Наш університет є послідовником важливого міжнародного документу – Великої Хартії Університетів (Magna Charta Universitatum), що підписаний 32 роки тому у найстарішому у Європі Болонському університеті. Хартія закріплює основні цінності, права та завдання університету, який є ключовим інститутом суспільства і надає йому інтелектуальних орієнтирів.
Приєднавшись до Великої хартії, наш виш засвідчив свої прагнення до творчої колективної діяльності у світовому університетському співтоваристві.
Підписанти Великої Хартії планують і узгоджують свою діяльність у Наглядовій раді – Observatory Magna Charta Universitatum.
З нагоди 32 річниці від підписання Великої Хартії Університетів, Наглядова рада підписантів провела онлайн-семінар «Які уроки ми беремо від COVID-19?».
У семінарі взяли участь близько двохсот освітян із усього світу. Про широку географію учасників свідчили незвичні привітання доповідачів: «Доброго ранку, доброго дня, доброго вечора, доброї ночі шановні колеги…».
Основний предмет обговорення – це переосмислення ролі інституцій вищої освіти у постпандемічному суспільстві, а також забезпечення основних прав студентів і співробітників університетів під час пандемії Covid-19, коли робота університетів у всьому світі була порушена. Тимчасова ізоляція не мусить бути перепоною творчій, освітній та дослідницькій діяльності.
Основними спікерами семінару, яких представив модератор конференції, голова Наглядової ради великої Хартії Сіжболт Нурда, були відомі освітяни Єва Егрон-Полак і ректор Болонського університету Франческо Убертіні.
Єва Полак висловила погляд на питання, які поставив Covid-19, з точки зору інтернаціональної системи вищої освіти, а Франческо Убертіні описав безпрецедентні інноваційні заходи, які він реалізовував у своєму університеті з початку пандемії до сьогоднішнього дня, адже Італія потерпала від стрімкого розвитку захворювання більше сусідніх країн.
Спікери та учасники семінару наголосили, що:
- пандемія розмила кордони між університетами та суспільством, тому роль університетів потрібно переглянути в сторону більшої відповідальності за пошук рішень неприємних проблем людства;
- форми навчання у вищій освіті мають змінитися і не повинні бути повністю такими, як до пандемії;
- цінності університетів, такі як наукова цілісність, співробітництво, партнерство, емпатія, прозорість, міжкультурність, інклюзивність, кооперація у протилежність конкуренції виходять на перший план;
- умови пандемії не повинні впливати на якість і доступність освіти, а також на тісну комунікацію і почуття єдності;
- залучення студентів до вирішення гострих наукових проблем повинно бути якомога широким, адже, як показав досвід Болонського університету під час гострої пандемічної кризи, від цього виграють всі учасники освітнього процесу і суспільство в цілому.
Під час семінару спікери отримали цікаві та гострі запитання, а на деякі з них навіть у досвідчених діячів освіти не знайшлось відповіді, що свідчить про велику кількість нерозв’язаних проблем, адже пандемія триває, і з нею тривають її уроки.
Вчені та студенти нашого університету також взяли участь у заході. До дискусії приєдналися співробітники відділу міжнародних зав’язків та члени Ради молодих вчених, вчені кафедр машин і апаратів харчових та фармацевтичних виробництв, електропостачання і енергоменеджменту, фінансів, мікробіології і біотехнології, а також студенти англомовного проєкту факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу.
Звертаємо увагу, що заходи, які організовує Наглядова рада Великої Хартії університетів, завжди цікаві та насичені. Радимо слідкувати за ними та брати участь, тим самим популяризуючи наш університет.