Н У Х Т

Тенденції та виклики розвитку дуальної освіти обговорювали викладачі кафедри технології оздоровчих продуктів

31 січня 2022

Тенденції та виклики розвитку дуальної освіти обговорювали викладачі кафедри технології оздоровчих продуктів

Інтенсифікація структурних змін, що відбуваються у харчовій промисловості України, визначає попит на фахівців нової формації, які здатні успішно реалізовувати виробничі завдання щодо створення продукції оздоровчого та профілактичного призначення для населення України. Тенденції розвитку ринку праці та високі вимоги працедавців до підготовки молодих фахівців зумовлюють процеси трансформації та вдосконалення освітнього середовища, оновлення завдань і змісту вищої освіти.

За таких умов одним із першочергових завдань, що потребує вирішення, стає підготовка конкурентоспроможних фахівців з харчових технологій. Реалізація цього завдання пов’язана зі впровадженням дуальної освіти як ефективної форми підготовки фахівців, що сприяє посиленню практичної складової навчального процесу, підвищує якість надання освітніх послуг, забезпечує інтеграцію виробництва, ринку праці та закладів вищої освіти.

Дуальна форма здобуття освіти – це спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується у закладі з викладачем, а практичне навчання проходить на виробництві. Такий підхід суттєво відрізняється від «практичних відпрацювань», оскільки в його основі відбувається не тільки закріплення теорії на практиці, а саме навчання в умовах виробництва. Механізми реалізації дуальної форми здобуття освіти спрямовані на формування у здобувачів мобільності, креативності, професійно значущих якостей їх особистості. Вони забезпечують адаптацію майбутніх фахівців до умов і вимог виробництва ще під час навчання.

27 січня завідувачка кафедри технології оздоровчих продуктів Галина Сімахіна та доцентка Наталія Стеценко брали участь у вебінарі у рамках проєкту ITeachers Meet-Ups – серії онлайн-зустрічей для викладачів від компанії SoftSerce, які спрямовані на те, щоб краще розуміти потреби викладачів, підтримувати двосторонній діалог і формувати стале ком’юніті, готове до впровадження спільних проєктів та покращення ефективності сучасної освіти. Тема зустрічі була актуальною і надзвичайно цікавою – «Тенденції та виклики дуальної освіти».

Спікер, генеральний директор директорату фахової передвищої, вищої освіти МОН, член Національної команди експертів із реформування вищої освіти України Олег Шаров зосередив увагу присутніх на питаннях: принципи та нормативне забезпечення дуальної освіти; результати та уроки експерименту запровадження дуальної освіти; як співпрацюють заклади освіти та бізнес аби модернізувати освітні програми; навчальні можливості для викладачів, які прагнуть працювати за умов дуальної освіти; як відбувається зарахування результатів навчання у дуальній освіті.

Зокрема, у доповіді були надані відповіді на питання, які наші викладачі задавали під час реєстрації: яким має бути зміст договору про дуальну освіту; як зацікавити роботодавців до участі у дуальній освіті?

Спікер поділився напрацюваннями щодо етапів запровадження дуальної освіти, формування змісту договорів про дуальну освіту, рекомендаціями щодо розподілу часу у графіку освітнього процесу і тими основними труднощами, які наразі існують при запровадженні дуальної освіти. Також присутні були ознайомлені з основними питаннями Проєкту положення про дуальну освіту.

Член Національного агентства кваліфікацій, член Національної команди експертів із реформування вищої освіти України Юрій Рашкевич поділився власним досвідом підготовки до запровадження дуальної освіти, яка займає досить тривалий час. Вона включає стажування лекторів дисциплін, чітку домовленість між ЗВО та роботодавцями про графік навчання в університеті та роботи у компанії, розроблення особливостей оцінювання результатів навчання, де бажано 25-60% складових обраховувати гнучко з врахуванням специфіки дисципліни. При цьому повинні бути чітко сформульовані програмні результати навчання, які формуються під час роботи на підприємстві або у компанії.

Досвід колег показує, що доцільно починати реальне дуальне навчання з 3 курсу. При цьому здобувачі вищої освіти мають усвідомлювати, що їм доведеться приділяти увагу одночасно і роботі, і навчанню, тому працювати доведеться не 40, а принаймні 60 годин на тиждень.

Зустріч була цікавою та інформативною. Основні результати будуть найближчим часом обговорені на методичному семінарі кафедри технології оздоровчих продуктів і враховані при перегляді магістерської освітньо-професійної програми «Технології харчових продуктів оздоровчого та профілактичного призначення».

Опублікований: 31-01-2022
Читайте також:
Завідувачка підготовчого відділення презентувала НУХТ бориспільським ліцеїстам

Без сумніву, вибір професії – дуже відповідальне завдання для будь-якого випускника школи, тому що від правильності обраного шляху може залежати усе подальше життя. Фахівці підготовчого відділення Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету завжди раді допомогти молоді зорієнтуватися у великій кількості нинішніх освіт...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Завідувачка підготовчого відділення презентувала НУХТ бориспільським ліцеїстам 11 вересня 2023

Про переваги навчання у НУХТ розповів доцент кафедри інтегрованих автоматизованих систем управління

4 грудня 2018 року відбулася зустріч доцента кафедри інтегрованих автоматизованих систем управління Ярослава Cмітюха зі студентами 4 курсу спеціальності «Монтаж, обслуговування засобів і систем автоматизації технологічного виробництва» Сумського коледжу харчової промисловості НУХТ. Студенти  були ознайомленні з перспективами розвитку технологій у ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Про переваги навчання у НУХТ розповів доцент кафедри інтегрованих автоматизованих систем управління 05 грудня 2018

Міжнародний досвід у виноробстві для біотехнологів

Усі ми чудово знаємо, що Франція є однією з провідних країн у галузі виноробства у світі, тому можливість відвідати гостьову лекцію Мікробіологічні рішення для вініфікації білих вин» біолога та генетика Філіпа Марулло з Науково-дослідного інституту вина і виноградарства Франції, до якої долучились здобувачі бакалаврату освітньо-професійної програми...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Міжнародний досвід у виноробстві для біотехнологів 27 вересня 2024

Фахівці Волинського фахового коледжу НУХТ задіяні в розробленні освітніх програм  для професійної освіти

МОН у рамках Програми ЄС «EU4Skills»: Кращі навички для сучасної України спільно з Фінським національним агентством з питань освіти (EDUFI) здійснює розроблення освітніх програм для професійної (професійно-технічної) освіти на компетентній основі з орієнтацією на результат. У розробленні освітніх програм брали участь представники різних закладів п...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Фахівці Волинського фахового коледжу НУХТ задіяні в розробленні освітніх програм для професійної освіти 30 грудня 2021