Протягом останніх трьох років студенти мають обмежені можливості навчання в аудиторіях і лабораторіях університету, спочатку через пандемію, а зараз через війну. Часто їм важко повністю зрозуміти всі нюанси виконання певних дослідів і методів, оскільки під час теоретичних обговорень вони розуміють лише суть досліду і можуть не звернути увагу на певні технічні моменти. Однак, можливості віртуальної платформи Labster, активованої для нашого університету за ініціативи студради, дозволяють розв’язати цю проблему. Це віртуальне середовище стало справжньою знахідкою для підготовки успішних фахівців-біотехнологів. Платформа допомагає краще засвоїти порядок дій при виконанні певних дослідів, пропонуючи віртуальні лабораторні експерименти, які дозволяють студентам отримати практичний досвід без необхідності бути присутніми у лабораторії.
Лекторка дисципліни «Технологія пробіотиків і вакцин» Світлана Старовойтова під час лабораторних занять активно використовує можливості віртуальної платформи Labster. Здобувачами четвертого курсу високо оцінені можливості платформи під час виконання лабораторних робіт з дисципліни та засвоєння необхідних практичних навичок і компетентностей, у тому числі й набуття навичок softskills, враховуюче, що середовище віртуального симулятора є англомовним.
Програма є повноцінним віртуальним комплексом із відео-інструкцією, теоретичними відомостями та інтерактивними вправами, що виконуються у 3D-середовищі сучасних віртуальних лабораторій. Labster – дуже реалістична платформа і наочно демонструє навіть процеси асептики під час роботи з мікробними культурами, а це – саме ті незначні моменти, на які студенти зазвичай не дуже звертають увагу.
Четвертокурсники навчилися пересівати бактерії до ізольованих колоній, ідентифікувати на селективних середовищах патогени та були активними учасниками в розслідуванні негативної дії лікарського препарату на клітини нирок. А попереду чекає ще більше цікавинок. Тож, далі буде…