31 травня на кафедрі ділової іноземної мови та міжнародної комунікації відбувся науково-методичний семінар «Зарубіжний досвід викладання англійської мови як іноземної», на якому доцентка Галина Чередніченко та старша викладачка Наталія Божок поділилися досвідом викладання англійської мови, отриманим під час міжнародного стажування.
Наталія Божок розповіла про проходження міжнародного стажування на базі вищого навчального закладу AFPAM (Реймс, Франція) з багаторічною історією, що включає у себе змінне навчання («аlternance», за умовами якого здобувачі працюють і навчаються водночас, згідно з графіком – один тиждень – навчання, два тижні – робота на підприємстві), безперервну освіту, дуальне навчання та мовний курс.
Особлива увага у закладі надається вивченню іноземних мов для підготовки до іспитів з англійської мови (Erasmus, TOEIC, Bright language, Linguaskill, DCL). Під час стажування викладачка ознайомилася з особливостями системи освіти Франції, із законодавчими засадами мовної політики країни, зі специфікою процесу повного занурення в мовне середовище, підходами й стратегіями викладання мови у навчальних освітніх закладах Франції. Науковиця брала участь у дискусіях, презентаціях і відвідувала заняття, які проводилися англійською і французькою мовами.
Суттєву цінність стажування становило знайомство з інноваційними технологіями та бінарною освітою, які є інтегрованими в освітню галузь, що сприяє ефективності професійно-орієнтованого навчання англійської мови у Франції. Професійна орієнтація закладу, що співпрацює з багатьма бізнес-установами, передбачає персональний супровід професійного проєкту студентів і допомагає їм у працевлаштуванні. Навчання за системою альтернант сприяє отриманню досвіду студентів без відриву від навчання.
Доцентка Галина Чередніченко виступила зі звітом про проходження стажування в Urbana Adult Education Center (Школа навчання дорослих міста Урбeна, штат Іллінойс, США), де вона працювала викладачкою ESL (англійської мови як другої іноземної).
Викладачка детально ознайомила колег із американською освітньою системою, зокрема з новими ефективними стратегіями та підходами до викладання англійської мови як другої іноземної мови для не носіїв мови, з методами навчання іноземних студентів із різних країн світу.
Особливу увагу Галина Чередніченко приділила унікальній онлайн-програмі вивчення англійської мови для дорослих і студентів Burlington English. Ця програма містить різнорівневі курси англійської мови загального вжитку і різноманітні курси професійного спрямування, а також надає повне забезпечення студентові для вивчення мови в умовах змішаного навчання. Програма Burlington English містить унікальний Speech Trainer, який здатний аналізувати вимову окремого студента, створювати унікальний план і забезпечувати цілеспрямовану практику для покращення конкретних потреб вимови. Burlington English також включає активний діалог і рольові ігри, які допомагають студентам покращити свої навички аудіювання та мовлення. Змішаний підхід до навчання Burlington English поєднує полегшене навчання у класі з додатковими можливостями онлайн-навчання студентів.
Викладачі кафедри обговорили зарубіжний досвід колег, виявивши професійний інтерес до обговорених програм, і висловилися щодо можливості впровадження зазначених технологій в освітній процес для викладачів і здобувачів освіти нашого університету.