Н У Х Т

Відкрите заняття та методичний семінар на кафедрі ділової іноземної мови та міжнародної комунікації

03 квітня 2023

Відкрите заняття та методичний семінар на кафедрі ділової іноземної мови та міжнародної комунікації

На кафедрі ділової іноземної мови та міжнародної комунікації відбулися відкрите заняття та методичний семінар доцента Андрія Уліщенка.

Метою відкритого заняття «Computers in Business. The Internet» для здобувачів освіти першого курсу групи МА-1 було розширення словникового запасу студентів новими лексичними одиницями відповідно до теми, розвиток комунікативних навичок у процесі монологічного та діалогічного мовлення.

Технології, що використовувалися на занятті – студентоцентрована, компетентнісно-орієнтована, комунікативна, інтерактивна; методи – діалогічний, пояснювально-ілюстративний.

Здобувачі освіти підготували цікаві та змістовні презентації, поділилися своїми міркуваннями і про сучасні можливості використання новітніх комп’ютерних технологій у бізнесі, і про ймовірні перспективні шляхи розвитку. Зацікавленість, активна участь у комунікації показали особистісну значущість запропонованої теми для кожного учасника спілкування, під час якого було зосереджено увагу на різних аспектах: комп’ютерні технології допомагають підприємствам стати більш продуктивними, заощадити гроші, покращити взаємодію з клієнтами, впорядкувати комунікації, покращити процес прийняття управлінських рішень тощо.

Реалізований на занятті комунікативний підхід був орієнтований на вивчення мови передусім через спілкування, тобто використання мови у реальній комунікативній ситуації, у якій важливу роль відігравали також певні елементи імпровізації.

Викладач приділяв увагу розвитку як монологічного, так і діалогічного мовлення, оскільки студенти були мотивовані до формулювання запитань до одногрупників і, відповідно, до діалогу, під час якого відбувався активний обмін думками.

Важливою складовою заняття, що сприяла підвищенню мотивації студентів до глибшого занурення в тему, було ознайомлення студентів із сучасними технологіями віртуальної реальності. Запропоновані викладачем відеофрагменти дали можливість побачити, що такі технології вже сьогодні використовуються не тільки у сфері розваг, але й у бізнесі, у комунікації, у вивченні іноземних мов.

Застосоване формативне оцінювання відбувалося на різних етапах заняття і спрямоване було на покращення навчальних досягнень студентів.

Підсумком заняття стала рефлексія щодо нових знань і вмінь, отриманих студентами.

На методичному семінарі Андрій Уліщенко поінформував колег про можливості і перспективи використання технологій віртуальної реальності у навчанні іноземній мові.

Традиційне середовище, у якому відбувалося навчання іноземній мові, раніше обмежувалося класною кімнатою або аудиторією, аудіальними та текстовими матеріалами і не відкривало достатнього простору для інтуїтивного опанування іноземної мови. З погляду сучасності цього вже недостатньо для повноцінної, високоефективної роботи.

Останнім часом, як свідчить чимало досліджень, суттєво зростає зацікавлення науковців різними аспектами, що стосуються використання у навчальних заняттях віртуальної реальності з ефектом занурення (ImmersiveVirtualReality–IVR). Такі новітні технологічні досягнення роблять освітній простір практично безмежним, різноманітним, дають основу для створення якісно нових педагогічних ситуацій.

Іншим визначальним фактором навчання з використанням IVR порівняно з традиційними мультимедійними засобами – відео, PowerPoint – є високий рівень інтерактивної взаємодії, оскільки технічною особливістю навчального середовища IVR є миттєвий зворотний зв'язок між реальними рухами і відповідним візуальним ефектом, а також значно більші можливості контролювати процес навчання, скеровуючи його у бажаному напрямі.

У віртуальній реальності ми беремо безпосередню участь у найрізноманітніших життєвих ситуаціях і таким чином вивчаємо іноземну мову шляхом занурення. Це один із найшвидших і найбільш ефективних способів навчання іноземній мові, який після появи VR став набагато доступнішим для багатьох людей в усьому світі. Не виходячи з дому або з навчальної аудиторії, можна вивчати мову, спілкуючись з людьми у різних локаціях. Такий спосіб взаємодії значно прискорює засвоєння мовного матеріалу, а самі заняття стають набагато цікавішими.

