У здобувачів-біотехнологів освітнього ступеня «бакалавр» 3-й курс є «переломним» за такими причинами.
По-перше, саме на третьому курсі вони отримують «постійну прописку» на випусковій кафедрі біотехнології і мікробіології (БТМ), оскільки з цього часу більшість освітніх компонент освітньо-професійної програми є дисциплінами фахового професійного спрямування, які викладаються на кафедрі БТМ. Крім того, третьокурсникам призначаються постійні наставники з науково-педагогічних працівників кафедри, під керівництвом яких вони виконуватимуть курсові і кваліфікаційні дипломні проєкти (роботи).
По-друге, з третього курсу здобувачі мають можливість долучитися до виконання науково-дослідної експериментальної роботи і стати членом наукового гуртка BIOTECH.
По-третє, на третьому курсі здобувачі виконують першу курсову роботу інженерного спрямування, присвячену розробленню технологічної схеми одержання практично цінних продуктів біотехнології різного призначення.
Виконання цієї роботи потребує застосування знань, одержаних під час вивчення на першому і другому курсі хімічних, біологічних та інженерних дисциплін. Якраз під час виконання курсової роботи здобувачі починають розуміти, чому вони вивчали дисципліни у певному порядку, а також стає зрозумілішим закодоване словосполучення «структурно-логічна схема підготовки фахівців».
Зокрема, Анастасія Охмакевич працює над науковими дослідженнями, які почала виконувати восени цього навчального року. Вона займається синтезом за наявності біологічного індуктора комплексу поверхнево-активних речовин Rhodococcus erythropolis IMB Ac-5017, яким притаманні антимікробні, антиадгезивні властивості та здатність до руйнування біоплівок.
Здобувачка зазначає, що їй цікаво виконувати курсову роботу, адже це включає в себе і краще розуміння наукової роботи, і читання наукових статей, авторами яких є викладачі нашого університету, і закріплення базового матеріалу, який має знати майбутній біотехнолог. Під час написання розділів, крім пошукової роботи, вона разом із керівником обирає обладнання, лабораторний посуд і методи контролю, уявляючи себе на виробництві. Студентка дуже задоволена, що працює саме над цією темою, тому що у майбутньому має шанс реалізувати знання на практиці, оскільки такий біосинтез не потребує великих економічних затрат, відносно нескладний і ефективний. Здобувачка впевнена, що її робота може стати кроком до майбутнього наукового прориву, який буде корисним людству.
Її колега Анна Воробей додає, що найцікавіший період студентства – написання наукової роботи. Можливість на практиці власноруч зробити певні досліди зі своїм цільовим метаболітом її неабияк надихає й додає впевненості у тому, що науковиця на правильному шляху. Підкріплення практичною частиною, зробленою на базі кафедри БТМ, курсового проєкту, який є частиною майбутнього диплому, дає розуміння того, що потроху, рік за роком, здобувачка перетворюється на спеціаліста, здатного вирішувати практичні завдання. А після отримання диплому бакалавра, випускники вже мають на своєму рахунку першу серйозну наукову працю, яка підтверджує те, що студенти кафедри БТМ вміють вдало застосувати свої знання і на практиці. Курсовий проєкт, пов’язаний із тематикою наукових досліджень, це і є перший серйозний крок у професійній підготовці.