Н У Х Т

Тримаємося, рухаємося вперед: відбулося планове засідання вченої ради університету

24 листопада 2022

Тримаємося, рухаємося вперед: відбулося планове засідання вченої ради університету

24 листопада в дистанційному режимі відбулося планове засідання вченої ради університету.

Ректор Олександр Шевченко розпочав його з нагадування, що сьогодні рівно дев’ять місяців, як почалася повномасштабна загарбницька війна. Він зазначив, що увесь цей час наш колектив віддано працював і зробив великий обсяг роботи – успішно завершив навчальний рік, провів вступну кампанію, займався науковими дослідженнями, підвищував професійні компетенції, проходив акредитації освітньо-професійних програм, по яких уже є позитивні відгуки експертів, і наразі ми очікуємо рішення НАЗЯВО. Робота триває, ми рухаємось уперед, і ректор висловив подяку усім викладачам і співробітникам за невтомну працю. Університет працює стабільно, у тому числі і фінансово, і керівництво знайшло можливість преміювати у цьому місяці всіх працівників.

Далі члени ради привітали колег, що відсвяткували дні народження між засіданнями, й перейшли до розгляду питань порядку денного.

Аналіз результатів вибору здобувачами вищої освіти дисциплін вільного вибору зробила начальниця навчального відділу Тетяна Янюк. Вона зазначила, що вибір дисциплін здійснювався відповідно до наказів ректора з використанням автоматизованої інформаційної системи університету «ПС-Деканат». Здобувачі мали можливість обирати дисципліни з різних каталогів і переліків: загальноуніверситетського каталогу вибіркових дисциплін, який включає 28 дисциплін для освітнього ступеня «Бакалавр», 10 дисциплін для освітнього ступеня «Магістр» і 8 дисциплін для освітньо-наукового ступеня «Доктор філософії»; загальноінститутських/факультетських і каталогів галузі знань або спеціальності, а також із переліків і блоків вибіркових дисциплін освітньої програми.

Загальна кількість дисциплін, запропонована для здійснення вибору здобувачами вищої освіти у весняному семестрі 2021-2022 н.р., становила 557, в осінньому семестрі 2022-2023 н. р. – 603, з яких здобувачами денної форми навчання обрано 238 і 250 дисциплін відповідно (без урахування блоків дисциплін).

Співробітниками навчального відділу сформовані переліки дисциплін і наданий доступ здобувачам освіти до загальноуніверситетського каталогу, каталогів інститутів, факультетів, галузі знань, спеціальності та переліків і блоків вибіркових дисциплін відповідних освітніх програм, здійснено аналіз результатів усіх етапів вибору, створені збірні групи здобувачів і міжфакультетські/інститутські та загальноуніверситетські лекційні потоки та складений розклад навчальних занять за обраними дисциплінами.

Доповідачка подякувала усім причетним до формування каталогів за великий обсяг виконаної роботи. В обговоренні доповіді взяли участь директорка Навчально-наукового інституту харчових технологій Оксана Кочубей-Литвиненко, деканка факультету біотехнології та екологічного контролю Наталія Грегірчак, завідувач кафедри екологічної безпеки і охорони праці Ігор Якименко, директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету Олена Подобій.

Наступною виступала проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи Лариса Арсеньєва, яка навела результати моніторингу розподілу педагогічного навантаження на 2022-2023 н.р. на кафедрах університету.

Доповідачка проінформувала, що педагогічне навантаження кафедр університету на 2022-2023 навчальний рік формувалося на підставі законодавства, нормативних документів університету з урахуванням особливостей  вступної кампанії в 2022 році та проведення у вересні-жовтні вільного вибору освітніх компонентів здобувачами вищої освіти набору 2022 року усіх структурних підрозділів університету.

Порівняно з обсягом 2021-2022 н.р. загальний обсяг навчального навантаження по університету зменшився на 51362 години. Зменшення штату науково-педагогічних працівників склало 79 ставок.

Сумісники у 2022-2023 н.р. займають 57,75 ставок, що менше, порівняно з 2021-2022 н.р., на 33 ставки, а порівняно з 2020-2021 н.р. – на 77,5 ставок. Кількість зовнішніх сумісників зменшилася за два останніх навчальних роки на 7,25 і 16 ставок, а внутрішніх – на 26 і  61,5 ставки відповідно.

