Підготовка фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у галузі знань G «Інженерія, виробництво та будівництво» за спеціальністю G4 «Енерговиробництво», спеціалізація G4.04 «Холодильні та кліматичні технології» та освітньо-професійною програмою «Теплонасосні установки та кондиціювання повітря»
Мета освітньо-професійної програми – підготовка фахівців, здатних до комплексного розв’язання складних задач і проблем розроблення нових та вдосконалення, модернізації і експлуатації існуючих теплонасосних установок та систем кондиціювання повітря, що передбачає проведення досліджень, оновлення та інтеграції знань в умовах недостатньої інформації та суперечливих вимог, притримуючись цілей сталого розвитку.
Освітня програма орієнтована на підготовку фахівців, які мають володіти: сучасними методами та засобами для аналізу, синтезу, проектування, налагодження, модернізації та експлуатації теплових насосів і систем на їх основі та установок з кліматизації (кондиціювання) повітря промислових та побутових споживачів
Основний фокус освітньо-професійної програми – підготовка освітньо-професійних кадрів які володіють сучасними методами аналізу, синтезу, проектування, налагодження, модернізації та експлуатації теплових насосів і систем на їх основі та установок з кліматизації (кондиціювання) повітря промислових та побутових споживачів.
Особливості програми – освітня програма бакалавра передбачає теоретичну та практичну підготовку для проведення проектно-технологічних, виробничо-технологічних робіт з використанням сучасних комп’ютерних технологій і спеціалізованого програмного забезпечення, з розробленням та впровадженням технічних і технологічних інновацій.
Позиціонуючи себе потужним виробником харчових продуктів з високою доданою вартістю, наша країна тим самим надає найвищого пріоритету розвитку холодильної та кліматичної техніки, адже холодильна галузь на будь-якій ділянці харчового ланцюга від лану до столу забезпечує зберігання та холодильне оброблення продукту від первісного охолодження харчової сировини аж до зберігання готових виробів на охолоджуваних вітринах супермаркетів; кліматична техніка також має широке застосування від побутових кондиціонерів до систем підтримання мікроклімату цивільних об'єктів та промислових підприємств. Поєднання централізованих систем холодопостачання та систем підтримки мікроклімату сумісно з тепловими насосами дозволяє досягти значного економічного ефекту.
Закінчивши навчання за пропонованою освітньо-професійною програмою, випускники отримують основні компетенції:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у галузі енергетичного машинобудування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорії тепломасообміну, технічної термодинаміки, гідрогазодинаміки, трансформації (перетворення) енергії, технічної механіки та методів відповідних наук і характеризується комплексністісю та невизнченістю умов;
- здатність реалізовувати свої права та обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенсва права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
- здатність засвоювати знання в практичних ситуаціях;
- знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
- здатність використовувати іноземну мову у професійній діяльності;
- навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність працювати в команді;
- навички міжособистісної взаємодії;
- здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня;
- цінування та повага різноманітності та мультикультурності;
- навички здійснення безпечної діяльності;
- здатність забезпечувати якість виконуваних робіт;
- прагнення до збереження навколишнього середовища;
- здатність діяти соціально відповідально та свідомо;
- здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів;
- здатність продемонструвати систематичне розуміння ключових аспектів та концепції розвитку галузі енергетичного машинобудування;
- здатність застосовувати свої знання і розуміння для визначення, формулювання і вирішення інженерних завдань з використанням методів електричної інженерії;
- здатність аналізувати інформацію з літературних джерел, здійснювати патентний пошук, а також використовувати бази даних та інші джерела інформації для здійснення професійної діяльності;
- здатність застосовувати стандартні методи розрахунку при проектуванні деталей і вузлів енергетичного і технологічного обладнання;
- здатність розробляти енергозберігаючі технології та енергоощадні заходи під час проектування та експлуатації енергетичного і теплотехнологічного обладнання;
- здатність вибирати основні й допоміжні матеріали та способи реалізації основних теплотехнологічних процесів при створенні нового обладнання в галузі енергомашинобудування і застосувати прогресивні методи експлуатації теплотехнологічного обладнання для об'єктів енергетики, промисловості і транспорту, комунально-побутового та аграрного секторів економіки;
- здатність брати участь у роботах з розробки і впровадження теплотехнологічних процесів у ході підготовки виробництва нової продукції, перевіряти якість монтажу й налагодження при випробуваннях і здачі в експлуатацію нових енергетичних об'єктів та систем;
- здатність визначати режими експлуатації енергетичного та теплотехнологічного обладнання та застосовувати способи раціонального використання сировинних, енергетичних та інших видів ресурсів;
- здатність виконувати роботи зі стандартизації, уніфікації та технічної підготовки до сертифікації технічних засобів, систем, процесів, устаткування й матеріалів, організовувати метрологічне забезпечення теплотехнологічних процесів з використанням типових методів контролю якості продукції у галузі енергетичного машинобудування;
- здатність забезпечувати моделювання об'єктів і процесів з використанням стандартних і спеціальних пакетів програм та засобів автоматизації інженерних розрахунків, проводити експерименти за методиками з обробкою й аналізом результатів;
- здатність використовувати стандартні методики планування експериментальних досліджень, здійснювати обробку та узагальнення результатів експерименту;
- здатність брати участь у роботі над іноваційними проектами, використовуючи методи дослідницької діяльності;
- здатність застосовувати і інтегрувати знання і розуміння інших інженерних дисциплін до розв’язання інженерних задач із кліматизації у галузі енергетичного машинобудування;
- здатність застосовувати системний підхід, знання сучасних технологій та методів під час проектування та експлуатації тепло- насосного обладнання та систем кондиціювання на підприємсвах харчової промисловості;
- здатність дотримуватись професійних і етичних стандартів високого рівня у практичній діяльності;
- здатність виконувати 3D-моделювання інженерних систем кліматизації та їх елементів з використанням стандартних систем автоматизованого проектування;
- здатність застосовувати ефективні методи і засоби розроблення енергоефективних технологій при проектуванні, монтажі та експлуатації інженерних систем на підприємствах харчової та переробної галузей;
- здатність приймати інженерні рішення, які забезпечують підтримання нормативних параметрів мікроклімату приміщень із врахуванням: впливу параметрів зовнішнього середовища, стандартів будівельної та харчової галузей.
