В Івано-Франківському фаховому коледжі ресторанного сервісу і туризму нашого університету відбулася інструктивно-методична нарада, де одним із основних питань була організація змішаного та дистанційного навчання.
Заступник директора Олеся Стахів детально зупинилася на особливостях такого навчання, зокрема синхронному та асинхронному режимі, на алгоритмі організації професійно-практичної підготовки під час дистанційного навчання, на виборі онлайн-курсів для підвищення кваліфікації педагогів.
Було зазначено, що складовими процесу дистанційного та змішаного навчання обов’язково мають бути навички вибудовування дистанційного процесу навчання, відповідна підготовка до нього здобувачів освіти, а також формування навчально-методичної складової дистанційного курсу.
Учасники наради розглянули різні моделі змішаного навчання і оцінили їх переваги та недоліки. Обговорили різні платформи для впровадження такої форми навчання, визначили ті, які користуються найбільшою популярністю в Україні.
Звичайно, найважче організувати професійно-практичну підготовку учнів та студентів дистанційними засобами. Необхідне розроблення методики, вибір підприємств і фахівців для співпраці, форм звітності та консультацій.
Також говорили про необхідність обрати формат навчання, темп освоєння програм, визначити технічні можливості здобувачів освіти, а також бути готовим до активної присутності, комунікації, відповідей на запитання та різних методів перевірки завдань.
Чи не найбільше значення має навчальний контент, який повинен бути стислим, зрозумілим, цікавим і привабливим. Різноманітними мають бути формати для відпрацювання практичних навичок – це і чати, і відеоконференції, і віртуальні тренажери, інтерактивні практичні завдання та багато інших видів, які слугуватимуть для мотивації аудиторії. Треба точно знати, що нецікаве, формальне викладання, необ’єктивність оцінок, перевантаження надмірною кількістю матеріалу, відсутність прямого зв’язку теорії з практикою демотивують слухачів курсу!