Студенти 2 і 3 курсів економічного відділу Свалявського технічного коледжу НУХТ під керівництвом викладачів побували на практичних заняттях на виробництві. Другокурсники знайомилися з діяльністю ФГ «Закарпатшампіньйон», третьокурсники – ПрАТ «Єврокар» – офіційного постачальника автівок «Skoda» в Україні.
Головний технолог «Закарпатшампіньйон» Василь Гейдел розповів і показав, як проходить вирощування грибів, тобто повний цикл від закладання міцелію (спор грибів) до збору врожаю. Студенти відвідали новий цех по маринуванню грибів, а також теплиці, в яких вирощують огірки та перець, а також сад, де вирощують груші. Головний бухгалтер Галина Колісник відповіла на запитання студентів, які стосувалися економічної частини діяльності господарства (методи нарахування амортизації, нарахування заробітної плати виробничому персоналу та адмінперсоналу, основні засоби, собівартість грибів і т.д.).
Із етапами виробничого процесу ПрАТ «Єврокар» студентів знайомив начальник відділу кадрів заводу Ігор Топчій. Він нього майбутні фахівці дізналися, що «Єврокар» реалізує стратегію щоденного збільшення об’ємів виробництва та розширення модельного ряду продукції. Спочатку виготовлення вітчизняних авто відбувалось у великовузловому цеху. У 2006 році офіційно відкрита друга частина виробничого проекту – дрібновузловий відділ, а в 2009 і третя – зварювальне та фарбувальне приміщення.
Фахівець розповів, що «Єврокар» реалізовує виготовлену продукцію лише в Україні. Це, зокрема, 6 марок за зразком «Škoda» будь-якої із 18 комплектацій, а також «Audi» та «Volkswagen». Такі автомобілі найнадійніші за трьома критеріями: безпекою, технологіями виготовлення та швидкістю.
Студентів зацікавив побачений на власні очі процес виготовлення автівок. Частково укомплектовані машини рухаються одна за одною на лінії конвеєра. Звідти у кільцевому режимі легковики потрапляють спочатку на спеціальний стенд, а потім – на арку. Увесь процес поділений на такти, на яких працює певна кількість людей. Кожний із автомобілів має свою картку, тож контроль здійснюється на всіх етапах не лише виготовлення, а й перевірки та тестування продукції. Ігор Михайлович зауважив, що марка обов’язково знімається з виробництва, якщо навіть один із параметрів не відповідає нормі.
Дотримуючись європейських технологій, компанія «Єврокар» може випускати 200 тисяч авто на рік, однак український ринок легковиків не потребує такої кількості продукції, і тому наразі підприємство переживає не кращі роки, що свідчить про скорочення штату працівників. Студенти дізналися, що підприємство багато своїх коштів вклало в розвиток села Соломоново до якого надходить більша частина податків. На момент приїзду студентів у цеху якраз йшло збирання автомобілів «Škoda Rapid», на замовлення Національної поліції України.
Студентам, було цікаво, про що свідчить велика кількість запитань, які вони мали змогу задати і висвітлити у звітах.