Добігає кінця перший семестр навчального року. Це завжди «гаряча пора» не тільки для здобувачів освіти, але й для викладачів. Потрібно відпрацювати всі лабораторні, зробити самостійні роботи, написати всі звіти, і врешті-решт підготуватися до екзаменів і заліків. Ось чому наприкінці семестру кожне лекційне заняття набуває ще більшої важливості.
На початку місяця на кафедрі харчової хімії відбулися дві відкриті лекції – 1 грудня для здобувачів освіти групи ХТ-4-4 з дисципліни «Токсикологічна хімія», яку прочитав доцент Олександр Макаренко, та 2 грудня для здобувачів освіти групи ХЧ-2-1-3 з дисципліни «Основи біохімії» професора Анатолія Салюка.
Тема лекції Олександра Макаренка – «Токсикологія етилового спирту». Лектор розпочав свою доповідь із історії виникнення назв, питання культури споживання алкогольних напоїв. Далі викладач навів статистичні дані щодо вживання алкоголю в світі, розглянув методи виробництва етанолу з різної сировини, ступені та стандарти його очищення, технічні умови виробництва спирту. Олександр Макаренко постійно підтримував конструктивний діалог зі слухачами, нагадав деякі дані з інших хімічних дисциплін. Наприкінці заняття лектор ілюстративно продемонстрував небезпеку і наслідки надмірного вживання спиртовмісних продуктів, що надзвичайно вразило слухачів і викликало ряд запитань.
Лекційне заняття «Загальні закономірності обміну речовин в живих організмах», яке прочитав професор Анатолій Салюк, розпочалося з розгляду визначень понять про обмін речовин, метаболічні явища. Лектор зауважив на процесах перебігу ферментативних реакцій утворення біополімерів, особливостях енергетичного обміну біологічних систем. Були розглянуті основні закони термодинаміки, що регулюють процеси біоенергетики, взаємозв’язки між катаболічними і анаболічними шляхами, стадії катаболізму біологічних молекул, ендергонічні та екзергонічні процеси. Незважаючи на доволі складний матеріал, темп викладання дозволяв здобувачам ретельно вести конспект.
Обидва лектори продемонстрували надзвичайну педагогічну майстерність. Заняття були вкрай насиченими, добре структуровані та інформативні. Колеги високо відзначили проведені лекції і побажали викладачам подальших професійних звершень.