11 жовтня на кафедрі технології консервування відбулася гостьова лекція «Головні тренди у виробництві їжі та продуктів харчування до 2030 року», яку для магістрантів освітньо-професійних програм «Технології харчових концентрованих продуктів на основі фруктово-овочевої сировини, чаю, кави та прянощів» і «Технології зберігання, консервування та перероблення плодів і овочів» прочитав керівник проєктів ТОВ «Науково-виробнича організація «Лактол Інтернейшнл», д.т.н., професор Олександр Чагаровський. Лекція читалась у межах вивчення дисципліни «Науково-дослідницький практикум».
На запрошення колективу кафедри технології консервування до лекції долучилися магістранти освітньо-професійної програми «Технології зберігання, консервування і перероблення молока» разом із викладачами кафедри технології молока і молочних продуктів.
Фахівець зазначив, що наразі у виробництві харчових продуктів прослідковуються 11 основних трендів, на які варто орієнтуватись і вітчизняним виробникам.
Мега-тренд – натуральність. Він присутній і обов’язковий для всіх галузей виробництва. Щоб забезпечити споживачів якісною продукцією, необхідно, насамперед, робити її з якісної сировини. Сучасні споживачі дуже обізнані: вони знають, які складники шкідливі. Тому не потрібно вводити їх в оману, фальсифікувати продукцію і тим самим втрачати споживача.
Далі лектор ґрунтовно висвітлив наступні тренди – комфортне перетравлення, їжа на рослинній основі, спортифікація, персоналізація, профілактична їжа, нова мікробіальна платформа 3.0, снекифікація їжі, переосмислення солодкості продуктів, переоцінка вмісту вуглеводів, фрагментація та преміумізація їжі.
Магістранти дізналися про продукти з пробіотиками й штами, зокрема компанії Chr. Hansen, з оздоровчими властивостями й про те, що за часткою споживання продукти на рослинній основі популярніші, ніж молочні. Трендовими рослинними складниками є кокос, бобові і водорості. Їх використання покращить асортимент продукції і наблизить її споживання до рейтингів рослинної продукції.
Надзвичайно зацікавила слухачів снекифікація. Фахівець зауважив, що визначення часу для перекусу і повноцінного споживання їжі змінюється. Сьогодні від снекових продуктів вимагають корисних складових, якими легко можна замінити повноцінний обід чи сніданок і повністю задовольнити свій апетит. Це прибуткове виробництво, воно набирає обертів. Тому саме час українським переробникам знайти нові шляхи реалізації і виробництва швидкої молочної їжі. Для популяризації молочних снеків слід зробити акцент на трьох аспектах: відсутність консервантів, традиційні смаки і контроль калорійності розміром порцій.
Поговорили і про вміст цукрів у харчових продуктах, зокрема молочних. Деякі з них мають чималий вміст цукру, що робить їх висококалорійними. Замінники цукру не стали вирішенням проблеми. Окрім цього, більшість із них є алергенами. Нині існує чітка тенденція до зменшення вмісту цукру. В Англії, наприклад, за словами Олександра Чагаровського, виробникам молочної продукції законом забороняють зазначати будь-яку інформацію про здорові властивості продукту, якщо його частка перевищує 20%. Причина такого обмеження – сумна статистика: близько 8,7% населення хворіють на цукровий діабет.
Щодо фрагментації та преміумізації їжі лектор вказав, що споживацький настрій формується під впливом культурних та етнічних особливостей. А використання нетрадиційних, нових для населення смаків, ароматів і сумішей зараз користується великою популярністю і такі продукти отримують позитивні відгуки.
Загалом же всі зусилля харчовиків спрямовані на продовженні термінів зберігання продукції.
Лекція викликала неабияке зацікавлення здобувачів освіти і викладачів. Наприкінці лектор відповів на питання присутніх, а слухачі, у свою чергу, висловили подяку Олександру Чагаровському за цікавий і корисний контент.