Н У Х Т

Ніщо не стане на заваді: відбулося планове засідання вченої ради університету

27 october 2022

Ніщо не стане на заваді: відбулося планове засідання вченої ради університету

27 жовтня 2022 року в дистанційному режимі відбулося планове засідання вченої ради університету. І хоча воно неодноразово переривалося повітряними тривогами, вчена рада поверталася до роботи після оголошення відбою й плідно попрацювала над питаннями життя й діяльності університету.

Розпочали традиційно, привітавши колег, що відсвяткували дні народження між засіданнями. Далі ректор Олександр Шевченко оголосив наказ про нагородження завідувача кафедри вищої математики ім. проф. Можара В.І. Івана Юрика нагрудним знаком «За академічні заслуги».

Відповідно до порядку денного сьогодні вчена рада розглянула: результати опитування здобувачів вищої освіти щодо виконання освітніх компонентів; ефективність системи працевлаштування та співпраці з стейкхолдерами; роботу університету в осінньо-зимовий період 2022-2023 навчального року; план роботи студентської ради університету на 2022-2023 н. р., звіт студентської ради університету про використання коштів за 2022 рік і затвердження обсягу коштів та кошторису на 2023 рік та поточні питання.

Результати опитування здобувачів проаналізувала директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету Олена Подобій. Доповідачка зазначила, що опитування – це один із дієвих інструментів моніторингу якості освітньої діяльності університету. Проте, зазначила, що відсутнє достатнє усвідомлення всіма учасниками освітнього процесу важливості опитування. Тому є потреба у злагодженій роботі членів робочих груп з опитування, викладачів і здобувачів освіти, викликана необхідністю використання цих результатів у процесах оновлення робочих програм дисциплін і перегляду освітніх програм усіх рівнів.

Фахівчиня навела результати опитувань, проведених серед здобувачів освіти з 10 по 23 грудня 2021 року та з 6 по 29 червня 2022 року, означила виявлені проблеми опитування та надала пропозиції щодо їх вирішення.

Заслухавши і обговоривши доповідь, вчена рада ухвалила: проректорці з науково-педагогічної та виховної роботи до 8 листопада 2022 року розробити та затвердити графік проведення опитувань здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників університету з урахуванням особливостей проведення освітнього процесу та заходів внутрішньої системи; директорам інститутів, деканам факультетів, завідувачам кафедр періодично (кожного семестру) на засіданнях кафедр і вчених радах інститутів та факультетів забезпечити обговорення результатів опитування учасників освітнього процесу та формування рекомендацій для удосконалення змісту дисциплін і методів їх викладання. Також наголошено на необхідності обов’язкового врахування гарантами і членами робочих груп освітніх програм під час проведення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм пропозицій здобувачів вищої освіти та інформування їх про внесені зміни для формування зворотного зв’язку. Викладачів, кураторів груп, органи студентського самоврядування університету, факультетів та інститутів закликали покращити практику залучення здобувачів вищої освіти до опитувань шляхом проведення роз’яснювальної роботи по підвищенню їх усвідомленості про важливість їх думки у формуванні якості викладання освітніх компонент. Робочій групі з організації та проведення опитування рекомендовано застосовувати оновлення анкет зі врахуванням пропозицій експертних груп з акредитації та пропозицій академічної спільноти для чого продовжити роботу з удосконалення модулю опитування здобувачів. Декану факультету автоматизації та комп’ютерних систем Андрію Форсюку доручено продовжити роботу із залучення викладачів факультету, здобувачів і випускників до удосконалення модуля опитування здобувачів та супроводження його в активному стані.

Про ефективність системи працевлаштування та співпраці з стейкхолдерами доповідала начальниця відділу працевлаштування випускників Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету Світлана Садокова. Вона розповіла про важливі фактори співпраці з роботодавцями, навела інструменти для успішної взаємодії між університетом та бізнесом, назвала компанії-партнери нашого вишу. Багато уваги доповідачка приділила формам співпраці університету зі стейкхолдерами, серед яких всі види практики, стажування, дуальна освіта, кар’єрні заходи, працевлаштування, формування та внесення змін у навчальні плани, підвищення кваліфікації наших викладачів, проведення гостьових лекцій експертами з виробництв.