Мультимедійні презентації вже досить давно стали невід’ємною складовою навчання в сучасному світі. Прихильники використання мультимедіа з навчальною метою стверджують, що люди значно краще засвоюють навчальний матеріал, коли поєднуються і вербальні, і візуальні засоби. Але віртуальна реальність (VR) є прикладом тієї системи, що відкриває цілком інноваційні навчальні можливості мультимедіа – уже на якісно іншому рівні. Окуляри віртуальної реальності, порівняно з дисплеєм комп'ютера, залучають більше каналів сенсорного сприймання (візуальне, тактильне) і дають відчуття присутності в реальних комунікативних ситуаціях.

Під час роботи у віртуальному середовищі внутрішня мотивація позитивно впливає на навчання, спонукаючи людину, яка, здобуває освіту, бути наполегливою, виявляти допитливість. Задоволення, отримане в процесі такої діяльності з використанням гнучких, творчих стратегій, сприяє активізації пізнавальних процесів, мотивує і веде до прогнозованої ситуації успіху.

VR платформи являють собою новий етап розвитку цифрових екосистем, вони відкривають шлях до організації віртуальних лекцій,віртуальних практикумів з іноземної мови, до спілкування у VR середовищі.

Творчо використовувати у процесі викладання і вивчення іноземних мов доцільно, наприклад, такі VR платформи, як EngageVR, Vspatial, High Fidelity, Bigscreen, Virtual Speech, Mindshow, AltspaceVR, Ovation, ImmerseMe, Venues, Spatial, Vtime, ClassVR, Beyond VR (для окулярів віртуальної реальності «Google Cardboard»). Вони надають інструменти для проведення у віртуальному просторі зборів, зустрічей, конференцій тощо.

Добираючи імерсійні засоби навчання іноземної мови, не слід обмежуватися тільки платформами віртуальної реальності. Освітній VR- контент можна знайти в різноманітних джерелах, наприклад, на YouTube є чимало англомовних пізнавальних ресурсів у форматі 360°, зокрема відеофрагментів, виконаних за технологією віртуальної реальності.

Система освіти невпинно розвивається, трансформується, і навчальні заклади мають інтегруватися у цифрову епоху, використовуючи новітні технології, що дають можливість модернізувати педагогічне середовище.

Технології віртуальної реальності відкривають широкі перспективи використання новітніх досягнень комп’ютерних технологій, надають учням, студентам, викладачам зручні інструменти для навчання і викладання іноземних мов, для формування практичних комунікаційних навичок. Комунікативний досвід, здобутий у віртуальному світі, значно ефективніше (порівняно з досвідом, здобутим у процесі навчання за традиційними технологіями) актуалізується в контексті реального спілкування з носіями іноземної мови.

Опублікований: 03-04-2023
Читайте також:
Декада циклової комісії механічних дисциплін у Кам’янець-Подільському коледжі харчової промисловості НУХТ

20 лютого в Кам’янець-Подільському коледжі харчової промисловості НУХТ розпочалася декада циклової комісії механічних дисциплін. План декади передбачає заходи навчального, виховного, культурно-просвітницького і спортивно-оздоровчого напряму. Студенти з нетерпінням очікують на дні проведення циклової комісії механічних дисциплін, тому, що це завжди...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Декада циклової комісії механічних дисциплін у Кам’янець-Подільському коледжі харчової промисловості НУХТ 20 лютого 2017

Про використання хмарних технологій в освіті дізнавалися викладачі кафедри фізики

Цікавий методичний семінар «ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ» відбувся 26 жовтня на кафедрі фізики. Спікером заходу став запрошений завідувач кафедри відкритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій Центрального інституту післядипломної освіти Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат педа...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Про використання хмарних технологій в освіті дізнавалися викладачі кафедри фізики 28 жовтня 2020

Незабутнє навчання в Греції за програмою Erasmus+

Здобувачка третього курсу освітньо-професійної програми «Економіка підприємства» (спеціальність 051 «Економіка») Марія Демчихіна повернулася з навчання у Греції за програмою Erasmus+, яке поєднало академічний розвиток, культурний обмін і нові знайомства. Програма дала здобувачці можливість зануритися в міжнародне середовище, удосконалити знання за...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Незабутнє навчання в Греції за програмою Erasmus+ 05 лютого 2025

Магістри продовжують вивчати світові технології кондитерських виробів – торт «Захер»

Здобувачі вищої освіти освітнього ступеня «Магістр» освітньої програми «Технології хліба, кондитерських, макаронних виробів та харчоконцентратів» на дисципліні «Світові технології борошняних і кондитерських виробів» продовжують вивчати технології кондитерських виробів інших країн. На черзі торт «Sacher» («Захер»). Торт «Sacher» є одним із солодких...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Магістри продовжують вивчати світові технології кондитерських виробів – торт «Захер» 14 травня 2020