Н У Х Т

Педагогічна практика майбутніх докторів філософії

04 червня 2024

Педагогічна практика майбутніх докторів філософії

Педагогічна практика є невід'ємною складовою професійної підготовки здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії» за спеціальністю 162 «Біотехнології та біоінженерія». Вона надає аспірантам необхідні знання та навички для успішного викладання і педагогічної діяльності, що є одним із ключових аспектів їхньої кар'єри. У сучасній освітній системі, де постійно еволюціонують підходи до навчання та викладання, важливо, щоб здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня мали можливість здобути практичний досвід. Це допомагає їм не лише зрозуміти теоретичні аспекти педагогіки, але й успішно застосовувати їх на практиці.

Здобувач ступеня PhD Олександр Жолобко отримав чудову нагоду провести два лабораторні заняття для магістрантів освітньо-професійної програми «Промислова та фармацевтична біотехнологія» під керівництвом своєї наукової керівниці, доцентки кафедри біотехнології і мікробіології Оксани Скроцької.

Першим етапом практики стало заняття, присвячене методикам виділення ДНК з клітин рослин (листя глухої кропиви, верби, конюшини). Під час заняття здобувачами було опановано безфенольний метод одержання рослинної ДНК. Основним нюансом цього процесу була інактивація ДНКази, яка негативно впливає на ДНК під час виділення. Незважаючи на всі труднощі, магістанти успішно впоралися із завданням, набувши важливі практичні навички.

Наступне заняття було присвячене електрофоретичному аналізу нуклеїнових кислот. На початку лабораторного заняття Олександр надав основні теоретичні відомості та розповів про всі нюанси проведення електрофорезу. Після пояснення теоретичного матеріалу здобувачі проводили електрофорез із використанням препаратів про- та еукаріотичних ДНК, що дозволило закріпити отримані знання на практиці.

У ході занять у здобувачів виникали безліч запитань, на які аспірант надавав ґрунтовні відповіді.

Ця педагогічна практика справила неймовірні враження на Олександра Жолобка. Вона стала не лише можливістю поділитися своїми знаннями, але й навчатися разом зі здобувачами. Такий досвід сприяв розвитку для обох сторін навчального процесу: Олександр удосконалював свої методи викладання, а магістранти отримали важливі знання. Цей шанс став важливим етапом у професійному зростанні, який надихнув на подальше вдосконалення педагогічних навичок і підходів.

Аспірант поділився, що спочатку було трохи незвично та хвилююче опинитися по іншу сторону навчального процесу, проте з кожною хвилиною проведення лабораторного заняття відчуття хвилювання поступово вщухало, а замість нього з’являлася впевненість і задоволення від спілкування зі здобувачами та передачі їм знань. Для Олександра цей досвід став великим випробуванням, але він також відкрив йому нові можливості для особистого зростання і розвитку педагогічних навичок. Важливим елементом цього процесу була можливість працювати зі сучасним обладнанням і матеріалами, що сприяло підвищенню якості та ефективності навчального процесу.

Опублікований: 04-06-2024
Читайте також:
Четвертокурсники-хімтехнологи прокачують навички роботи в хімічній лабораторії

Для вирішення багатьох технологічних завдань у галузі хімічної технології необхідні практичні навички роботи в хімічній лабораторії стосовно техніки безпеки, техніки лабораторних робіт, таймменеджменту, роботи в команді, взаємодії з ментором. Це дає змогу не лише закріпити й поглибити теоретичні знання, а й прокачати власні soft skills. Тому четве...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Четвертокурсники-хімтехнологи прокачують навички роботи в хімічній лабораторії 16 вересня 2022

Стартувала щорічна Міжнародна Онлайн-Школа Жана Моне

19 березня розпочала роботу щорічна Міжнародна Онлайн-Школа Жана Моне «Ефективний екоменеджмент для європейського майбутнього України». Школа відбувається в рамках проєктів Програми ЄС Еразмус+ «Стратегія відновлюваної енергетики ЄС як дороговказ для України» та  «Ефективний менеджмент відходів у ЄС – кращий вибір для України», що реалізуються на к...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Стартувала щорічна Міжнародна Онлайн-Школа Жана Моне 20 березня 2025

Тепер програма Е2 Екологія і англійською: шукаємо вмотивованих першокурсників!

Кафедра екології та екоменеджменту НУХТ розпочинає набір англомовного потоку студентів на перший курс бакалаврату за програмою Е2 Екологія. З першого вересня студенти-екологи будуть мати вибір навчатися за стандартною україномовною програмою, або за програмою з підсиленим вивченням англійської мови, що включатиме більше годин професійної англійськ...

ЧИТАТИ ДАЛІ

Тепер програма Е2 Екологія і англійською: шукаємо вмотивованих першокурсників! 13 червня 2025