Бакалаври-біотехнологи разом із викладачами кафедри біотехнології і мікробіології в рамках інформальної освіти долучилися до онлайн-семінару від міжнародної освітньої ініціативи Ukrainian Global Faculty.
Спікером заходу виступив засновник і CEO інноваційних компаній Learn To Earn Global та AI Sync Global, визнаний експерт у сфері штучного інтелекту та інвестицій Михайло Пацан. Михайло – яскравий представник української технологічної екосистеми, відомий своєю діяльністю з популяризації ШІ та Web3-технологій, а також створенням практичних рішень для бізнесу та освіти, зокрема через ініціативи як Ukraine Global Faculty. Його глибокий досвід у розробленні AI-рішень і створенні глобальних освітніх проєктів зробив доповідь особливо цінною. Тема семінару – «Автономні агенти штучного інтелекту: кейси застосування» – є надзвичайно актуальною, адже ці технології вже сьогодні революціонізують цілі галузі.
Слухачі отримали чітке визначення, що таке AI-агенти. Фахівець пояснив, що це – не просто вдосконалені чат-боти, а інтелектуальні системи, здатні не лише «бачити, чути та розуміти», але й самостійно аналізувати інформацію, приймати рішення та виконувати комплексні завдання. Вони функціонують, маючи доступ до баз знань, інструментів і власної «пам’яті», що дозволяє їм ефективно взаємодіяти з різноманітними сервісами. Далі лектор висвітлив питання створення та взаємодії з AI-агентами, наголосивши на критичній важливості «промпт-інженерії» – мистецтва формулювання точних запитів для отримання бажаного результату.
Були продемонстровані практичні інструменти, такі як Claude для аналізу даних іа генерації коду, Krea.ai для створення зображень, Gamma.app для автоматичного створення презентацій і NotebookLM для структурування навчальної інформації.
Ключовим блоком семінару стали кейси застосування AI-агентів. У бізнесі – це автоматизація рутинних процесів: від аналізу та створення документації (інвойсів, договорів) до оптимізації HR-процесів (відбір резюме, онбординг, аналіз ефективності). AI-агенти здатні створювати інтерактивні дашборди для інвестиційних фондів, аналізувати фінансові ринки та слугувати як зовнішніми (для клієнтів), так і внутрішніми (для комунікації між відділами) чат-ботами. В освіті AI-агенти відкривають шлях до персоналізованого навчання, допомагають студентам і викладачам структурувати знання та створювати навчальні матеріали. У повсякденному житті вони вже допомагають планувати складні подорожі, керувати розкладом, швидко транскрибувати голос у текст (як Superwhisper) й генерувати різноманітний контент.
Особливо цінними такі можливості є для фахівців у галузі біотехнології та мікробіології: AI-агенти можуть суттєво прискорити аналіз величезних масивів генетичних даних, моделювання білкових структур, автоматизувати оброблення результатів лабораторних досліджень чи навіть допомогти у пошуку нових біоактивних сполук. Наших здобувачів освіти вразила демонстрація того, як АI може обробляти гігантські обсяги даних, що відкриває просто неймовірні перспективи для наукових досліджень.
Важливо, що спікер наголосив: ШІ – це інструмент, який посилює можливості людини, а не замінює її, що є потужним стимулом для студентів і науковців освоювати нові навички та бачити в ШІ потужного союзника.
Атмосфера заходу була надзвичайно динамічною: аудиторія активно ставила запитання, демонструючи глибокий інтерес до теми. Унікальна можливість дізнатися про передові ШІ-технології від практика, засновника інноваційних компаній, дозволила учасникам отримати не лише теоретичні знання, але й практичні інсайти. Було також обговорено, як поступова інтеграція ШІ трансформує ринок праці, створюючи попит на нові професії, такі як AI and Machine Learning Specialists.
Такі міждисциплінарні зустрічі, що поєднують біотехнологію з інформаційними технологіями та бізнесом, є критично важливими для підготовки висококваліфікованих фахівців, готових до викликів майбутнього. Освоєння новітніх технологій, зокрема автономних AI-агентів, відкриває безмежні можливості для інноваційних досліджень, розроблення передових продуктів та успішної кар'єри у сучасному світі.