27 червня 2024 року у залі засідань відбулося останнє в цьому навчальному році планове засідання вченої ради університету.
Привітавши голову студентської ради факультету автоматизації і комп'ютерних систем Олександру Сірик, яка відсвяткувала день народження між засіданнями, вчена рада приступила до розгляду питань порядку денного.
Першими розглянули кадрові питання – присвоєння вчених звань викладачам Інституту післядипломної освіти НУХТ. До вченої ради надійшли клопотання про присвоєння вченого звання професора кафедри переробки сільськогосподарської продукції Валентину Кочмарському; вченого звання доцента кафедри переробки сільськогосподарської продукції Володимиру Печку; доцентів кафедри економіки, обліку та фінансів Олександру Балдинюку і Володимиру Кучеренку.
Ознайомившись з інформацією щодо професійних і наукових компетенцій претендентів та дотримання ними усіх вимог до кандидатів на присвоєння вчених звань, вчена рада приступила до таємного голосування. До складу лічильної комісії обрали завідувача Проблемної науково-дослідної лабораторії університету Андрія Мариніна, завідувачку кафедри готельно-ресторанної справи Ларису Шаран і начальника відділу кадрів Сергія Беседу.
Поки працювала лічильна комісія, вчена рада продовжила розгляд питань порядку денного й заслухала відповідальну секретарку приймальної комісії, доцентку Юлію Запорожець, яка представила комплексний план заходів з організації вступної кампанії 2025 року. Доповідачка надала пропозиції щодо формування іміджу університету, проведення рекламних, інформаційних та організаційних заходів по забезпеченню прийому вступників до університету та його відокремлених структурних підрозділів у 2024-2025 навчальному році. Активно обговоривши й доповнивши своїми пропозиціями запропонований план заходів, вчена рада в цілому схвалила його.
Про акредитацію освітніх програм у 2023-2024 н.р. доповіла директорка Центру моніторингу якості і координації освітньої діяльності університету, доцентка Олена Подобій. Фахівчиня зазначила, що у 2023-2024 навчальному році експертними групами Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти проведено чотири акредитаційних експертизи освітніх програм за різними рівнями вищої освіти – однієї бакалаврської і магістерських, в т. ч. двох міждисциплінарних програм. Доповідачка нагадала, що Законом України «Про вищу освіту» передбачено запровадження постакредитаційного моніторингу – оцінювання органом, що ухвалив рішення про акредитацію, виконання наданих за результатами акредитації рекомендацій та/або відповідності критеріям акредитації.
На підставі рекомендацій, наданих експертними групами та галузевими експертними радами з удосконалення освітніх програм та освітньої діяльності, розроблений проєкт Плану заходів внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти на 2024-2025 н.р., який передбачає реагування внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти на виявлені сильні та слабкі сторони освітньої діяльності, спрямований на покращення якості освітніх програм університету, реалізацію постакредитаційного моніторингу та підготовку до їх акредитації у 2024-2025 н.р.
Після активного обговорення представленої доповіді та Плану заходів внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти на 2024-2025 н.р., вчена рада ухвалила низку рішень. Зокрема, затвердити План заходів внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти на 2024-2025 н.р.; директорам інститутів, деканам факультетів, завідувачам кафедр, гарантам освітніх програм, керівникам адміністративних, сервісних і допоміжних структурних підрозділів усунути під час реалізації освітніх програм університету слабкі сторони освітніх програм і реалізовувати та розвивати на всіх освітніх рівнях визначені за результатами аналітичних матеріалів загальноуніверситетського моніторингу та за результатами проведених акредитацій освітніх програм Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти сильні сторони освітніх програм та освітньої діяльності університету.
Результати моніторингу якості інформаційного та навчально-методичного забезпечення навчального процесу представив перший проректор, професор Володимир Яровий. Він наголосив, що питання якості інформаційного та навчально-методичного забезпечення навчального процесу є одним із основних у реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в університеті.