Окремо фахівчиня зупинилася на залученні спеціалістів профільних компаній до публічних захистів кваліфікаційних робіт випускників. Приємно, що відповідальний український бізнес навіть в складних умовах воєнного стану приділив увагу й знайшов час і можливості відвідати захисти магістрів (лютий) і бакалаврів (червень) та активно долучитися до обговорення представлених кваліфікаційних робіт.

Відділ працевлаштування також здійснює анкетування роботодавців щодо сучасного стану й перспектив удосконалення підготовки спеціалістів. Зведені результати експертного анкетування, наведені доповідачкою, свідчать, що 96,6% компаній зацікавлені у випускниках НУХТ. В опитуванні брали участь 29 компаній, де працюють 610 наших випускників різних спеціальностей.

Завершуючи виступ, начальниця відділу працевлаштування випускників зазначила, що попри нестабільну, складну ситуацію на ринку праці університет продовжує будувати партнерство зі стейкхолдерами, які розвиваються самі та дають можливість для працевлаштування здобувачам вищої освіти і випускникам.

Обговоривши доповідь, вчена рада ухвалила низку рішень. Завідувачам випускових кафедр доручено забезпечити ефективну роботу відповідальних осіб за координацію роботи з випускниками освітніх програм усіх рівнів і роботодавцями та забезпечити своєчасне подання інформації до бази випускників. Директорам інститутів, деканам факультетів – контролювати роботу відповідальних осіб від інститутів та факультетів з питань взаємодії та ефективної комунікації з відділом працевлаштування випускників. Завідувачі випускових кафедр, гаранти освітніх програм для забезпечення ефективного функціонування системи зворотного зв’язку випускників із університетом отримали доручення постійно, шляхом роз’яснювальної роботи доводити до здобувачів необхідність та важливість цього процесу. Начальнику навчально-методичного відділу НМУ Валерію Виговському доручено забезпечити використання бази договорів зі стейкхолдерами відділу працевлаштування випускників при формуванні переліку баз практики для здобувачів вищої освіти та оновлювати цей перелік на сайті університету постійно. Відділ працевлаштування випускників, навчальний відділ НМУ та випускові кафедри мають продовжувати позитивну практику залучення роботодавців до публічних захистів кваліфікаційних робіт здобувачами вищої освіти. Також ухвалено з метою забезпечення ефективної співпраці зі стейкхолдерами-партнерами НУХТ та залучення їх до процедур внутрішнього забезпечення якості освіти завершити створення на базі університету асоціації роботодавців. Для цього директори інститутів, декани факультетів, завідувачі випускових кафедр повинні до 18 листопада 2022 року подати оновлені пропозиції щодо членів асоціації роботодавців НУХТ, враховуючи особливості військового стану.

Проректор з навчально-виробничої діяльності та розвитку Олександр Бессараб і проректор з соціально-побутових питань Микола Копера доповіли про роботу університету в осінньо-зимовий період 2022-2023 навчального року. Вони детально охарактеризували всі аспекти життєдіяльності у нинішніх надзвичайно складних умовах. Доповідачі запевнили, що попри всі труднощі, в університеті все під контролем, усі системи готові до прийняття теплоносія, фінансування достатнє для оплати праці всього колективу, сховища функціонують у штатному режимі і закликали усіх до неухильного виконання усіх норм безпеки, економного і відповідального використання ресурсів як на робочих місцях, так і вдома.

Вчена рада прийняла до відома надану інформацію.

Далі присвятили час питанням діяльності студентської ради університету. План роботи студентської ради університету на 2022-2023 навчальний рік, звіт студради про використання коштів за 2022 рік і кошторис на 2023 рік представила голова студентської ради Ірина Ковшар.

Заслухавши очільницю студентського самоврядування та обговоривши представлені матеріали, вчена рада затвердила план роботи студентської ради університету на поточний навчальний рік, звіт про використання коштів за 2022 рік і обсяг фінансування та кошторис на 2023 рік.

Також, як завжди, розглянули поточні питання.

