Після тривалого періоду онлайн-навчання, здобувачі-третьокурсники спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» знову відчули атмосферу реальної лабораторії, виконуючи лабораторне заняття з дисципліни «Методи контролю біотехнологічних, фармацевтичних і харчових виробництв», проведене лекторкою дисципліни, доценткою Вікторією Красінько.
Лабораторне заняття було присвячене вивченню методів аналізу мікрофлори повітря та поверхонь, що є критичними в аспектах забезпечення контролю якості на фармацевтичному виробництві. Студенти ознайомилися з двома основними методами аналізу мікрофлори повітря – седиментаційним і фільтраційним та опанували один із них. Під час застосування седиментаційного методу мікроорганізми з повітря осідають на поверхню агаризованих середовищ на чашках Петрі, що далі дозволяє підрахувати їх кількість. Фільтраційний метод включає пропускання повітря через спеціальні фільтри, на яких затримуються мікроорганізми.
Не менш цікавим було дослідження поверхонь, де студенти використовували метод змиву та метод відбитків. Ці методи дозволяють ідентифікувати та оцінити рівень санітарної чистоти обладнання і робочих поверхонь, що є необхідним для дотримання стандартів GMP (Good Manufacturing Practice) у фармацевтичній індустрії. Сам процес перевдягання у спеціальний одяг, призначений для певного класу чистоти фармацевтичного виробництва, який передував опануванню методики проведення змивів, теж виявився цікавим і захоплюючим.
Крім технічних навичок, це лабораторне заняття також сприяло розвитку важливих м'яких навичок (soft skills). Студенти мали можливість покращити свої уміння працювати у творчих колективах, що є дуже важливим у сучасному професійному та науковому середовищі. Зокрема, під час проведення лабораторних досліджень важливим аспектом є колективна робота над збором і аналізом даних, де кожний учасник робить свій внесок у спільний результат.
Навички колективної роботи будуть додатково закріплені на етапі опрацювання результатів лабораторної роботи, коли студенти разом заповнюватимуть шаблон-протокол і складатимуть звіт. Цей процес вимагає від кожного члена групи не тільки вміння ефективно комунікувати та формулювати свої ідеї, але й готовності до критичного аналізу і сприйняття зворотного зв'язку від інших, що значно покращує їх загальні комунікативні навички й здатність до співпраці. Ці навички стануть незамінними для майбутньої професійної діяльності студентів у галузі біотехнологій і фармацевтики, де робота в команді часто є ключем до інновацій та успіху.