У 2022-2023 н. р. повністю відсутнє сумісництво на кафедрах гуманітарних дисциплін, ділової іноземної мови та міжнародної комунікації, технології оздоровчих продуктів, фізики, вищої математики ім. проф. В.І. Можара, технології продуктів бродіння та виноробства. Зовнішні сумісники працюють на 16 кафедрах університету, внутрішнє сумісництво оформлене по 30 кафедрах університету.

Також проректорка навела виявлені на окремих кафедрах порушення норм закріплення дипломників за одним керівником, перевищення верхньої межі планування лекційних годин на одного викладача, нерівномірний розподіл навантаження по семестрах та у деяких викладачів, нерівномірний розподіл годин з керівництва практикою. При цьому вона зауважила, що порівняно з минулим навчальним роком поліпшилася ситуація з розподілом годин на керівництво практикою на кафедрах туристичного та готельного бізнесу і мехатроніки та пакувальної техніки.

Виступ доповнили ректор Олександр Шевченко і перший проректор Володимир Яровий. Обговоривши доповідь, вчена рада прийняла низку рішень із завданнями завідувачам кафедр та рекомендаціями гарантам освітніх програм.

Про результати моніторингу кадрового забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти за освітніми програмами за даними ЄДЕБО йшлося у доповіді першого проректора Володимира Ярового і директорки Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету Олени Подобій. Було наголошено, що забезпечення відповідності науково-педагогічних працівників освітнім компонентам, які вони викладають, а також наявність у них досягнень у професійній діяльності відповідно пп. 37 і 38 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності (не менше 4 пунктів досягнень у професійній діяльності за останні п’ять років), є актуальним стратегічним завданням. Доповідачі нагадали, що у поточному навчальному році заплановано провести акредитацію 17 освітніх програм підготовки бакалавра, 18 освітніх програм підготовки магістра та 4 освітньо-наукових програм підготовки доктора філософії, а питання відповідності кадрового складу є одним із визначальних при ухваленні рішення про акредитацію. Тому керівники структурних підрозділів мають систематично перевіряти достовірність внесених даних стосовно відповідності науково-педагогічних працівників дисциплінам, які вони викладають на освітніх програмах, та у разі необхідності оперативно оновлювати їх досягнення у професійній діяльності у Єдиній державній електронній базі з питань освіти.

Про взаємодію з органами студентського самоврядування, Радою молодих вчених з питань моніторингу та забезпечення якості вищої освіти розповіли проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи Лариса Арсеньєва і проректор з наукової роботи Сергій Токарчук.

З метою всебічного інформування здобувачів про аспекти освітньої і наукової діяльності колективу університету було запропоновано провести семінар для членів ради студентського самоврядування університету, Ради молодих вчених і Студентського наукового товариства щодо наукових шкіл університету, напрямів наукової роботи кафедр і Проблемної науково-дослідної лабораторії, можливостей для здобувачів освіти займатися науковою роботою  під час навчання та значення взаємодії органів самоврядування здобувачів для підвищення ефективності наукової та навчальної діяльності. Також висловлювалися пропозиції щодо проведення тренінгів для оновленого складу ради студентського самоврядування університету з питань академічної доброчесності здобувачів освіти, в т.ч. з академічного письма, цінностей і можливостей академічної свободи здобувачів освіти з навчальної та наукової роботи, критеріїв оцінювання якості надання освітніх послуг в університеті, а також із підвищення ефективності участі здобувачів освіти на усіх рівнях функціонування системи забезпечення якості вищої освіти в університеті.

 Доповідачів доповнили ректор, перший проректор, заступник директора Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С. Гулого, голова комісії з академічної етики Михайло Масліков, директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету.

Наприкінці розглянули поточні питання.

Перший проректор Володимир Яровий проінформував про необхідність скликання Конференції трудового колективу, зважаючи на те, що наприкінці календарного року ректор має звітувати у Міністерстві освіти і науки про роботу університету та виконання умов свого контракту, а перед цим його звіт має схвалити вищий колегіальний орган самоврядування колективу. Крім того, обрання претендентів до складу вченої ради з числа штатних працівників здійснює також Конференція трудового колективу, а така необхідність назріла у зв’язку з кадровими змінами та виборами нового складу органів студентського самоврядування інститутів, факультетів і університету, що заплановані на 8 грудня цього року.

Заслухавши інформацію, вчена рада ухвалила провести Конференцію трудового колективу 22 грудня 2022 року у дистанційному режимі, сформувати організаційний комітет з проведення Конференції у складі 15 осіб: проректорів, директорів навчально-наукових інститутів, деканів факультетів, голови Первинної профспілкової організації співробітників, голови студради університету, начальника відділу кадрів, вченого секретаря.

