Н У Х Т

Наші фахівці допомагають виробничникам впроваджувати системи менеджменту безпечності та якості харчових продуктів

11 січня 2019

Наші фахівці допомагають виробничникам впроваджувати системи менеджменту безпечності та якості харчових продуктів

В Одеському інституті післядипломної освіти НУХТ відбувся семінар-тренінг із питань впровадження та актуалізації систем менеджменту безпечності та якості харчових продуктів.

На семінарі навчались 20 працівників із 10 підприємств та організацій олійножирової, м’ясопереробної та хлібопекарної галузей. Категорії учасників семінару - від заступників директорів з якості, головних технологів і завідувачів лабораторій до фахівців зі стандартизації та управління якістю та безпечністю.

Заняття проводили завідувач кафедри харчових технологій та інженерії, к.т.н Людмила Стоянова та директор інституту, к.т.н. Катерина Іващенко.

На всіх підприємствах, які направили на заняття своїх спеціалістів, функціонують інтегровані системи менеджменту якості та безпечності харчових продуктів (СМЯ і БХП), тому основним завданням семінару було визначення практичних кроків із актуалізації цих СМЯ і БХП до вимог нових версій міжнародних стандартів ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» та ISO 22000:2018 «Системи менеджменту безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь якої організації у харчовому ланцюзі».

Слухачі отримали інформацію про досить суттєві нововведення у нових версіях стандартів, детально ознайомилися зі змістом ДСТУ ISO 9001:2015 та з ISO 22000:2018 (в авторському перекладі Людмили Стоянової), а також із п’ятьма стандартами серії ISO/TS 22002, в яких викладені вимоги до програм-передумов на підприємствах, що виробляють харчові продукти, сировину, корми для тварин, упаковку.

Окремі заняття були присвячені розгляду питань щодо інтеграції СМЯ і БХП у бізнес-процеси організації, визначення внутрішнього контексту підприємства та контексту СМЯ і БХП у цілому, ризик-менеджменту на стратегічному та організаційному рівні, різним методикам аналізування та управління негативними та позитивними ризиками.

На практичних заняттях розглядали перелік, зміст, форму документованої інформації програм-передумов залежно від асортименту, розміру та структури підприємства, порядку їх валідації та актуалізації з врахуванням аналізу ризиків.

Як на практичних заняттях, так і під час заліку слухачі засвоювали методи причинно-наслідкового аналізу ризиків і їх наслідків, визначення їх значимості, розроблення систем моніторингу та управління невідповідностями в контрольних точках на основі операційних програм управління та/або в критичних контрольних точках за НАССР-планом. Були розглянуті конкретні завдання і заходи для груп безпечності та керівництва підприємств для актуалізації діючих СМЯ і БХП протягом трьохрічного періоду, встановленого для впровадження нової версії міжнародного стандарту ISO 22000:2018.

На заняттях слухачі ознайомились також із порядком міжнародної сертифікації СМЯ і БХП за стандартами FSSC 22000 I FSSC Q 22000.

За бажанням учасників до програми семінару були включені теми щодо змін у основних законах, обов’язкових до виконання харчовими підприємствами, а також розгляд вимог Технічних регламентів на фасовані товари і маркування харчових продуктів та шляхи їх реалізації.

Кожний учасник семінару отримав електронну версію усіх матеріалів занять і окремих нормативно-правових документів.

Після закінчення занять директор інституту вручила кожному учаснику свідоцтво державного зразка про короткотермінове підвищення кваліфікації.

Опублікований: 11-01-2019
Читайте також:
Глибоке розуміння проблематики і практичний досвід – фішки сучасного викладача

Як забезпечити зупинку? Про це дізналися здобувачі вищої освіти другого року навчання 6 травня на відкритій лекції у рамках курсу «Кінематика та динаміка машин», присвяченій дослідженню механізмів, що реалізують рух вихідних ланок із зупинками. Лектор – к.т.н., доцент кафедри мехатроніки та пакувальної техніки Володимир Костін поділився з аудиторі...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Глибоке розуміння проблематики і практичний досвід – фішки сучасного викладача 07 травня 2024

Триває активна реєстрація кабінетів вступників, і вже завтра розпочнеться подання документів вступниками до магістратури

Станом на дев’яту ранку 4 серпня, учасники вступної кампанії зареєстрували близько 90 тисяч кабінетів вступників на бакалаврат і майже 20 тисяч електронних кабінетів вступників до магістратури, – повідомляє Державне підприємство «Інфоресурс». Разом із тим, фахівці підприємства звертають увагу на помилки при реєстрації електронного кабінету вступни...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Триває активна реєстрація кабінетів вступників, і вже завтра розпочнеться подання документів вступниками до магістратури 04 серпня 2020

Знайомтеся – НУХТ: університет презентує освітні програми й здобуває черговий Гран-прі на галузевому виставковому форумі

15-16 листопада у Національному центрі ділового співробітництва «Український дім» працюють виставки «Освіта та кар’єра – День студента 2019» і «Освіта за кордоном», у ході яких представлені та  провідні українські виші й понад 50 закордонних навчальних закладів із різних країн. Виставки є найбільшим заходом в Україні, присвяченим широкому колу пит...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Знайомтеся – НУХТ: університет презентує освітні програми й здобуває черговий Гран-прі на галузевому виставковому форумі 15 листопада 2019

Вчена рада університету проаналізувала підсумки зимової сесії та дистанційного навчання

28 лютого вчена рада університету зібралася на планове засідання. Голова ради, ректор Анатолій Українець традиційно розпочав його з вітань членів ради, що відсвяткували свої дні народження між засіданнями, та вручення відзнак. Нагрудний знак «За академічні заслуги» був вручений завідувачу кафедри технології зберігання і переробки зерна Олегу Шапов...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Вчена рада університету проаналізувала підсумки зимової сесії та дистанційного навчання 28 лютого 2019