Розвиток підприємницького мислення у молоді як універсальної навички (soft skill) майбутнього – стратегічне завдання освіти, що готує її бути проактивними лідерами і драйверами інновацій у будь-якій сфері. При цьому очевидним є тренд: молодь дедалі активніше купує чи іде працювати в компанії з чіткою соціальною позицією, eco-friendly політикою і чесними діловими практиками. Вона хоче бути не просто спостерігачем, а агентом змін.
Зважаючи на це, обов’язковою для вивчення здобувачами-бакалаврами освітньо-професійної програми «Менеджмент персоналу» на кафедрі економіки праці та менеджменту є дисципліна «Підприємництво та соціальні проєкти». Дбаючи про навчально-методичне забезпечення, авторський колектив у складі Юлії Гринюк, Олени Безпалько, Аліни Бергер, Олени Драган, Ліани Мазник і Любові Тертичної під редакцією Юлії Гринюк опублікував навчальний посібник «Підприємництво та соціальні проєкти» для здобувачів першого рівня вищої освіти галузі знань D «Бізнес, адміністрування та право» спеціальності D3 «Менеджмент» та інших її спеціальностей, які вивчають однойменну дисципліну чи опановують дотичні тематики в рамках інших дисциплін.
Посібник складається з 10 тем, які умовно поділені на три блоки: перші чотири теми («Введення у підприємництво», «Ринкова кон’юнктура та конкуренція», «Підприємницька ідея як об’єкт захисту права інтелектуальної власності», «Бізнес-моделі сучасних підприємств») – формують базові уявлення про підприємництво і його правові аспекти, захист інтелектуальної власності і монетизацію бізнесу, навчають працювати з Business Model Canvas; п’ята, шоста і сьома теми («Соціальне підприємництво», «Краудтехнології в реалізації підприємницьких та соціальних проєктів», «Проєкти корпоративної соціальної відповідальності») – розкривають відмінності між традиційним, соціальним і відповідальним бізнесом, механіку використання крауд- і цифрових технологій у реалізації підприємницьких і соціальних проєктів; останні три теми («Гід для екодружніх компаній: проєкти «зелених офісів», «Проєкти корпоративного волонтерства та благодійності», «Well-being: проєкти управління благополуччям співробітників») – знайомлять з видами соціальних проєктів і основами проєктного менеджменту в HR-напрямах, що є ключовими для відповідального бізнесу в умовах війни та відбудови. Теми підкріплюється кейсами українських і світових брендів, містять запитання для самоконтролю, тестові завдання, QR-посилання на корисні ресурси.
Усі ілюстративні зображення навчального посібника створені його редакторкою, у тому числі за допомогою сервісу генеративного штучного інтелекту DALL•E (OpenAI).
Посібник забезпечує комплексну підготовку здобувачів освітньо-професійної програми «Менеджмент персоналу» НУХТ до викликів сучасного ринку праці, де підприємницьке мислення, соціальна відповідальність і цифрова грамотність – обов’язкові компетенції HR-менеджера як стратегічного бізнес-партнера компаній.