Також затвердили оновлену редакцію Положення про порядок переведення здобувачів, які навчаються за кошти фізичних та юридичних осіб, на вакантні місця державного замовлення та два нових документи – Положення про організацію атестації здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у Національному університеті харчових технологій та Положення про реалізацію проєктів напряму Жана Моне програми Європейського Союзу Еразмус+.

Наступними вчена рада затвердила склад трьох разових спеціалізованих рад із розгляду дисертаційних досліджень Андрія Вороненка, Віктора Удимовича і Євгена Харченка на здобуття наукового ступеня «Доктор філософії» за спеціальністю 162 «Біотехнологія» та затвердила тему дисертаційного дослідження докторантки Наталії Кудренко на здобуття наукового ступеня «Доктор наук» за спеціальністю 051 «Економіка».

Далі підтримали клопотання про відрядження завідувачки кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів Тамари Носенко до Австрії відповідно до робочого плану виконання спільного австрійсько-українського наукового проєкту.

Проректор з наукової роботи Сергій Токарчук проінформував про оголошення в університеті конкурсних відборів проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок і запросив долучатися до роботи ІІ міжнародної міжгалузевої науково-практичної конференції «Здорове харчування від дитинства до довголіття: стан та перспективи», яка працюватиме в університеті у дистанційному режимі завтра, 25 листопада.

Наостанок про поточну ситуацію життєдіяльності університету розповіли проректор з навчально-виробничої діяльності та розвитку Олександр Бессараб і проректор з соціально-побутових питань Микола Копера. Вони повідомили, що наразі у студмістечку відсутні світло, тепло і водопостачання, частково знеструмлені і навчальні корпуси університету, теплопостачання в корпусах знаходиться на можливому нині максимумі, водопостачання, на жаль, відсутнє.

Керівництво університету робить усе можливе, щоб врегулювати ситуацію й постійно тримає її на контролі. Під час доповіді, надійшла інформація, що у гуртожитках на проспекті Науки з’явилася холодна вода. До кінця дня очікується і поліпшення з водопостачанням у навчальних корпусах. Проректори нагадали, що ситуація вкрай важка в усій країні й у чергове закликали ставитися до неї з розумінням і економно користуватися ресурсами.

Закриваючи засідання, ректор Олександр Шевченко подякував членам ради за плідну роботу, попросив триматися й не втрачати віри і мужності та побажав усьому нашому колективові мирного неба і швидшої перемоги.

Опублікований: 24-11-2022
Читайте також:
Профком НУХТ вітає з 8 Березня

ДОРОГІ ЖІНКИ! Щиросердно вітаємо вас зі святом 8 Березня, святом весни, чарівності, краси і жіночності! У це чудове весняне свято бажаємо вам тільки позитивних емоцій, справжнього жіночого щастя і міцного здоров’я, поваги і розуміння від колег, захоплення від оточуючих, любові й теплоти від рідних сердець, задоволення і насолоди від життя, приємн...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Профком НУХТ вітає з 8 Березня 06 березня 2019

Про якість та безпечність харчових продуктів

Ще одна подія відбулася на кафедрі біотехнології і мікробіології – доцент кафедри Ольга Слободян прочитала відкриту лекцію «Забезпечення якості та безпечності харчових продуктів» з дисципліни «Біобезпека та якість продуктів харчування» для здобувачів-магістрів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». Лектор із використанням мультимедійно...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Про якість та безпечність харчових продуктів 04 листопада 2019

Виставка постерів: Interesting Facts About Microbiology & Biotechnology

Наприкінці вересня в рамках вивчення дисципліни «Вступ до фаху» (лекторка – доцентка Наталія Грегірчак) здобувачами першого курсу спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія» була організована виставка постерів, присвячена Міжнародному дню мікроорганізмів. Знайомство з майбутнім фахом розпочинається з витоків, тобто історії виникнення та розв...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Виставка постерів: Interesting Facts About Microbiology & Biotechnology 10 жовтня 2023

Особливості майбутньої фахової діяльності від професіонала своєї справи

До четвертокурсників кафедри біотехнології та мікробіології завітав начальник відділу промислової мікробіології ТОВ «Укрбіо» Артем Слободянюк. Цей креативний професіонал у рамках лекції «Альтернативні методи мікробіологічного контролю» зумів відповісти на безліч питань, що хвилюють студентів: «З чим саме я працюватиму?», «А як все буде і чи вірно я...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Особливості майбутньої фахової діяльності від професіонала своєї справи 07 листопада 2019