Випускник кафедри економіки і права, а нині CEO «Big Money University» Віктор Шумило зустрівся зі здобувачами вищої освіти освітніх програм «Економіка підприємства», «Економіка і правове забезпечення бізнесу», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», «Менеджмент».
Тема зустрічі – «Продажі. Як продати себе роботодавцю або свій проєкт інвестору?»
Спікер поділився основними лайфхаками зі студентами щодо пошуку роботи без досвіду, зокрема зорієнтував увагу на користі отримання досвіду за фахом на найнижчій позиції у великій компанії, ніж більш оплачуваного популярного серед студентства нефахового підробітку у службах доставки, сервісу та сфері обслуговування.
Для отримання Job offer потрібно чітко знати відповіді щодо бажаного рівня заробітної плати, вміти «продати» сильні сторони і обґрунтувати свої досягнення злагодженою командною роботою, наявністю відповідних ресурсів, вдалими рішеннями тощо, а не лише демонструвати власні амбіції на співбесіді. У той же час, спікер нагадав висловлювання Фаїни Раневської, що скромність прикрашає тих, у кого немає інших прикрас, тому потрібно шукати креативніший і сміливіший підхід для виокремлення серед інших претендентів – використовувати посилання на відеопрезентацію в резюме, писати про наміри працевлаштуватися у соціальні мережі CEO та HR компанії своєї мрії.
Наполегливість є запорукою успіху, потрібно бути готовим відправити 100 резюме, сходити на 30 співбесід, щоб знайти роботу своєї мрії. Важливо вести облік відправлених резюме і робити примітки щодо зворотного зв’язку від роботодавців.
Претенденту на роботу слід бути готовим, що перед запрошенням на співбесіду сторінки у соціальних мережах будуть переглянуті. Також потрібно взяти на озброєння відповідь на питання щодо трьох головних досягнень у житті.
Перш ніж відкривати власний бізнес, спікер радить попрацювати у конкурентів, здобути досвід і врахувати недоліки і переваги при побудові власного бізнесу. Пошук інвестора для свого проєкту потрібно починати з найближчого середовища – телефонної книги, використовуючи формулу 3F: Family-Friends-Fools. Основним критерієм відбору проєктів для інвестора є показники рентабельності/капіталізації, також важливо навести Cash-Flow, постійні та змінні витрати, активи, PNL.
Віктор Шумило відверто вів діалог, наголошував, що знання застарівають на другий день після їх отримання і тільки саморозвиток дозволяє підтримувати конкурентоспроможність на ринку праці. Серед рекомендованої літератури спікер порадив Д. Хару «П.Ш.», М. Чіксентмігаї «Поток», Т. Драйзера «Фінансист». Серед методів ефективної роботи та навчання віддалено – змінювати активності, працювати використовуючи техніку «30 хвилин роботи – 5 хвилин відпочинку».
За три інсайти за результатами зустрічі, опубліковані в Інстаграм, найкращі три студенти отримають запрошення на форум «Big Money», який відбудеться у травні у м. Києві.
Кафедра економіки і права вдячна своєму випускнику за відвертість, поширення власного досвіду побудови кар’єри та відкриття бізнесу, а також за поради щодо удосконалення навчального процесу.