З клопотанням від кафедри мехатроніки та пакувальної техніки щодо присвоєння новій лабораторії адаптроніки та технічних систем імені професора Анатолія Соколенка до присутніх звернувся директор Навчально-наукового інженерно-технічного інституту ім. акад. І.С. Гулого Сергій Блаженко. Він нагадав членам ради про вагомі освітні й наукові здобутки Анатолія Івановича, про його відданість нашому навчальному закладу й рідній кафедрі, яку він очолював протягом майже 20 років, до самої смерті. А зазначена лабораторія створювалася за його особистої підтримки і участі.

Члени ради гаряче підтримали ініціативу, і віднині лабораторія адаптроніки та технічних систем кафедри мехатроніки та пакувальної техніки носитиме ім’я одного зі своїх фундаторів, професора Анатолія Соколенка.

Проєкт Положення про забезпечення академічної доброчесності у Національному університеті харчових технологій представила проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи Лариса Арсеньєва. Вона зазначила, що рішення про розроблення положення було прийняте на минулій вченій раді. Положення було розроблене, опрацьоване Комісією з питань академічної етики та винесене на громадське обговорення. Після врахування всіх отриманих пропозицій і зауважень положення було винесене на розгляд вченої ради. Голова Комісії з питань академічної етики Михайло Масліков у свою чергу прокоментував доцільність прийняття положення й закликав присутніх підтримати пропоновану редакцію документу. Вчена рада одностайно ухвалила затвердити Положення про забезпечення академічної доброчесності у Національному університеті харчових технологій.

Наприкінці вчена рада прийняла до розгляду заяви здобувачів освітнього ступеня «доктор філософії» щодо створення разових спеціалізованих вчених рад із захисту їх дисертацій.

Попри чергові терористичні атаки російських варварів, порядок денний був повністю виконаний. Закриваючи засідання, ректор Олександр Шевченко подякував членам ради за роботу, побажав триматися, не втрачати й надалі мужності, наснаги й оптимізму, з якими наш колектив працює у важкий для нашої України час і закликав, у першу чергу, берегти себе і своїх близьких.

Пам’ятаймо – найтемніший час перед світанком! Віримо в ЗСУ! Віримо в Україну! Працюємо, Перемагаємо!

Published on: 27-10-2022
Read also:
На старті виборчого процесу

11 лютого відбулося перше засідання Організаційного комітету з виборів ректора університету. У порядку денному були сім питань: обрання голови Оргкомітету, обрання заступників голови Оргкомітету, обрання секретаря Оргкомітету, обговорення наказу по університету про організацію виборів ректора, формування пакету положень, що стосуються виборчого про...

READ YOURSELF

На старті виборчого процесу 11 february 2020

Маленьке свято для «сонячних» людей влаштували менеджери персоналу

Студенти-першокурсники освітньої програми «Менеджмент персоналу» Навчально-наукового інституту економіки і управління НУХТ виявили соціальну ініціативу та спільно з молодшим і старшим кураторами відвідали Святошинський дитячий будинок-інтернат для хлопчиків із синдромом Дауна й глибокою розумовою відсталістю. Підготовка відбулася оперативно. На зі...

READ YOURSELF

Маленьке свято для «сонячних» людей влаштували менеджери персоналу 29 november 2019

Професор кафедри технології зберігання та переробки зерна провів низку виїзних навчань-семінарів для працівників агрохолдингу

Професор кафедри технології зберігання та переробки зерна Ігор Гапонюк узяв участь у низці виїзних навчань-семінарів для працівників агрохолдингу. Перший із них був присвячений вирощуванню зерна й цукрових буряків та їх промисловому переробленню із застосуванням прогресивних технологій. Наш фахівець виклав теоретичний курс інноваційних технологій ...

READ YOURSELF

Професор кафедри технології зберігання та переробки зерна провів низку виїзних навчань-семінарів для працівників агрохолдингу 10 june 2019

The internship of our students in Germany has begun

Our students of the specialty "Publishing and printing", Olha Romaniuk, Daria Husakova, Yevheniia Babenko and Victoriia Karpenko went to Germany for an internship. The internship began in Berlin. The girls visited the Berlin University of Applied Sciences “Berliner Hochschule für Technik”, where Professor Stefan Junge gave a lecture on packaging ma...

READ YOURSELF

The internship of our students in Germany has begun 12 february 2024