Відбувся вебінар «Академічна доброчесність – запорука успішного розвитку науки і держави», спікерами якого виступили голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Сергій Квіт, віце-президент з наукової роботи та інформатизації Національного університету «Києво-Могилянська академія» Тетяна Ярошенко, заступник директора науково-технічної бібліотеки Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» Юлія Главчева, фахівець із інформаційно-аналітичних ресурсів і навчання «Clarivate» Ірина Тихонкова.
У ході вебінару розглянули теми «Академічна доброчесність як чинник якості освіти», «Наукова етика та академічна свобода: виклики часу та ризики ціннісної трансформації», «Академічна доброчесність в університеті: нормативно правове регулювання, технологічні рішення, популяризація» і «Академічна етика vs наукометрія».
Наші науковці детальніше дізналися про роль, функції, можливості Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти у формуванні та дотриманні норм академічної етики в суспільстві. Поговорили про ризики втрати цінностних етичних орієнтирів університетської науки та освіти в сучасних умовах, «каргокульт» символьно-наукометричних оцінок роботи науковців, мотивації до роботи, комерціалізації університетів тощо, познайомилися з досвідом НаУКМА у запровадженні міжнародних стандартів та етичних принципів. Зійшлися на думці, що імплементація принципів академічної доброчесності (АД) в освітній і науковий процес є актуальним завданням. Університети проводять активну роботу для вирішення цього завдання: нормативно-правове регулювання, запровадження в дію технологічних рішень, використання академічних інформаційних компетентностей та популяризація принципів АД. Подискутували про основні принципи, міжнародні норми та наслідки їхнього недотриманні. Почули відповіді на стандартні запитання: як прискорити публікацію, скільки авторів може бути у статті, чи додається керівник відділу до статті за замовчуванням, які джерела вказати в переліку літератури, наскільки детально описувати експеримент, чи можна використати ілюстрацію зі своєї чи чужої роботи, які методи статистики використати, чому не можна повторити свій текст ще раз, чи не вкрадуть результати рецензенти, чи можна подати одночасно в кілька видань, чому необхідно вказувати грантову підтримку, що таке конфлікт інтересів, хто може написати за мене статтю, як обрати видання для публікації, хочу опублікуватися в наукометричному виданні, але там все платно, що можу робити з опублікованою роботою, як збільшити індекс Гірша та як інші виходять із недостатнього усвідомлення принципів академічної етики.