Доповідач проінформував, що запровадження в університеті єдиної інформаційної автоматизованої системи управління освітнім процесом дозволило у 2023-2024 навчальному році повністю автоматизувати цілий ряд процесів: від складання навчальних планів, формування робочих та індивідуальних планів, формування педагогічного навантаження та його розподілу, а також відповідно до розподіленого навантаження в автоматизованому режимі здійснювати складання розкладу аудиторних занять, атестаційних іспитів і захисту кваліфікаційних робіт, який одразу ж потрапляє до особистих електронних кабінетів здобувачів освіти та викладачів, які містять усю необхідну інформацію стосовно освітнього процесу.
За результатами розгляду цього питання було визначено наступну стратегічну мету нашого колективу – запровадження міжнародних стандартів якості, першим кроком до якої ухвалено проаналізувати роботу структурних підрозділів щодо відповідності їх діяльності та форм внутрішніх документів вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.
Про реалізацію в університеті положень Кодексу академічної етики у 2023-2024 н.р. доповіла проректорка з науково-педагогічної та виховної роботи, професорка Лариса Арсеньєва. Вона ґрунтовно висвітлила всі проведені заходи й позитивні практики, впроваджені протягом цього навчального року щодо популяризації серед учасників освітнього процесу положень академічної доброчесності та дотримання етичних академічних норм у щоденному житті університету.
Обговоривши це питання, вчена рада ухвалила продовжувати позитивну практику проведення тижнів академічної доброчесності для здобувачів усіх ступенів вищої освіти усіх курсів денної та заочної форми здобуття освіти; проведення опитування учасників освітнього процесу з питань академічної доброчесності та загальний стан дотримання етичних академічних норм у щоденному житті університету з подальшим обговоренням отриманих результатів; проведення гарантами освітніх програм зустрічей зі здобувачами випускових курсів перед початком виконання кваліфікаційних робіт щодо недопущення порушень академічної доброчесності, видів відповідальності за такі порушення, роз’яснення процедури перевірки кваліфікаційних робіт на плагіат, допустимого відсотку текстових запозичень, етапів доопрацювання тощо.
Далі вчена рада розглянула кандидатури здобувачів освіти на отримання іменних стипендій у першому семестрі 2024-2025 н.р., які представила проректорка Лариса Арсеньєва. Зважаючи на вагомі здобутки у навчанні, науковій та громадській діяльності претендентів, а також їх підтримку випусковими кафедрами та вченими радами інститутів і факультетів, вчена рада університету затвердила запропоновані кандидатури на отримання стипендій Президента України, Кабінету міністрів та Верховної Ради України.
Наприкінці традиційно розглянули поточні питання: зміни структури науково-технічної бібліотеки університету; організацію освітнього-процесу у 2024-2025 н.р. (з обох питань доповів Володимир Яровий); затвердили нову редакцію Правил призначення академічних стипендій; структурні зміни на факультеті біотехнології та екологічного контролю (з обох питань доповіла Лариса Арсеньєва); затвердили склад разових спеціалізованих вчених рад, Положення про підготовку здобувачів освітньо-наукового ступеня доктора філософії та наукового ступеня доктора наук і Положення про порядок проходження документів та організацію процесу захисту дисертаційних робіт на здобуття наукового ступеня доктора наук (доповів проректор з наукової роботи, доцент Сергій Токарчук) та надали дозвіл на проходження практики у Швейцарії здобувачці освіти факультету автоматизації і комп’ютерних систем (доповіла вчена секретарка, доцентка Наталія Мельник).
Також голова лічильної комісії Андрій Маринін оприлюднив результати таємного голосування по кадрових питаннях. Вчена рада одностайно підтримала кандидатури колег на присвоєння їм вчених звань.
Оскільки порядок денний був вичерпаний, зауважень і пропозицій не надійшло, голова ради, ректор університету, професор Олександр Шевченко закрив засідання, подякувавши членам вченої ради за активну й плідну роботу та побажавши гарно відпочити й набратися сил для нового навчального року, а всьому нашому колективові – успішної вступної кампанії. Попри всі виклики нелегкого воєнного часу, що випав на нашу долю, ми гідно справляємося з труднощами, забезпечуємо незмінно високу якість навчання наших здобувачів освіти і наукових досліджень, продовжуємо тримати освітній і науковий фронт, і так буде й надалі. Готуємося до зустрічі нового покоління НУХТівців та до 141-го навчального року нашого потужного закладу освіти!