«Технологія мікробного синтезу лікарських засобів» – дисципліна, що поєднує знання студентів з біохімії, мікробіології, технічних дисциплін і надає їм уявлення про можливості застосування набутих під час навчання в університеті знань у практичній професійній діяльності. У рамках цієї дисципліни здобувачі освіти опановують технології отримання антибіотиків, ферментних препаратів і вітамінів. Читання лекцій з дисципліни вимагає координації з викладачами інших дисциплін для кращого представлення студентам інформації щодо особливостей виробництва цих біологічно активних компонентів лікарських препаратів. Тому надзвичайно важливим є обмін досвідом між викладачами, який відбувся в рамках відкритої лекції професорки кафедри біотехнології і мікробіології, докторки біологічних наук Людмили Буценко.
Під час лекції «Технологічні особливості одержання антибіотиків мікроміцетного походження» лекторка висвітлила питання технологій виробництва природних пеніциліну та цефалоспорину, а також технологій отримання 6-амінопеніциланової і 7-аміноцефалоспоранової кислот, що є вихідними продуктами для виробництва напівсинтетичних антибіотиків. Разом вкладачкою присутні занурилися в історію організації виробництва першого антибіотика пеніциліну у світі та в Україні, розглянули важливість створення напівсинтетичних та інгібіторозахищених препаратів пеніцилінів і цефалоспоринів у зв’язку з такою глобальною проблемою людства, як поширення набутої резистентності до антимікробних засобів серед збудників хвороб, проаналізували технологічні схеми виробництва антибіотиків, зосереджуючись на підходах, що дозволяють підвищити продуктивність штамів-продуцентів, ознайомилися з можливостями використання іммобілізованих ферментів у виробництві напівсинтетичних похідних антибіотиків. Для кращого опанування всіх цих складних питань Людмила Буценко використала багато ілюстративного матеріалу, включно зі схемами виробництва пеніциліну та цефалоспорину. Протягом лекції вона постійно акцентувала увагу здобувачів освіти на зв’язку матеріалу лекції з попередньо розглянутим матеріалом у дисципліні, що вивчається, та інших дисциплін освітньо-професійної програми та наголошувала на використанні отриманих знань у майбутній професійній діяльності.
Чітка структура лекції та послідовність викладення матеріалу дозволила здобувачам третього курсу спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» добре зорієнтуватися у новому матеріалі, а запитання лекторки, на які здобувачі самостійно знаходили відповіді, підвищили залученість у процес вивчення нових технологій. Студенти отримали інформацію про технологічні рішення і підходи, які вже зараз можуть застосувати у курсовому проєктуванні.
Підсумовуючи, можна сказати, що лекція була цікавою для здобувачів освіти та викладачів кафедри. Обмін досвідом, що відбувся, сприяє підвищенню рівня комунікації між колегами та дозволяє надавати більш якісні знання студентам.