Н У Х Т

Відбулося жовтневе засідання вченої ради університету

28 october 2021

Відбулося жовтневе засідання вченої ради університету

28 жовтня 2021 року в актовій залі з дотриманням санітарних протиепідемічних заходів відбулося засідання вченої ради університету.

Розпочали за традицією з урочистостей: вручення відзнак і вітання членів ради, що відсвяткували дні народження між засіданнями. Також ректор Олександр Шевченко привітав присутніх з Днем працівників харчової промисловості, що відзначався 17 жовтня.

Ректор вручив:

- Почесні грамоти Міністерства освіти і науки України – директорці Науково-технічної бібліотеки університету Наталії Левченко, заступницям директора Навчально-наукового інституту харчових технологій Анастасії Пухляк і Наталії Пушанко.

- Подяки Міністерства освіти і науки України – завідувачці відділу інформаційних технологій Науково-технічної бібліотеки університету Інні Путиліній і професорці кафедри готельно-ресторанної справи Тетяні Сильчук.

- Грамоти Міністерства освіти і науки України – доцентці кафедри експертизи харчових продуктів Оксані Петруші, заступниці директора Навчально-наукового інституту харчових технологій Олені Супрун-Крестовій, доценту кафедри мехатроніки та пакувальної техніки Сергію Токарчуку, доценту кафедри технологічного обладнання та комп’ютерних технологій проєктування Роману Якобчуку.

Крім того, були вручені дипломи польського закладу вищої освіти магістрам, які успішно завершили навчання за програмою подвійних дипломів, – Олександру Погорілому і Андрію Куцолапському.

Після цього засідання продовжилося відповідно до порядку денного.

Про результати опитування здобувачів вищої освіти доповів директор Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету Ігор Житнецький. Доповідач зазначив, що опитування – це інструмент внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності університету, але, на жаль, відсутнє достатнє усвідомлення всіма учасниками освітнього процесу його важливості. На підтвердження він навів результати опитувань здобувачів наукового ступеня «доктор філософії» і науково-педагогічних працівників університету. Було наголошено на необхідності злагодженої роботи членів робочих груп з опитування, викладачів і здобувачів освіти, а також забезпечення використання результатів опитувань при удосконаленні робочих програм дисциплін і при перегляді освітніх програм усіх рівнів.

Заслухавши й обговоривши доповідь, вчена рада ухвалила низку рішень. Завідувачів кафедр зобов’язали систематично залучати науково-педагогічних працівників до участі в процедурах і заходах внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема до організації і проведення опитування здобувачів у кінці кожного семестру. Гаранти та члени робочих груп освітніх програм отримали доручення під час проведення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм обов’язково враховувати пропозиції здобувачів вищої освіти та інформувати їх про внесені зміни. Робоча група, що працювала над розробленням модулю з опитування (туди увійшли як викладачі, так і здобувачі освіти бакалаврського і магістерського рівня факультету автоматизації і комп’ютерних систем), отримала завдання до кінця 2021 року завершити удосконалення модулю для проведення різних видів опитувань фокус-груп.

Аналіз розподілу педагогічного навантаження на 2021-2022 н.р. на кафедрах університету представила проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи Лариса Арсеньєва. Вона надала ґрунтовну інформацію щодо загального обсягу навантаження по університету, навела дані щодо сумісників зовнішніх і внутрішніх, зазначила, на яких кафедрах виявлений нерівномірний розподіл навантаження по семестрах і по лекційних годинах між професорами, доцентами і старшими викладачами, а також для керівництва практикою і дипломним проєктуванням.

Вчена рада ухвалила завідувачам кафедр не планувати зарахування сумісників, якщо штатні співробітники кафедри повністю не забезпечені педагогічним навантаженням, сприяти рівномірному розподілу навантаження викладачів по семестрах, забезпечити пріоритетне читання лекцій професорами, рівномірний розподіл лекційних годин між доцентами та керівництво практикою здобувачів всіма викладачами кафедр. Ректор зазначив, що у подальшому навантаження для кафедр не буде підписуватися, доки не будуть усунуті всі недоліки.

Наступною заслухали начальницю відділу працевлаштування випускників Світлану Садокову, у виступі якої йшлося про ефективність системи працевлаштування та співпраці зі стейкхолдерами. Доповідачка надала ґрунтовну інформацію щодо заходів, які проводяться відділом для забезпечення працевлаштування випускників за спеціальностями, здобутими в університеті, щодо моніторингу їх працевлаштування і кар’єрного зростання, а також щодо залучення стейкхолдерів до активнішої співпраці, зокрема їх участі у захистах кваліфікаційних робіт здобувачів освіти та ярмарках вакансій, які двічі на рік організовує відділ в університеті. Разом із тим, фахівчиня зазначила, що відсутня злагоджена робота структурних підрозділів університету з питань працевлаштування випускників, відслідковування їх кар’єрного зростання, налагодження ефективного зворотного зв’язку з випускниками освітніх програм.

