У межах вивчення дисципліни «Оцінка екологічних ризиків» здобувачі-екологи виконали практичне заняття, присвячене темі «Застосування методів експертних оцінок для оцінювання екологічних ризиків». Форматом роботи став метод «мозковий штурм», що дозволив кожному висловити власну думку та долучитися до пошуку рішень.
Ключовим проблемним питанням стало: «Як зробити університетське середовище екологічним?» Учасники об’єдналися в команди, де спільними зусиллями напрацьовували пропозиції щодо зменшення екологічного навантаження та створення більш дружнього до природи освітнього простору.
У ході «мозкового штурму» студенти запропонували низку креативних ідей, серед яких:
- сортування та зменшення відходів: облаштування сортувальних смітників, компостування органічних відходів, заохочення відмови від одноразового пластику, система мотивації за прибирання сміття.
- енергоефективність і ресурси: встановлення сонячних батарей, сенсорів руху для освітлення, використання фільтрів для води, перехід від паперових роздаткових матеріалів до електронних.
- озеленення та простір: висаджування дерев і кущів, створення міні-саду з овочами та зеленню, облаштування фонтанів, розвиток велоінфраструктури.
- еко-свідомість та ініціативи: введення екологічного рейтингу студентів, проведення екологічних заходів, створення університетського магазинчика, де речі можна отримати в обмін на вторсировину.
Такі заняття не лише формують екологічне мислення майбутніх фахівців, а й сприяють командній роботі, розвитку критичного мислення та навичок генерування інноваційних рішень. Здобувачі освіти відзначили, що подібний формат допомагає відчути власну причетність до позитивних змін у рідному університеті.