володіють необхідними технічними знаннями для майбутнього кар'єрного зростання та отримують програмні результати навчання:
- знання і розуміння математики, фізики, тепломасообміну, технічної термодинаміки, гідрогазодинаміки, трансформації (перетворення) енергії, технічної механіки, конструкційних матеріалів, систем автоматизованого проектування енергетичних машин на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми;
- знання і розуміння інженерних наук на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми, в тому числі певна обізнаність в останніх досягненнях;
- розуміння широкого міждисциплінарного контексту спеціальності;
- застосовувати інженерні технології, процеси, системи і обладнання відповідно до спеціальності; обирати і застосовувати придатні типові аналітичні, розрахункові та експериментальні методи; правильно інтерпретувати результати таких досліджень;
- виявляти, формулювати і вирішувати інженерні завдання відповідно до спеціальності; розуміти важливість нетехнічних (суспільство, здоров'я і безпека, навколишнє середовище, економіка і промисловість) обмежень;
- розробляти і проектувати вироби в галузі енергетичного машинобудування, процеси і системи, що задовольняють конкретні вимоги, які можуть включати обізнаність про нетехнічні (суспільство, здоров'я і безпека, навколишнє середовище, економіка і промисловість) аспекти; обрання і застосування адекватної методології проектування;
- проектувати об'єкти енергетичного машинобудування, застосовувати сучасні комерційні та авторські програмні продукти на основі розуміння передових досягнень галузі;
- використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації, здійснювати моделювання з метою детального вивчення і дослідження інженерних питань принаймні в одному з напрямів енергетичного машинобудування;
- застосовувати нормативні документи і правила техніки безпеки при вирішенні професійних завдань;
- планувати і виконувати експериментальні дослідження за допомогою інструментальних засобів (вимірювальних приладів), оцінювати похибки проведення досліджень, робити висновки;
- розуміння застосовуваних методик проектування і досліджень у сфері енергетичного машинобудування, а також їх обмежень;
- застосовувати практичні навички вирішення завдань, що передбачають реалізацію інженерних проектів і проведення досліджень;
- використовувати обладнання, матеріали та інструменти, інженерні технології і процеси, а також розуміння їх обмежень при вирішенні професійних завдань;
- застосовувати норми інженерної практики у сфері енергетичного машинобудування;
- розуміння нетехнічних (суспільство, здоров'я і безпека, навколишнє середовище, економіка і промисловість) наслідків інженерної практики;
- отримувати й інтерпретувати відповідні дані і аналізувати складності у сфері енергетичного машинобудування для донесення суджень, які відображають відповідні соціальні та етичні проблеми;
- управляти професійною діяльністю у роботі над проектами принаймні в одному з напрямів енергетичного машинобудування, беручи на себе відповідальність за прийняття рішень;
- ефективно спілкуватися з питань інформації, ідей, проблем та рішень з інженерним співтовариством і суспільством загалом;
- ефективно працювати в національному та міжнародному контексті, як особистість і як член команди, і ефективно співпрацювати з інженерами та не інженерами;
- розуміння необхідності самостійного навчання протягом життя;
- аналізувати розвиток науки і техніки;
- вміти проводити обстеження та дослідження теплонасосного та кліматичного обладнання харчових підприємств з подальшим вдосконаленням на їх основі проектних інженерних рішень;
- вміти застосовувати знання з проектування та експлуатації теплонасосного та кліматичного обладнання для потреб харчової промисловості;
- вміти використовувати теплонасосне та кліматичне обладнання у харчовій та переробній галузях, як для забезпечення безпосереднього технологічного процесу, так і для зберігання харчових продуктів;
- вміти використовувати системи автоматизованого проектування для 3D-моделювання теплонасосних установок, систем кондиціювання повітря та їх елементів;
- досліджувати сучасний стан систем забезпечення мікроклімату будівель: їхні схеми, конструкції, принципи функціонування, а також заходи з енергоефективності з метою прийняття оптимальних проектних та технічних рішень;
- демонструвати навички вибору технологій, обладнання і матеріалів для енергоефективних систем забезпечення мікроклімату приміщень різного призначення із впровадженням відновлювальних джерел енергії.
Бакалаври за спеціальністю G4 «ЕНЕРГОВИРОБНИЦТВО» можуть продовжити освіту у нашому університеті за магістерською освітньою програмою
- «Холодильні техніка та технології»
В умовах зросту попиту на фахівців цієї освітньо-професійної програми в Україні й світі наші випускники зможуть максимально реалізувати свої знання, можливості та ентузіазм практично в усіх галузях економіки незалежно від того, зорієнтовані вони на виконання управлінських, дослідницьких чи експлуатаційних завдань.