Н У Х Т

Відбулося планове засідання вченої ради університету

27 березня 2025

Відбулося планове засідання вченої ради університету

27 березня 2025 року у залі засідань відбулося планове засідання вченої ради університету. Розпочали з приємного – ректор Олександр Шевченко вручив подяку з цінним подарунком директорові Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С. Гулого Сергію Блаженку та почесну грамоту вченій секретарці, доцентці Наталії Мельник. Вчена рада оплесками привітала колег, а також членів ради, що відзначили дні народження між засіданнями.

Далі перейшли по розгляду питань порядку денного.

Кандидатури на здобуття стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених представив голова Ради молодих вчених Олексій Губеня. На присудження стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених на 2025-2027 рр. висунуті асистентка кафедри технології м’яса і м’ясних продуктів Євгенія Шубіна та доцентка кафедри готельно-ресторанної справи Ольга Дулька. Доповідач схарактеризував претенденток, напрями їх наукових досліджень і останні здобутки.

До складу лічильної комісії обрали завідувача Проблемної науково-дослідної лабораторії Андрія Мариніна, начальника відділу кадрів Сергія Беседу і голову студради Навчально-наукового інституту харчових технологій Івана Дюбакіна.

Поки працювала лічильна комісія, продовжили розгляд питань порядку денного. Наукову та інноваційну діяльність, підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в університеті проаналізував проректор з наукової роботи Сергій Токарчук.

Доповідач відзначив, що в умовах невизначеності сьогодення структурні підрозділи університету продовжують свою діяльність і співпрацю з провідними підприємствами та виробництвом, науковими установами Національної і галузевих академій наук. Зокрема, у 2024 році у Проблемній науково-дослідній лабораторії виконувалось п’ять науково-дослідних робіт (прикладних досліджень). За результатами конкурсного відбору в 2025 році розпочалося виконання двох прикладних наукових досліджень (серед них – одна робота молодих вчених). Також виконувались 29 госпдоговірних тематик і один міжнародний науковий проєкт.

Продовжується підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у аспірантурі з 10 спеціальностей, діє докторантура з 10 спеціальностей. Протягом минулого року відбулися вісім захистів наукових робіт із присудження ступеня PhD, двох наукових робіт із присудження наукового ступеня кандидата технічних наук та двох – із присудження наукового ступеня доктора технічних наук

За результатами наукових досліджень співробітниками та науковцями університету було оприлюднено 1269 публікацій, серед яких 191 – у закордонних виданнях, 104 – у виданнях наукометричної бази Scopus, 41 – наукометричної бази Web of Science. Крім того, підготовлено та опубліковано 50 монографій і розділів монографій як в Україні, так і у країнах ЄС та світу. Видано 30 підручників і навчальних посібників. Було подано 38 заявок на видачу охоронних документів (у тому числі на 12 патентів на винаходи); отримано 38 охоронних документів, серед яких 8 – патенти на винаходи.

Проректор ґрунтовно висвітлив усі аспекти наукової роботи, а також означив проблемні моменти, вирішення яких дозволить підвищити рівень наукової роботи та якість підготовки кадрів вищої кваліфікації.

Заслухавши та обговоривши доповідь, вчена рада ухвалила низку доручень проректору з наукової роботи, завідувачам випускових кафедр, відділу аспірантури та докторантури, Проблемної науково-дослідної лабораторії, відділу міжнародних зв’язків, керівникам наукових тем, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, голові ради молодих вчених, голові студентського наукового товариства, вченим секретарям спеціалізованих вчених рад і відповідальним секретарям наукових видань університету.

Далі слухали директорку Науково-технічної бібліотеки університету Наталію Левченко про реалізацію Концепції розвитку бібліотеки, яка наголосила, що упровадження Концепції спрямоване на вдосконалення та покращення інформаційно-бібліотечного обслуговування, всебічну підтримку наукової, освітньої та виховної діяльності університету, надання користувачам актуальної якісної інформації, забезпечення вільного доступу до інформаційних ресурсів і сприяння розвитку інформаційної культури.

Доповідачка зазначила, що завдяки реалізація Концепції значно покращилася якість бібліотечного сервісу, розширилися напрями діяльності та був здійснений перехід до нової моделі функціонування – бібліотека НУХТ стала відкритою системою, що активно залучає зовнішні ресурси. В умовах дистанційного та змішаного навчання колектив якісно віддалено обслуговує здобувачів освіти та надає їм підтримку у самостійному засвоєнні матеріалу. Зокрема на початку кожного семестру всі зареєстровані здобувачі освіти отримують навчально-методичний комплекс електронних матеріалів по кожній дисципліні освітньої програми. Завдяки такому підходу у 2022–2024 роках було забезпечено віртуальне обслуговування 10 297 здобувачів освіти, що підтверджує ефективність цифрових технологій у забезпеченні навчального процесу та їхню ключову роль у доступності освітніх ресурсів незалежно від зовнішніх обставин.

Обговоривши представлену доповідь, вчена рада відзначила, що реалізація Концепції розвитку Науково-технічної бібліотеки свідчить про цілеспрямовану та системну роботу в напрямку вдосконалення її діяльності. Послідовне впровадження Концепції дозволило досягти значних результатів і створити умови для динамічного розвитку й подальше запровадження сучасних інформаційних технологій сприятиме покращенню якості освіти та забезпеченню стабільного доступу до інформаційних ресурсів. Схвально відгукнулися про плідну роботу колективу бібліотеки професори Володимир Ковбаса, Олександр Гавва, Олександр Бессараб.

