Н У Х Т

Про дистанційне навчання, коли іншого нема: роздуми викладача

01 квітня 2020

Про дистанційне навчання, коли іншого нема: роздуми викладача

Дистанційна освіта сьогодні розглядається як якісно новий, прогресивний вид навчання, що виник на підставі ідеї відкритої освіти завдяки новим технологічним та  інформаційним можливостям.  Відоме визначення: «Дистанційна освіта - це навчання на відстані. Навчання реалізується завдяки поєднанню поштового, радіо-, телевізійного, електронного зв'язків, телефону і газет за обмеженого безпосереднього контакту того, хто навчається, з викладачем або за повної його відсутності». В основу цього виду навчання покладено самостійну інтерактивну роботу студента зі спеціально розробленими навчальними матеріалами, тобто це, по суті, модифіковане заочне навчання.

Це переважно самостійна освіта (самоосвіта), що включає в тій чи іншій формі зворотний зв'язок із викладачем. Але слід зазначити, що при дистанційному навчанні студент найчастіше має справу з текстом чи презентацією, у якому немає можливостей для зчитування жестів, міміки, інтонації. У процесі контактного навчання викладач, залежно від його здатності до рефлексії, аналізує і корегує свої дії та доступність викладення матеріалу, емоційно впливає на аудиторію, чого не може зробити машина.

Однак використання цих технологій дозволяє студентам поповнити перелік вмінь і навичок, які в подальшому стануть у нагоді в будь-якій сфері діяльності. До них відносять вміння самостійно планувати свою діяльність, приймати рішення, робити вибір і нести за нього відповідальність, працювати в інформаційному просторі (відбирати необхідну інформацію, структурувати і використовувати її для прийняття рішення по певній задачі) та навички самоосвіти.

Це теорія, яка справедлива тільки у випадку суворої самодисципліни. Як відомо з давніх-давен, для успішного навчання завжди необхідні дві складові: батіг і цукерка. При дистанційній освіті вплив цих чинників суттєво нівелюється.

Мікробіологія не є винятком, навпаки практично необмежена кількість інформації в інтернеті дає можливість отримання матеріалів у візуальному вигляді, що спрощує його до примітиву. Використання сучасних технічних засобів збереження та доставки інформації, масової комунікації, не сприяє створенню розвинених наукових теорій та стимуляції творчості (особиста думка).

Для того, щоб все це не було просто прісним текстом, пропоную всім охочим навести мікробіологічне обґрунтування, чи  спростування наведеного на фото способу противірусного захисту.

Не хворійте, оптимізму й найкращого!

Олександр Воронцов
доцент кафедри біотехнології і мікробіології

Опублікований: 01-04-2020
Читайте також:
Майстер-клас з харчової біотехнології для київських ліцеїстів

У захоплюючий світ, де мікроорганізми творять свої маленькі дива, вирушили учні ліцею №242 на майстер-класі, який відбувся в одній із навчальних лабораторій кафедри біотехнології і мікробіології. Старший викладач кафедри Віктор Удимович розпочав із теоретичної частини, де учасники ознайомилися з будовою мікроскопа, його принципами роботи та особли...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Майстер-клас з харчової біотехнології для київських ліцеїстів 02 грудня 2024

Про тренди індустрії гостинності Польщі на гостьовій лекції для фахівців сфери гостинності

Днями в рамках вибіркової дисципліни «Світова індустрія гостинності» відбувся гостьовий лекторій «Сучасні тенденції та тренди індустрії гостинності Польщі» для здобувачів освіти факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу імені проф. В.Ф. Доценка. На запрошення лекторки дисципліни, доцентки Ольги Дульки до освітнього онлайн-простору ф...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Про тренди індустрії гостинності Польщі на гостьовій лекції для фахівців сфери гостинності 28 лютого 2025

Студент спеціальності «Готельно-ресторанна справа» – срібний призер Кубку України зі стрибків у воду

Студент 1 курсу факультету готельно-ресторанного та туристичного бізнесу спеціальності «Готельно-ресторанна справа» Артем Волковинський – срібний призер Кубку України зі стрибків у воду серед вікових груп «А» і «В» (від 14 до 18 років). Із заліковою сумою балів 465,35 Артем виборов призове ІІ місце зі стрибків з 3-метрового трампліна і був нагород...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Студент спеціальності «Готельно-ресторанна справа» – срібний призер Кубку України зі стрибків у воду 31 березня 2018

Студентка Полтавського коледжу харчових технологій НУХТ – призер творчого конкурсу

17 березня 2018 року з нагоди дня народження видатного українського письменника Тараса Шевченка у Полтаві відбувся творчий конкурс «Шевченкові думи» для студентської молоді міста, у якому взяли участь й студенти Полтавського коледжу харчових технологій НУХТ. Організаторами заходу виступили Студентська рада м. Полтава спільно з Управлінням у справа...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Студентка Полтавського коледжу харчових технологій НУХТ – призер творчого конкурсу 20 березня 2018