю колективу коледжу та його репутацію, є нічим іншим як руйнуванням не лише іміджу закладу освіти, а й руйнуванням іміджу міста Луцька та України. Тому вчена рада університету одностайно підтримала звернення коледжу щодо зняття з розгляду сесії міськради цього питання.  

Наприкінці засідання приділили час поточним питанням.

Атестували наукову роботу стипендіатів Кабінету Міністрів України (доповідав голова Ради молодих вчених Олексій Губеня).

Затвердили нову редакцію Положення про порядок розроблення, затвердження та перегляд робочих програм навчальних дисциплін в НУХТ (необхідність внесення змін роз’яснив перший проректор Володимир Яровий).

Ухвалили привести у відповідність до чинного стандарту освітньо-професійні програми «Комп’ютерні науки», «Інформаційні системи та штучний інтелект» та відповідні навчальні плани за рекомендацією експертної комісії НАЗЯВО (доповів також перший проректор).

Підтримали пропозицію про зміну назви кафедри екологічної безпеки та охорони праці на кафедру екології та екоменеджменту (доповіла проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи Лариса Арсеньєва).

Затвердили склад разової спецради із захисту дисертації на здобуття наукового ступеня «доктор філософії» (доповів проректор Сергій Токарчук).

На цьому порядок денний був вичерпаний. Закриваючи засідання, ректор подякував членам ради за плідну, активну роботу й побажав усім наснаги й сил. Працюємо! Перемагаємо!

Опублікований: 30-03-2023
Читайте також:
Презентація наукових здобутків англійською мовою в гуртку «HR-майстерня»

21 лютого 2023 року на засіданні гуртка «HR-майстерня», присвяченому темі «Інтелектуалізація HR-менеджменту», науковими здобутками зі студентами освітньо-професійної програми «Менеджмент персоналу» (бакалаври і магістри) поділилася науковиця-міжнародниця Діана Попова. Концепція «Інтелектуалізація HR-менеджменту», яку презентувала фахівчиня, стала ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Презентація наукових здобутків англійською мовою в гуртку «HR-майстерня» 22 лютого 2023

Організаційні зустрічі з першокурсниками відбуваються у навчальних підрозділах університету

16 вересня розпочинається навчання у цьогорічного студентського поповнення нашого університету. Карантинні обмеження продовжують коригувати наші плани, й у цьому році першокурсники і студенти-скороченики (випускники фахових коледжів, що вступили на скорочену форму навчання) залишилися без традиційної урочистої церемонії посвяти в студенти. Мало тог...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Організаційні зустрічі з першокурсниками відбуваються у навчальних підрозділах університету 15 вересня 2020

Виробництво святкових кондитерських виробів опановували здобувачі-бакалаври з фахівчинею-практиком

На кафедрі технології хлібопекарських і кондитерських виробів відбулася гостьова лекція керівниці сімейної кав’ярні-кондитерської «SweetKingdom», кандидатки технічних наук Наталії Пастушенко. Лекцію «Сучасні тенденції у виготовленні оздоблювальних напівфабрикатів для декорування тортів і тістечок» фахівчиня прочитала для здобувачів освітнього ступе...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Виробництво святкових кондитерських виробів опановували здобувачі-бакалаври з фахівчинею-практиком 31 травня 2023

Слухачі сертифікатної програми «Технології в готельно-ресторанному бізнесі» дізналися про особливості обслуговування бізнес-туристів у готелі «Президент»

Студенти-слухачі сертифікатної програми «Технології в готельно-ресторанному бізнесі» та викладачі кафедри готельно-ресторанної справи, доцент Тетяна Голікова та асистент Олена Блощинська відвідали готель «Президент». Під час екскурсії гості змогли дізнатися багато нової інформації щодо особливостей організації готельного господарства, орієнтованог...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Слухачі сертифікатної програми «Технології в готельно-ресторанному бізнесі» дізналися про особливості обслуговування бізнес-туристів у готелі «Президент» 15 травня 2018