За результатами розгляду цього питання, вчена рада ухвалила основні завдання визначені Концепцією розвитку Науково-технічної бібліотеки на 2020-2025 роки вважати виконаними і протягом 2025 року колективові бібліотеки продовжити реалізацію запланованих заходів із урахуванням потреб освітньо-наукового процесу.

Наступними заслухали доповіді директорки Навчально-наукового інституту харчових технологій Оксани Кочубей-Литвиненко та деканки факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу ім. проф. В.Ф. Доценка Віти Цирульнікової про виконання плану заходів по забезпеченню якості підготовки фахівців і розвитку наукової діяльності в їхніх підрозділах.

Доповідачки ґрунтовно проаналізували – Оксана Кочубей-Литвиненко у Навчально-науковому інституті харчових технологій, а Віта Цирульнікова на факультеті готельно-ресторанного та туристичного бізнесу ім. проф. В.Ф. Доценка – освітні програми за всіма ступенями підготовки, формування контингенту здобувачів освіти, успішність виконання ними індивідуальних навчальних планів, професійні та наукові досягнення викладачів, заходи з популяризації підрозділів серед вступників, методичне забезпечення освітніх компонент, інтеграцію теоретичної і практичної складових навчання, сертифікатні програми, дуальну освіту, розширення мовних компетентностей здобувачів освіти, імплементацію іноземної мови в освітній процес, міжнародну та наукову діяльність, академічну мобільність, матеріально-технічне забезпечення навчального процесу, підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників тощо.

Вчена рада прийняла до відома показники діяльності підрозділів і ухвалила низку доручень керівницям і завідувачам кафедр інституту та факультету.

Наприкінці розглянули поточні питання.

Про розроблення проєкту Стратегічного плану розвитку університету йшлося у виступі першого проректора Володимира Ярового. Доповідач запропонував подавати пропозиції щодо складу робочої групи з розроблення документу.

Робочу програму дисципліни «Базова військова підготовка» на затвердження представила проректорка з науково-педагогічної і виховної роботи Лариса Арсеньєва.

Крім того, затвердили склад разових спеціалізованих вчених рад із розгляду дисертацій на здобуття ступеня «доктор філософії», представлених проректором Сергієм Токарчуком, Правила прийому до університету і його відокремлених структурних підрозділів у 2025 році, презентовані відповідальною секретаркою Приймальної комісії Юлією Запорожець, і нові назви освітньо-професійних програм, представлені директоркою Центру моніторингу якості і координації освітньої діяльності університету Оленою Подобій.

Також голова лічильної комісії Андрій Маринін оприлюднив результати таємного голосування щодо обрання кандидатур на присудження стипендії Кабінету Міністрів України для молодих вчених на 2025-2027 рр. – обидві кандидатки були підтримані вченою радою.

На цьому, оскільки порядок денний був вичерпаний і зауважень та пропозицій не надійшло, голова ради, ректор Олександр Шевченко закрив засідання, подякувавши колегам за активну плідну роботу й побажавши наснаги та подальших успіхів.

Опублікований: 27-03-2025
Читайте також:
Скіли крутого комунікатора від Корпорації «Артеріум»

У межах дисципліни «Ділова комунікативність» для студентів-біотехнологів третього курсу було проведено тренінг із побудови ефективної комунікації. Захід організували у співпраці з фармацевтичною компанією «Корпорація Артеріум». Тренінг провела керівниця навчальних проєктів компанії «Триглав Інтернешнл» (партнера АТ «Артеріум») Тетяна Ковтонюк. Лек...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Скіли крутого комунікатора від Корпорації «Артеріум» 31 жовтня 2022

Нові цікаві методики викладання впроваджуватимуть викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування

На кафедрі іноземної мови професійного спрямування відбувся методичний семінар, на якому викладачі Інна Форостюк і Надія Шерстюк поділилися результатами та враженнями від стажування у Західно-Фінляндському коледжі у місті Гуйтіннен. Викладачі звітували про відвідування освітніх закладів міста, нові цікаві методики, які використовуються під час нав...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Нові цікаві методики викладання впроваджуватимуть викладачі кафедри іноземних мов професійного спрямування 16 вересня 2019

Акредитація, як основна оцінка підготовки фахівців високого рівня

На кафедрі інтегрованих автоматизованих систем управління відбулася вкрай важлива та надзвичайно необхідна процедура сучасного становлення освітнього процесу України – акредитація освітньо-професійної програми «Комп’ютерні технології та програмування в автоматизованих системах управління» спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Акредитація, як основна оцінка підготовки фахівців високого рівня 11 грудня 2018

Бакалаври-заочники освітньої програми «Технологічна експертиза та безпека харчової продукції» захищають кваліфікаційні роботи

20 лютого 20224 року на кафедрі експертизи харчових продуктів розпочато захисти кваліфікаційних робіт здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 181 «Харчові технології», освітньо-професійної програми «Технологічна експертиза та безпека харчової продукції» заочної форми здобуття освіти. У складі екзаменаційної комісії працювали: гарант...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Бакалаври-заочники освітньої програми «Технологічна експертиза та безпека харчової продукції» захищають кваліфікаційні роботи 20 лютого 2024