Вчена рада, заслухавши доповідь, відзначила, що система працевлаштування випускників сформована й ефективно функціонує, й ухвалила завідувачам випускових кафедр призначити відповідальних осіб за координацію роботи з випускниками освітніх програм усіх рівнів і роботодавцями та забезпечити своєчасне подання інформації до бази випускників. Для забезпечення ефективного функціонування системи зворотного зв’язку випускників із університетом завідувачам випускових кафедр, гарантам освітніх програм доводити до здобувачів освіти шляхом роз’яснювальної роботи необхідність і важливість цього процесу.

Також була висловлена пропозиція, яка була підтримана вченою радою, щодо створення на базі університету Асоціації роботодавців.

Далі слово взяла голова студентської ради університету Ірина Ковшар, яка розповіла про план роботи студентської ради на 2021-2022 н.р., а також надала звіт про використання коштів за 2021 рік і кошторис на 2022 рік. Виступ голови студради доповнила в.о. головного бухгалтера Світлана Іванова.

Наприкінці засідання розглянули поточні питання.

Ухвалили рішення про створення разових спеціалізованих рад для захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня «Доктор філософії». Внесли зміни до Положення про порядок проведення конкурсного відбору при заміщенні вакантних посад науково-педагогічних працівників Національного університету харчових технологій (додалася вимога для претендентів підтвердити рівень володіння українською мовою документом про повну загальну середню освіту, який підтверджує вивчення української мови як навчального предмета або державним сертифікатом, що видається Національною комісією зі стандартів державної мови). Затвердили кандидатуру аспірантки кафедри машин і апаратів харчових і фармацевтичних виробництв Катерини Гринінг на участь у конкурсі для молодих учених на здобуття іменної стипендії імені Героїв Небесної Сотні. А також заслухали першого проректора Володимира Ярового з інформацією щодо організації роботи університету у період карантинних обмежень. Перший проректор зазначив, що керівництво університету постійно моніторить ситуацію в державі, й щойно будуть отримані офіційні документи, буде виданий і оприлюднений відповідний наказ по університету. Поки що вирішено дотриматися рекомендації МОН і продовжити дистанційне навчання до 15 листопада. Крім того, актуальним лишається питання щеплення колективу університету. Наразі ми маємо трохи більше 60% вакцинованих, включаючи викладачів і співробітників. Перший проректор нагадав, що постановою КМУ затверджений перелік професій, обов’язкових до щеплення, серед них і працівники освіти, він закликав не нехтувати своїм здоров’ям і здоров’ям оточуючих. Ректор Олександр Шевченко підтримав Володимира Ярового, він також наголосив на важливості збереження здоров’я, нагадав, що щеплення є добровільним, і висловив сподівання, що ще не вакциновані члени нашого колективу, хто не має протипоказань, зроблять щеплення найближчим часом.

Закриваючи засідання, ректор подякував членам ради за плідну роботу, побажав усім якнайміцнішого здоров’я, наснаги й усіляких гараздів.

Published on: 28-10-2021
Read also:
Практичні аспекти генетики: здобувачі-біотехнологи повернулися до своїх лабораторій

Після 6 місяців дистанційного навчання здобувачі-біотехнологи зустрілися на реальних парах. Одним із перших практичних занять стала лабораторна робота з генетики, на якій студенти засвоїли правила пересівання та зберігання бактерій, а також опанували методи визначення титру бактерій і бактеріофагів. Усі дуже скучили за живим спілкуванням і з натхне...

READ YOURSELF

Практичні аспекти генетики: здобувачі-біотехнологи повернулися до своїх лабораторій 09 september 2020

Конкурс чи захист дипломних проєктів?

Як конкурс на кращу упаковку виглядав захист дипломних робіт наших здобувачів бакалаврського ступеня, які навчалися за освітньою програмою «Комп’ютерні технології дизайну та виготовлення упаковки» (спеціальність 186 «Видавництво і поліграфія») на кафедрі машин і апаратів харчових та фармацевтичних виробництв. Серед представлених робіт варті уваги ...

READ YOURSELF

Конкурс чи захист дипломних проєктів? 20 june 2022

Колектив Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С. Гулого на «Наукових пікніках»

В останні вихідні вересня колектив Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С. Гулого НУХТ узяв участь у «Наукових пікніках». Викладачі та активні студенти кафедр теплоенергетики та холодильної техніки і машин та апаратів харчових та фармацевтичних виробництв гідно представили наш заклад вищої освіти та надзвичайно зацікавили...

READ YOURSELF

Колектив Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С. Гулого на «Наукових пікніках» 01 october 2019