Н У Х Т

Особливості дистанційного опанування студентами лабораторних робіт на прикладі дисципліни «Біологія клітин»

14 травня 2020

Особливості дистанційного опанування студентами лабораторних робіт на прикладі дисципліни «Біологія клітин»

Викладачі кафедри біотехнології і мікробіології у період карантину підготували надзвичайно цікаві  та пізнавальні дистанційні лабораторні та практичні роботи на базі платформи MOODLE.

Із безлічі яскравих дисциплін біотехнологів варто виділити особливо вражаючі для студентів лабораторні роботи з першої, надважливої профільної дисципліни, з якої і починається любов до біотехнології – «Біології клітин». Адже саме під час вивчення морфологічних, культуральних, фізіолого-біохімічних та інших ознак живих одноклітинних і багатоклітинних мікроорганізмів, студенти вперше наочно «знайомляться» із дивовижним мікросвітом, з його безмежними можливостями у хімічних, фармацевтичних і харчових технологіях. Тому, розуміючи які сильні враження охоплюють юних біотехнологів під час мікроскопіювання їх перших, самостійно приготованих мікробіологічних препаратів (бактерій, дріжджів і міцеліальних грибів), лектор Вікторія Красінько створила ряд якісних дистанційних лабораторних робіт.

Кожна розроблена дистанційна лабораторна робота має на своїй меті не лише обов’язкове поглиблення знань студентів з даної дисципліни, а й також щире зацікавлення предметом без втрати процесу опанування необхідних для біотехнологів практичних навичок. Саме з цією метою усі лабораторні роботи з «Біології клітин» завжди супроводжують якісні інформаційні відеоматеріали, фото, рисунки та мікроскопіювання (з використанням різноманітних технік) найпоширеніших видів мікроорганізмів. Для здобуття навичок, так би мовити роботи своїми руками, до курсу лабораторних робіт були додані й тематичні відео: поетапна методика процесу приготування препаратів («роздавлена крапля», «висяча крапля»), методика приготування фіксованих (фізичний і хімічний методи фіксації) і профарбованих препаратів, методика фарбування живих клітин мікроорганізмів, а також найвідоміша методика фарбування «За Грамом» (або метод Грама).

Ці та інші матеріали допоможуть студентам під час дистанційного навчання на карантині якомога краще засвоїти та опрацювати інформацію для подальшого виконання лабораторної роботи. З метою закріплення результатів самостійного навчання на основі розробленого курсу дистанційних робіт, кожному студенту, до прикладу, необхідним є надалі власноруч у лабораторному зошиті скласти та заповнити таблиці порівняння морфологічних і практичних значень мікроорганізмів (наприклад, порівняти значення кокових (Micrococcus luteus, Lactococcus lactis, Sarcina flava, Staphylococcus aureus), паличкоподібних (Acetobacter aceti, Escherichia coli, Bacillus subtilis) за формою бактерій та актиноміцетів (Corynebacteruim glutamicum, Streptomyces griseus).

Під час виконання лабораторних робіт студентам дозволяється не лише використання електронних підручників, методичних вказівок і лабораторних практикумів, написаних викладачами кафедри, а й також використання інтернет джерел за власним бажанням. Для того, щоб впоратися з цим та іншими завданнями, відведено не більше 12 днів часу, після закінченню котрих, система автоматично блокує можливість надсилання на перевірку та оцінювання роботи. Надалі кожна лабораторна робота уважно перевіряється не тільки асистентом дисципліни, Тетяною Белемець, а й також лектором Вікторією Красінько. Усі заслужені бали виставляються до системи в електронні журнали разом із перевіреними роботами та описанням зауважень.

Тож усіх студентів-біотехнологів закликаємо дружно долучатися до дистанційної роботи!

Будьте здорові!  

Опублікований: 14-05-2020
Читайте також:
Визначати якість олій навчилися студенти-скороченики кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції

Асистент кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції Тетяна Роман провела відкрите лабораторне заняття «Методи визначення показників якості жирів та олії» з дисципліни «Загальні технології харчової промисловості» для студентів першого скороченого курсу навчання за спеціальністю 181 «Харчові технології». На заняття завітали заступник дек...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Визначати якість олій навчилися студенти-скороченики кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції 18 березня 2019

Наукові дослідження магістрантів на обладнанні, подарованому стейкхолдером

У наукових лабораторіях кафедри біотехнології і мікробіології магістрантка, здобувачка групи ФБ-1-2М Мар’яна Красько (керівниця – доцентка Вікторія Красінько) працює над виконанням магістерської роботи «Активність дріжджових кілер-токсинів проти патогенних мікроорганізмів». Кілер-токсини – це білки або глікопротеїни з низькою молекулярною масою, щ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Наукові дослідження магістрантів на обладнанні, подарованому стейкхолдером 07 квітня 2023

На провідних підприємствах удосконалюють практичні навички наші студенти

Невід’ємною складовою навчального процесу у Сумському коледжі харчової промисловості НУХТ є проходження виробничої (технологічної) практики на підприємстві. Нині студенти спеціальності «Харчові технології» проходять технологічну практику на провідних харчових підприємствах України та Сумської області: ТОВ «Булочно-кондитерський комбінат» (м. Київ),...

ЧИТАТИ ДАЛІ

На провідних підприємствах удосконалюють практичні навички наші студенти 18 вересня 2019

Складні питання у доступному викладі: відбулася відкрита лекція на кафедрі біотехнології продуктів бродіння і виноробства

На кафедрі біотехнології продуктів бродіння і виноробства відбулося відкрите заняття доцентки кафедри Зоряни Романової з дисципліни «Інжиніринг харчових виробництв» для здобувачів 4 курсу, збірної групи ТБ-4-8, 8 ск. Відкрита лекція була присвячена питанням проєктування підприємств бродильної галузі промисловості. Тема заняття згідно з робочою про...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Складні питання у доступному викладі: відбулася відкрита лекція на кафедрі біотехнології продуктів бродіння і виноробства 26 жовтня 2023