Нарешті, довгоочікуваний захист курсових проєктів із дисципліни «Основи проектування біотехнологічних виробництв» відбувся!
Протягом двох днів п’ять комісій у складі професорсько-викладацького складу кафедри біотехнології і мікробіології працювали у режимі онлайн, оцінюючи результати роботи здобувачів за останні три місяці.
Упродовж нелегкого, але надзвичайно творчого та цікавого періоду проєктування, здобувачам необхідно було розробити проєкти ділянок доферментаційних робіт і виробничої ферментації різних біотехнологічних виробництв: мікробного синтезу ферментів, антибіотиків, поверхнево-активних речовин, органічних кислот, полісахаридів, амінокислот, глутатіону, підсолоджувачів, а також біомаси як основи пробіотиків та інших бактеріальних препаратів. Здобувачі, працюючи над курсовими, зробили техніко-економічні розрахунки, щоб показати доцільність біосинтезу необхідної кількості цільового продукту. Крім техніко-економічного обґрунтування, необхідно було підібрати етапи доферментаційних процесів і виробничого біосинтезу та оснастити їх обладнанням. Обов’язковими елементами були обґрунтування необхідності аерації, залежно від характеристики продуцента, пояснення етапів підготовки та стерилізації компонентів поживного середовища, враховуючи їх фізико-хімічні характеристики, вибір піногасника для виробничого біосинтезу, підбір необхідного обладнання для реалізації запропонованого процесу, враховуючи при цьому його габаритні розміри та продуктивність.
Отже, виконання курсового проєкту є суттєвим випробовуванням обізнаності здобувача з фундаментальних, загально-інженерних і спеціальних дисциплін та уміння інтегрувати отримані знання у вигляді нормативно-технічної документації.
Нинішні реалії, звісно, внесли свої корективи і до процесу підготовки та захисту проєктів, які відбувалися у режимі онлайн. Проте, використовуючи «хмарні технології», усі члени комісій мали змогу ознайомитися з проєктами здобувачів заздалегідь і сформулювати свої питання напередодні захисту.
Здобувачі відповідально підійшли до своєї роботи, представивши свої курсові проєкти у вигляді доповіді та презентації, до якої були включені основні моменти курсового проєкту. Після онлайн-доповіді здобувачі мали змогу відповісти на запитання та отримати певні зауваження щодо проєкту.
Бажаємо здобувачам нових вдалих проєктних рішень і подальших успіхів на шляху до омріяного диплому!