Наш університет продовжує послідовно підтримувати політику інклюзії та впроваджувати сучасні підходи до формування доступного освітнього середовища. Представниця університету, асистентка кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції Марія Омельченко взяла участь у Міжнародному форумі «Навчання без бар’єрів: стратегічні напрями підручникотворення для осіб з особливими освітніми потребами». Захід об’єднав політиків, освітян, науковців, міжнародних експертів і представників ключових організацій, що формують сучасні стандарти інклюзивної освіти.
Форум розпочався урочистим відкриттям за участю заступниць міністра освіти і науки України Анастасії Коновалової та Надії Кузьмович, народного депутата Сергія Колевошина та заступниці голови представництва ЮНІСЕФ в Україні Шамізи Абдулли за модерації письменниці, редакторки, проєктної менеджерки ВГ «Кенгуру», представниці ініціатив з розбудови інклюзивного суспільства в Україні Олени Ольховської.
Учасники обговорили стратегічну дорожню карту створення підручників для дітей з ООП і ключові напрями розвитку інклюзивних практик.
У межах мережевої сесії «Від ідей до перспектив: створення навчальної літератури для осіб з особливими освітніми потребами» особливу увагу приділили питанням універсального дизайну, доступності друкованих і цифрових матеріалів, ролі штучного інтелекту у створенні освітнього контенту, а також міжнародним підходам Кембриджського університету та Гете-Інституту.
Наша викладачка долучилася до секції «Методичні особливості створення підручників для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку», де експерти обговорювали адаптацію навчальних матеріалів, специфіку побудови доступного контенту та необхідність міждисциплінарної співпраці у процесі підручникотворення. Сесія стала важливим майданчиком для обміну передовими практиками і поглиблення професійної взаємодії, а за її результатами учасники надали низку рекомендацій щодо удосконалення процедур створення підручників для дітей із особливими освітніми потребами.
Таке залучення відбулося в межах системної співпраці з Центром моніторингу якості та координації освітньої діяльності НУХТ і його керівницею, доценткою Оленою Подобій. Це дозволяє послідовно зміцнювати стандарти інклюзивності в університеті, удосконалювати методичні підходи та впроваджувати рішення, що забезпечують адаптацію освітнього контенту до потреб здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Спільна робота спрямована на інтеграцію сучасних стандартів доступності та розширення практик, які підсилюють можливості здобувачів освіти і сприяють формуванню якісного інклюзивного освітнього середовища.
Участь у Форумі стала логічним продовженням стратегії НУХТ із розвитку інклюзивної політики та можливістю обміну професійним досвідом щодо провідних світових напрацювань у сфері доступної освіти. Наш університет і надалі активно долучатиметься до національних і міжнародних дискусій, спрямованих на забезпечення рівних можливостей і формування сучасних та дієвих освітніх рішень.