Уже стало доброю традицією проведення щосеместрових зустрічей зі здобувачами освітньої програми «Біотехнології: фармацевтична, промислова, харчова, природоохоронна» різних курсів щодо їх задоволеності якістю освітніх послуг та освітнім процесом. Зустрічі відбулися в рамках проведення локального моніторингу освітньої програми, тому окрім її гарантки Світлани Старовойтової, до них активно долучилися деканка факультету біотехнології та екологічного контролю і членкиня робочої групи з перегляду програми Наталія Грегірчак та заступник декана з навчальної роботи Юрій Резніченко.
Було обговорено нагальні питання щодо забезпечення якості освітніх послуг в умовах військового часу та карантинних обмежень – з якими проблемами здобувачі стикаються під час навчання; на що потрібно звернути увагу; проблеми щодо викладання освітніх компонент і проведення навчального процесу; наповненість платформи дистанційної освіти за різними освітніми компонентами; чіткість і зрозумілість критеріїв оцінювання; дотримання академічної доброчесності, якість комунікації здобувачів зі старостами, викладачами, деканатом та багато інших питань. Також обговорили питання та проблемні моменти за аналізом результатів щосеместрового анкетування здобувачів щодо якості викладання освітніх компонент.
Здобувачі активно долучилися до обговорення та охоче висловлювали свої рекомендації і побажання щодо вдосконалення освітнього середовища. Хоча всі однозначно відзначили, що повністю задоволені налагодженим освітнім процесом, комунікацією та викладачами, залученими до реалізації освітньої програми.
Звичайно, здобувачам вкотре було наголошено на широких можливостях побудови індивідуальної освітньої траєкторії через долучення до неформальної та інформальної освіти, сертифікатних програм (у тому числі власних програм НУХТ), внутрішньої академічної мобільності, можливостях дуальної освіти, стажування, що активно популяризується та реалізується в рамках програми. Деканка факультету та гарантка ще раз роз’яснили моменти щодо можливостей зарахування всіх цих видів освітньої діяльності та їх документального оформлення. Відзначено можливість участі здобувачів у стипендіальних програмах, у тому числі в рамках програм Еразмус+, DAAD тощо. Деканка наголосила, що все це дає реальну можливість знайти себе у професії та дуже цінується роботодавцями.
Особливу увагу на зустрічах звернули на вирішення конфліктних ситуацій і процедуру та можливості їх вирішення.
Здобувачі освіти всіх курсів відзначили, як позитивну практику проведення гостьових лекцій фахівцями-практиками, стейкхолдерами, академічною спільнотою та висловили побажання продовжувати цю корисну й вельми цікаву практику, починаючи з першого курсу.
Активно долучилися до обговорення третьокурсники. Анастасія Кірда (група БТ-3-3) зазначила задоволеність навчальним процесом і налагодженістю комунікації з деканатом та старостою.
Катерина Овчаренко (група БТ-3-2) відмітила, що іноді були не зрозумілими критерії оцінювання письмових робіт з освітньої компоненти «Загальна мікробіологія і вірусологія», але зазначила, що усні відповіді завжди оцінювалися справедливо.
Каріна Садуллаєва (група БТ-3-1) зауважила доцільність окремого курсу щодо використання ШІ в освітньому процесі. Вона висловила велику вдячність викладачу освітньої компоненти «Інжиніринг біопроцесів. Модуль 1. Процеси та апарати біотехнологічних виробництв», який все дуже доступно пояснював, але зауважила, що з освітньої компоненти «Інжиніринг біопроцесів. Модуль 2. Устаткування виробництв галузі» методичні рекомендації містять застарілу інформацію (буде оновлено до квітня місяця поточного навчального року – план НМЛ).
Олег Висоцький (група БТ-3-2) відзначив глибоке вивчення фізіологічних процесів клітин і технічних аспектів, що було дуже корисно під час його участі в Біотехнологічних студіях. Він також висловив побажання щодо вивчення дисципліни «Програма інженерних БПЛА», оскільки здобувачі хотіли б долучитися до збирання дронів для військових. Між іншим цей курс уже можна опановувати на платформі Prometeus. Олег також зауважив що освітня компонента «Історія державності і культури України» – це компактний курс шкільної програми, базовий екскурс в історію. Він запропонував зменшити кількість годин з цієї дисципліни в новій редакції освітньої програми, а також урізати курс і дати більш поглиблено питання, пов’язані з державністю та сучасністю. Здобувач наголосив на необхідності більшої кількості командних завдань і хакатонів, особливо під час дистанційного навчання, для прокачування навичок комунікації.
Ксенія Дука (група БТ-3-2) відмітила, що повністю задоволена наповненістю дистанційної платформи навчання Moodle та відповідними поясненнями викладачів.
Наприкінці зустрічі здобувачі третього курсу отримали майстер-клас від Наталії Грегірчак щодо підходу до виконання курсових робіт відповідно до обраної тематики.
Здобувачі другого курсу зазначили про лояльне ставлення викладачів і вирішення усіх непорозумінь.
Максим Клименко (група БТ-2-1) зауважив, що критерії оцінювання оговорюються на першому занятті з дисциплін та є чіткими і прозорими, але під час дистанційного навчання не вистачає безпосередньої комунікації, особливо бажане очне відвідування лабораторних занять.
Лілія Попова (група БТ-2-1) відмітила чудове наповнення дистанційної платформи Moodle за всіма дисциплінами, окрім освітньої компоненти «Інформаційні технології» (за дисципліною закріплено нового викладача, наповнення дистанційної платформи з освітньої компоненти приведено у відповідність до вимог).
Здобувачі 1 курсу також висловили задоволеність налагодженим освітнім процесом, наповненістю дистанційної платформи та висловили побажання збільшити аудиторні години для вивчення дисципліни «Вступу до фаху».
Мовчан Дар’я (група БТ-1-2) зазначила відсутність проблем і відповідно пропозицій щодо вдосконалення освітньої програми, а також відзначила наявність за всіма освітніми компонентами силабусів на дистанційній платформі, в яких чітко прописана уся необхідна інформація щодо вивчення та здавання відповідної дисципліни.
Діалог триває, й студенти добре знають, що отримають відповіді на всі запитання, а їх пропозиції і побажання обов’язково будуть враховані.
Викладачі бажають здобувачам освіти гарних й успішних студентських років і мирного неба!